Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Educação & Realidade |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/53917 |
Resumo: | This paper is a critique to the Escola Ativa Program, identifies the contradictions based on the experience carried out by the Universidade Federal da Bahia, and presents improving elements by proposing a Specialization Course on Historical-Critical Pedagogy for teachers of Multigrade Classes within the Escola da Terra Program, which replaced the Escola Ativa Program. We advocate for a teacher training for rural schools founded on a continuous policy and developed according to a materialist, historical, and dialectic theoretical basis, in harmony with the interests of the working class. |
id |
UFRGS-9_ed80c2a98da3e795555e2deabb31ff57 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/53917 |
network_acronym_str |
UFRGS-9 |
network_name_str |
Educação & Realidade |
repository_id_str |
|
spelling |
Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural SchoolPedagogia Histórico-Crítica e Formação de Docentes para a Escola do CampoEducation. Historical-Critical Pedagogy. Escola da Terra Program. Escola Ativa Program.Educação. Pedagogia Histórico-Crítica. Programa Escola da Terra. Programa Escola Ativa.This paper is a critique to the Escola Ativa Program, identifies the contradictions based on the experience carried out by the Universidade Federal da Bahia, and presents improving elements by proposing a Specialization Course on Historical-Critical Pedagogy for teachers of Multigrade Classes within the Escola da Terra Program, which replaced the Escola Ativa Program. We advocate for a teacher training for rural schools founded on a continuous policy and developed according to a materialist, historical, and dialectic theoretical basis, in harmony with the interests of the working class.O presente texto trata de uma crítica ao Programa Escola Ativa, identifica contradições a partir da experiência da Universidade Federal da Bahia e apresenta elementos superadores através da proposta de um curso de Especialização em Pedagogia Histórico-Crítica para professores de Classes Multisseriadas dentro do Programa Escola da Terra, que substitui o Programa Escola Ativa. Defendemos a formação dos professores das escolas do campo a partir de uma política contínua e desenvolvida sob a base teórica materialista, histórica e dialética, sintonizada com os interesses da classe trabalhadora.FACED - UFRGS2016-04-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/53917Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 2 (2016)Educação & Realidade; v. 41 n. 2 (2016)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporenghttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/53917/48032https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/53917/48033Taffarel, Celi Nelza ZulkeSantos Júnior, Cláudio de Lirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-04-30T17:55:12Zoai:seer.ufrgs.br:article/53917Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-04-30T17:55:12Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School Pedagogia Histórico-Crítica e Formação de Docentes para a Escola do Campo |
title |
Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School |
spellingShingle |
Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School Taffarel, Celi Nelza Zulke Education. Historical-Critical Pedagogy. Escola da Terra Program. Escola Ativa Program. Educação. Pedagogia Histórico-Crítica. Programa Escola da Terra. Programa Escola Ativa. |
title_short |
Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School |
title_full |
Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School |
title_fullStr |
Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School |
title_full_unstemmed |
Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School |
title_sort |
Historical-Critical Pedagogy and Teacher Training For Rural School |
author |
Taffarel, Celi Nelza Zulke |
author_facet |
Taffarel, Celi Nelza Zulke Santos Júnior, Cláudio de Lira |
author_role |
author |
author2 |
Santos Júnior, Cláudio de Lira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Taffarel, Celi Nelza Zulke Santos Júnior, Cláudio de Lira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education. Historical-Critical Pedagogy. Escola da Terra Program. Escola Ativa Program. Educação. Pedagogia Histórico-Crítica. Programa Escola da Terra. Programa Escola Ativa. |
topic |
Education. Historical-Critical Pedagogy. Escola da Terra Program. Escola Ativa Program. Educação. Pedagogia Histórico-Crítica. Programa Escola da Terra. Programa Escola Ativa. |
description |
This paper is a critique to the Escola Ativa Program, identifies the contradictions based on the experience carried out by the Universidade Federal da Bahia, and presents improving elements by proposing a Specialization Course on Historical-Critical Pedagogy for teachers of Multigrade Classes within the Escola da Terra Program, which replaced the Escola Ativa Program. We advocate for a teacher training for rural schools founded on a continuous policy and developed according to a materialist, historical, and dialectic theoretical basis, in harmony with the interests of the working class. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-04-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/53917 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/53917 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/53917/48032 https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/53917/48033 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
publisher.none.fl_str_mv |
FACED - UFRGS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 2 (2016) Educação & Realidade; v. 41 n. 2 (2016) 2175-6236 0100-3143 reponame:Educação & Realidade instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Educação & Realidade |
collection |
Educação & Realidade |
repository.name.fl_str_mv |
Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||educreal@ufrgs.br |
_version_ |
1799766986277781504 |