The professional appreciation policy of Unaí SEMED for teachers: conceptions of managers in education and trade unionists

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Caetano, Eduardo Ferreira da Silva
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Silva, Érica Ferreira da, Ferreira, Vilma Caetano de Jesus
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/78839
Resumo: This article aims to evidence how education managers and union members of the city of Unaí evaluate the appreciation policy or its lack in the reality of municipal elementary school teachers. It also seeks to uncover the perspective of these managers and trade unionists on the contradictions between what was established in the Starting Salary Law, the Supreme Court Judgment and its non-compliance by the local government. Lastly, it presents the position of education managers and trade unionists concerning the shortage of financial resources for the funding of education and its materialization for the appreciation of Unaí municipal teachers.
id UFRGS-27_5802573b5930a97eb279b77f77e0ac71
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/78839
network_acronym_str UFRGS-27
network_name_str FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
repository_id_str
spelling The professional appreciation policy of Unaí SEMED for teachers: conceptions of managers in education and trade unionistsA política de valorização profissional da SEMED de Unaí para os professores: concepções de gestores em educação e sindicalistasPiso salarial. Gestores em educação. Sindicalistas. Valorização dos professores.Starting Salary. Managers in Education. Trade Unionists. Teacher Appreciation.This article aims to evidence how education managers and union members of the city of Unaí evaluate the appreciation policy or its lack in the reality of municipal elementary school teachers. It also seeks to uncover the perspective of these managers and trade unionists on the contradictions between what was established in the Starting Salary Law, the Supreme Court Judgment and its non-compliance by the local government. Lastly, it presents the position of education managers and trade unionists concerning the shortage of financial resources for the funding of education and its materialization for the appreciation of Unaí municipal teachers.O presente artigo busca evidenciar como gestores em educação e membros sindicais do município de Unaí avaliam a política de valorização ou sua ausência na realidade dos professores municipais do ensino fundamental, do 1º ao 5º ano de Unaí. Procura ainda, revelar a visão desses gestores e sindicalistas sobre as contradições entre a determinação da Lei do Piso, Acórdão do STF e o seu não cumprimento por parte do governo local. Por fim, apresenta o posicionamento dos gestores em educação e sindicalistas sobre a carência de recursos financeiros para o financiamento da educação e sua materialização para a valorização dos professores municipais de Unaí.Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2018-07-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/7883910.17648/fineduca-2236-5907-v8-78839FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 8 (2018)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 8 (2018)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 8 (2018)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/78839/48787Copyright (c) 2018 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCaetano, Eduardo Ferreira da SilvaSilva, Érica Ferreira daFerreira, Vilma Caetano de Jesus2018-07-23T18:13:36Zoai:seer.ufrgs.br:article/78839Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2018-07-23T18:13:36FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv The professional appreciation policy of Unaí SEMED for teachers: conceptions of managers in education and trade unionists
A política de valorização profissional da SEMED de Unaí para os professores: concepções de gestores em educação e sindicalistas
title The professional appreciation policy of Unaí SEMED for teachers: conceptions of managers in education and trade unionists
spellingShingle The professional appreciation policy of Unaí SEMED for teachers: conceptions of managers in education and trade unionists
Caetano, Eduardo Ferreira da Silva
Piso salarial. Gestores em educação. Sindicalistas. Valorização dos professores.
Starting Salary. Managers in Education. Trade Unionists. Teacher Appreciation.
title_short The professional appreciation policy of Unaí SEMED for teachers: conceptions of managers in education and trade unionists
title_full The professional appreciation policy of Unaí SEMED for teachers: conceptions of managers in education and trade unionists
title_fullStr The professional appreciation policy of Unaí SEMED for teachers: conceptions of managers in education and trade unionists
title_full_unstemmed The professional appreciation policy of Unaí SEMED for teachers: conceptions of managers in education and trade unionists
title_sort The professional appreciation policy of Unaí SEMED for teachers: conceptions of managers in education and trade unionists
author Caetano, Eduardo Ferreira da Silva
author_facet Caetano, Eduardo Ferreira da Silva
Silva, Érica Ferreira da
Ferreira, Vilma Caetano de Jesus
author_role author
author2 Silva, Érica Ferreira da
Ferreira, Vilma Caetano de Jesus
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Caetano, Eduardo Ferreira da Silva
Silva, Érica Ferreira da
Ferreira, Vilma Caetano de Jesus
dc.subject.por.fl_str_mv Piso salarial. Gestores em educação. Sindicalistas. Valorização dos professores.
Starting Salary. Managers in Education. Trade Unionists. Teacher Appreciation.
topic Piso salarial. Gestores em educação. Sindicalistas. Valorização dos professores.
Starting Salary. Managers in Education. Trade Unionists. Teacher Appreciation.
description This article aims to evidence how education managers and union members of the city of Unaí evaluate the appreciation policy or its lack in the reality of municipal elementary school teachers. It also seeks to uncover the perspective of these managers and trade unionists on the contradictions between what was established in the Starting Salary Law, the Supreme Court Judgment and its non-compliance by the local government. Lastly, it presents the position of education managers and trade unionists concerning the shortage of financial resources for the funding of education and its materialization for the appreciation of Unaí municipal teachers.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-07-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/78839
10.17648/fineduca-2236-5907-v8-78839
url https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/78839
identifier_str_mv 10.17648/fineduca-2236-5907-v8-78839
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/78839/48787
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação
publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação
dc.source.none.fl_str_mv FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 8 (2018)
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 8 (2018)
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 8 (2018)
2236-5907
reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
collection FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
repository.name.fl_str_mv FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv revista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com
_version_ 1797050274801516544