Progress of the legislation concerning teachers appreciation in brazil
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/68057 |
Resumo: | This paper aims to analyze the evolution of the Brazilian legislation concerning teacher appreciation. Based on the analysis of the educational legislation, it is observed that although the teacher appreciation has been under a constant debate for a long time in the legal order of the country, with the presence of themes such as fair payment, decent working conditions and other factors, it is still early to say that education professionals are appreciated as they should be. What is established in the law is still far from reality, despite several achievements in recent times. This way, we can say that having legal changes to ensure the teaching appreciation in Brazil is not enough, being indispensable much struggle and social mobilization. |
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Progress of the legislation concerning teachers appreciation in brazilUm olhar sobre a evolução da legislação acerca da valorização docente no BrasilValorização Docente. Política Educacional. Piso Salarial Profissional Nacional.Teachers appreciation. Educational policy. Teachers National Minimum Wage.This paper aims to analyze the evolution of the Brazilian legislation concerning teacher appreciation. Based on the analysis of the educational legislation, it is observed that although the teacher appreciation has been under a constant debate for a long time in the legal order of the country, with the presence of themes such as fair payment, decent working conditions and other factors, it is still early to say that education professionals are appreciated as they should be. What is established in the law is still far from reality, despite several achievements in recent times. This way, we can say that having legal changes to ensure the teaching appreciation in Brazil is not enough, being indispensable much struggle and social mobilization.Este trabalho visa analisar a evolução da legislação brasileira acerca da valorização docente. Com base na análise da legislação educacional, podemos observar que, apesar da valorização docente ser uma discussão constante há muito tempo no ordenamento legal do país, com a presença de temas como remuneração condigna, condições de trabalho adequadas, entre outros fatores, ainda é cedo para afirmar que os profissionais da educação serão valorizados como deveriam, uma vez que o que está estabelecido na lei ainda está distante da realidade, apesar de diversas conquistas alcançadas nos últimos tempos. Assim, podemos afirmar que não bastam mudanças legais para se garantir a valorização docente no Brasil, sendo imprescindível muita luta e mobilização social.Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2015-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/6805710.17648/fineduca-2236-5907-v5-68057FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 5 (2015)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 5 (2015)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 5 (2015)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/68057/38744Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSonobe, Aline KazukoPinto, José Marcelino de Rezende2017-12-08T22:52:57Zoai:seer.ufrgs.br:article/68057Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2017-12-08T22:52:57FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
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