Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linguagens, Educação e Sociedade (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/3147 |
Resumo: | This article aims to present the state of knowledge about English language teaching in the integrated high school. The analysis aimed to identify how existing perspectives and challenges forteaching this language as a foreign language in Brazil, through the history ofteaching in the country, such as changes and reforms in the Brazilian Educational system and their effects on the learning and teaching process. The results indicate that, despite the relevance of this language in the contemporary world, there are still many challenges to be faced in order to consolidate the teaching and learning of the English Language in Brazil, through public policies that provide opportunities for learning at school, teacher training and appropriate methodologies, in order to contribute to the educational process and critical development ofthe student. |
id |
UFPI-5_24fe075294aad85e7e0ae52dfe87b841 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufpi.br:article/3147 |
network_acronym_str |
UFPI-5 |
network_name_str |
Linguagens, Educação e Sociedade (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IFEstado del conocimiento sobre la enseñanza del idioma inglés en la educación secundaria integrada - la práctica de un IFESTADO DE CONHECIMENTO SOBRE ENSINO LÍNGUA INGLESA NO ENSINO MÉDIO INTEGRADO - A PRÁXIS DE UM IF DesafiosAprendizagemLíngua estrangeiraPolíticas PúblicasHigh schoolLearningEnglish languageTrainingEscuela SecundariaAprendizaje Idioma en InglésCapacitaciónThis article aims to present the state of knowledge about English language teaching in the integrated high school. The analysis aimed to identify how existing perspectives and challenges forteaching this language as a foreign language in Brazil, through the history ofteaching in the country, such as changes and reforms in the Brazilian Educational system and their effects on the learning and teaching process. The results indicate that, despite the relevance of this language in the contemporary world, there are still many challenges to be faced in order to consolidate the teaching and learning of the English Language in Brazil, through public policies that provide opportunities for learning at school, teacher training and appropriate methodologies, in order to contribute to the educational process and critical development ofthe student.Este artículo tiene como objetivo presentar el estado del conocimiento sobre la enseñanza del idioma inglés en la Escuela Secundaria Integrada. El análisis tuvo como objetivo identificar las perspectivas y desafíos existentes en la enseñanza de esta lengua, desde el surgimiento de la enseñanza del inglés en Brasil como lengua extranjera, a través de un breve contexto histórico de la enseñanza del inglés en el país, los cambios y reformas en el sistema educativo brasileño y sus efectos en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Los resultados indican que, a pesar de la relevancia de este idioma en el mundo contemporáneo, aún quedan muchos desafíos por enfrentar para la consolidación de la enseñanza y el aprendizaje del idioma inglés en Brasil, a través de políticas públicas que brinden oportunidades para el aprendizaje en la escuela, el profesorado. formación y metodologías adecuadas, a fin de contribuir al proceso educativo y al desarrollo crítico del estudiante.O presente artigo tem por objetivo apresentar o estado de conhecimento sobre o ensino de língua inglesa no Ensino Médio Integrado. A análise visou identificar as perspectivas e os desafios existentes no ensino deste idioma, desde o surgimento do ensino da Língua Inglesa no Brasil como língua estrangeira, por meio de uma breve contextualização histórica do ensino de inglês no país, as mudanças e as reformas no sistema educacional brasileiro e seus efeitos no processo de ensino-aprendizagem. Os resultados apontam que, apesar da relevância deste idioma no mundo contemporâneo, ainda há muitos desafios a serem enfrentados para a consolidação do ensino e da aprendizagem da Língua Inglesa no Brasil, passando por políticas públicas que oportunizem a aprendizagem na escola, a formação de professores e as metodologias adequadas, de maneira a contribuir para o processo educacional e para o desenvolvimento crítico do discente.Universidade Federal do Piauí2022-12-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/314710.26694/rles.v26i52.3147Languages, Education and Society; Vol. 26 No. 52 (2022): Dossiê: Que Currículo é a BNCC?; 451-473Lenguaje, Educación y Sociedad ; Vol. 26 Núm. 52 (2022): Dossiê: Que Currículo é a BNCC?; 451-473Linguagens, Educação e Sociedade; v. 26 n. 52 (2022): Dossiê: Que Currículo é a BNCC?; 451-4732526-8449reponame:Linguagens, Educação e Sociedade (Online)instname:Universidade Federal do Piauí (UFPI)instacron:UFPIporhttps://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/3147/3399Copyright (c) 2022 Linguagens, Educação e Sociedadehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessAraújo, NormaAraújo, José Júlio César do Nascimento2023-01-29T01:18:19Zoai:periodicos.ufpi.br:article/3147Revistahttps://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/PUBhttps://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/oairevistales.ppged@ufpi.edu.br2526-84491518-0743opendoar:2023-01-29T01:18:19Linguagens, Educação e Sociedade (Online) - Universidade Federal do Piauí (UFPI)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF Estado del conocimiento sobre la enseñanza del idioma inglés en la educación secundaria integrada - la práctica de un IF ESTADO DE CONHECIMENTO SOBRE ENSINO LÍNGUA INGLESA NO ENSINO MÉDIO INTEGRADO - A PRÁXIS DE UM IF |
title |
Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF |
spellingShingle |
Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF Araújo, Norma Desafios Aprendizagem Língua estrangeira Políticas Públicas High school Learning English language Training Escuela Secundaria Aprendizaje Idioma en Inglés Capacitación |
title_short |
Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF |
title_full |
Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF |
title_fullStr |
Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF |
title_full_unstemmed |
Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF |
title_sort |
Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF |
author |
Araújo, Norma |
author_facet |
Araújo, Norma Araújo, José Júlio César do Nascimento |
author_role |
author |
author2 |
Araújo, José Júlio César do Nascimento |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Araújo, Norma Araújo, José Júlio César do Nascimento |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Desafios Aprendizagem Língua estrangeira Políticas Públicas High school Learning English language Training Escuela Secundaria Aprendizaje Idioma en Inglés Capacitación |
topic |
Desafios Aprendizagem Língua estrangeira Políticas Públicas High school Learning English language Training Escuela Secundaria Aprendizaje Idioma en Inglés Capacitación |
description |
This article aims to present the state of knowledge about English language teaching in the integrated high school. The analysis aimed to identify how existing perspectives and challenges forteaching this language as a foreign language in Brazil, through the history ofteaching in the country, such as changes and reforms in the Brazilian Educational system and their effects on the learning and teaching process. The results indicate that, despite the relevance of this language in the contemporary world, there are still many challenges to be faced in order to consolidate the teaching and learning of the English Language in Brazil, through public policies that provide opportunities for learning at school, teacher training and appropriate methodologies, in order to contribute to the educational process and critical development ofthe student. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/3147 10.26694/rles.v26i52.3147 |
url |
https://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/3147 |
identifier_str_mv |
10.26694/rles.v26i52.3147 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/3147/3399 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Linguagens, Educação e Sociedade http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Linguagens, Educação e Sociedade http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Piauí |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Piauí |
dc.source.none.fl_str_mv |
Languages, Education and Society; Vol. 26 No. 52 (2022): Dossiê: Que Currículo é a BNCC?; 451-473 Lenguaje, Educación y Sociedad ; Vol. 26 Núm. 52 (2022): Dossiê: Que Currículo é a BNCC?; 451-473 Linguagens, Educação e Sociedade; v. 26 n. 52 (2022): Dossiê: Que Currículo é a BNCC?; 451-473 2526-8449 reponame:Linguagens, Educação e Sociedade (Online) instname:Universidade Federal do Piauí (UFPI) instacron:UFPI |
instname_str |
Universidade Federal do Piauí (UFPI) |
instacron_str |
UFPI |
institution |
UFPI |
reponame_str |
Linguagens, Educação e Sociedade (Online) |
collection |
Linguagens, Educação e Sociedade (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linguagens, Educação e Sociedade (Online) - Universidade Federal do Piauí (UFPI) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistales.ppged@ufpi.edu.br |
_version_ |
1796797445189926912 |