Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Araújo, Norma
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Araújo, José Júlio César do Nascimento
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linguagens, Educação e Sociedade (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/3147
Resumo: This article aims to present the state of knowledge about English language teaching in the integrated high school. The analysis aimed to identify how existing perspectives and challenges forteaching this language as a foreign language in Brazil, through the history ofteaching in the country, such as changes and reforms in the Brazilian Educational system and their effects on the learning and teaching process. The results indicate that, despite the relevance of this language in the contemporary world, there are still many challenges to be faced in order to consolidate the teaching and learning of the English Language in Brazil, through public policies that provide opportunities for learning at school, teacher training and appropriate methodologies, in order to contribute to the educational process and critical development ofthe student.
id UFPI-5_24fe075294aad85e7e0ae52dfe87b841
oai_identifier_str oai:periodicos.ufpi.br:article/3147
network_acronym_str UFPI-5
network_name_str Linguagens, Educação e Sociedade (Online)
repository_id_str
spelling Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IFEstado del conocimiento sobre la enseñanza del idioma inglés en la educación secundaria integrada - la práctica de un IFESTADO DE CONHECIMENTO SOBRE ENSINO LÍNGUA INGLESA NO ENSINO MÉDIO INTEGRADO - A PRÁXIS DE UM IF DesafiosAprendizagemLíngua estrangeiraPolíticas PúblicasHigh schoolLearningEnglish languageTrainingEscuela SecundariaAprendizaje Idioma en InglésCapacitaciónThis article aims to present the state of knowledge about English language teaching in the integrated high school. The analysis aimed to identify how existing perspectives and challenges forteaching this language as a foreign language in Brazil, through the history ofteaching in the country, such as changes and reforms in the Brazilian Educational system and their effects on the learning and teaching process. The results indicate that, despite the relevance of this language in the contemporary world, there are still many challenges to be faced in order to consolidate the teaching and learning of the English Language in Brazil, through public policies that provide opportunities for learning at school, teacher training and appropriate methodologies, in order to contribute to the educational process and critical development ofthe student.Este artículo tiene como objetivo presentar el estado del conocimiento sobre la enseñanza del idioma inglés en la Escuela Secundaria Integrada. El análisis tuvo como objetivo identificar las perspectivas y desafíos existentes en la enseñanza de esta lengua, desde el surgimiento de la enseñanza del inglés en Brasil como lengua extranjera, a través de un breve contexto histórico de la enseñanza del inglés en el país, los cambios y reformas en el sistema educativo brasileño y sus efectos en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Los resultados indican que, a pesar de la relevancia de este idioma en el mundo contemporáneo, aún quedan muchos desafíos por enfrentar para la consolidación de la enseñanza y el aprendizaje del idioma inglés en Brasil, a través de políticas públicas que brinden oportunidades para el aprendizaje en la escuela, el profesorado. formación y metodologías adecuadas, a fin de contribuir al proceso educativo y al desarrollo crítico del estudiante.O presente artigo tem por objetivo apresentar o estado de conhecimento sobre o ensino de língua inglesa no Ensino Médio Integrado. A análise visou identificar as perspectivas e os desafios existentes no ensino deste idioma, desde o surgimento do ensino da Língua Inglesa no Brasil como língua estrangeira, por meio de uma breve contextualização histórica do ensino de inglês no país, as mudanças e as reformas no sistema educacional brasileiro e seus efeitos no processo de ensino-aprendizagem. Os resultados apontam que, apesar da relevância deste idioma no mundo contemporâneo, ainda há muitos desafios a serem enfrentados para a consolidação do ensino e da aprendizagem da Língua Inglesa no Brasil, passando por políticas públicas que oportunizem a aprendizagem na escola, a formação de professores e as metodologias adequadas, de maneira a contribuir para o processo educacional e para o desenvolvimento crítico do discente.Universidade Federal do Piauí2022-12-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/314710.26694/rles.v26i52.3147Languages, Education and Society; Vol. 26 No. 52 (2022): Dossiê: Que Currículo é a BNCC?; 451-473Lenguaje, Educación y Sociedad ; Vol. 26 Núm. 52 (2022): Dossiê: Que Currículo é a BNCC?; 451-473Linguagens, Educação e Sociedade; v. 26 n. 52 (2022): Dossiê: Que Currículo é a BNCC?; 451-4732526-8449reponame:Linguagens, Educação e Sociedade (Online)instname:Universidade Federal do Piauí (UFPI)instacron:UFPIporhttps://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/3147/3399Copyright (c) 2022 Linguagens, Educação e Sociedadehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessAraújo, NormaAraújo, José Júlio César do Nascimento2023-01-29T01:18:19Zoai:periodicos.ufpi.br:article/3147Revistahttps://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/PUBhttps://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/oairevistales.ppged@ufpi.edu.br2526-84491518-0743opendoar:2023-01-29T01:18:19Linguagens, Educação e Sociedade (Online) - Universidade Federal do Piauí (UFPI)false
dc.title.none.fl_str_mv Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF
Estado del conocimiento sobre la enseñanza del idioma inglés en la educación secundaria integrada - la práctica de un IF
ESTADO DE CONHECIMENTO SOBRE ENSINO LÍNGUA INGLESA NO ENSINO MÉDIO INTEGRADO - A PRÁXIS DE UM IF
title Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF
spellingShingle Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF
Araújo, Norma
Desafios
Aprendizagem
Língua estrangeira
Políticas Públicas
High school
Learning
English language
Training
Escuela Secundaria
Aprendizaje
Idioma en Inglés
Capacitación
title_short Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF
title_full Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF
title_fullStr Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF
title_full_unstemmed Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF
title_sort Knowledge status about english language teaching in integrated high school - the praxis of an IF
author Araújo, Norma
author_facet Araújo, Norma
Araújo, José Júlio César do Nascimento
author_role author
author2 Araújo, José Júlio César do Nascimento
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Araújo, Norma
Araújo, José Júlio César do Nascimento
dc.subject.por.fl_str_mv Desafios
Aprendizagem
Língua estrangeira
Políticas Públicas
High school
Learning
English language
Training
Escuela Secundaria
Aprendizaje
Idioma en Inglés
Capacitación
topic Desafios
Aprendizagem
Língua estrangeira
Políticas Públicas
High school
Learning
English language
Training
Escuela Secundaria
Aprendizaje
Idioma en Inglés
Capacitación
description This article aims to present the state of knowledge about English language teaching in the integrated high school. The analysis aimed to identify how existing perspectives and challenges forteaching this language as a foreign language in Brazil, through the history ofteaching in the country, such as changes and reforms in the Brazilian Educational system and their effects on the learning and teaching process. The results indicate that, despite the relevance of this language in the contemporary world, there are still many challenges to be faced in order to consolidate the teaching and learning of the English Language in Brazil, through public policies that provide opportunities for learning at school, teacher training and appropriate methodologies, in order to contribute to the educational process and critical development ofthe student.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/3147
10.26694/rles.v26i52.3147
url https://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/3147
identifier_str_mv 10.26694/rles.v26i52.3147
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufpi.br/index.php/lingedusoc/article/view/3147/3399
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Linguagens, Educação e Sociedade
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Linguagens, Educação e Sociedade
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Piauí
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Piauí
dc.source.none.fl_str_mv Languages, Education and Society; Vol. 26 No. 52 (2022): Dossiê: Que Currículo é a BNCC?; 451-473
Lenguaje, Educación y Sociedad ; Vol. 26 Núm. 52 (2022): Dossiê: Que Currículo é a BNCC?; 451-473
Linguagens, Educação e Sociedade; v. 26 n. 52 (2022): Dossiê: Que Currículo é a BNCC?; 451-473
2526-8449
reponame:Linguagens, Educação e Sociedade (Online)
instname:Universidade Federal do Piauí (UFPI)
instacron:UFPI
instname_str Universidade Federal do Piauí (UFPI)
instacron_str UFPI
institution UFPI
reponame_str Linguagens, Educação e Sociedade (Online)
collection Linguagens, Educação e Sociedade (Online)
repository.name.fl_str_mv Linguagens, Educação e Sociedade (Online) - Universidade Federal do Piauí (UFPI)
repository.mail.fl_str_mv revistales.ppged@ufpi.edu.br
_version_ 1796797445189926912