I am still a child: childhood education and resistance

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Nascimento, Anelise Monteiro do
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Figueiredo, Amanda, Lino, Welton da Conceição
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Zero-a-seis
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/zeroseis/article/view/84656
Resumo: The book Eu ainda sou criança: educação infantil e resistência (2018), edited and published by EdUFSCAR, organized by Maria Walburga dos Santos, Cleonice Maria Tomazzetti and Suely Amaral Mello, presents a brief sample of the discussions held during the VII Congresso Paulista de Educação Infantil (COPEDI) and the III Seminário Internacional de Educação Infantil, which took place in 2015 at the Federal University of São Carlos. The discussions based on these meetings resulted in the production of this book. It deals with relevant themes for the expansion of discussions on the conceptions of children, childhood and early childhood education. This book also addresses the most current aspects of the area, with texts that range from the demands of Brazilian child of preschool education, to the right of children to fully experience childhood, with quality in educational environments and that respect their specificities and differences.
id UFSC-4_e762a21a1e5e70194288e43151b01fa0
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/84656
network_acronym_str UFSC-4
network_name_str Zero-a-seis
repository_id_str
spelling I am still a child: childhood education and resistanceEu ainda sou criança: Educação Infantil e ResistênciaThe book Eu ainda sou criança: educação infantil e resistência (2018), edited and published by EdUFSCAR, organized by Maria Walburga dos Santos, Cleonice Maria Tomazzetti and Suely Amaral Mello, presents a brief sample of the discussions held during the VII Congresso Paulista de Educação Infantil (COPEDI) and the III Seminário Internacional de Educação Infantil, which took place in 2015 at the Federal University of São Carlos. The discussions based on these meetings resulted in the production of this book. It deals with relevant themes for the expansion of discussions on the conceptions of children, childhood and early childhood education. This book also addresses the most current aspects of the area, with texts that range from the demands of Brazilian child of preschool education, to the right of children to fully experience childhood, with quality in educational environments and that respect their specificities and differences.O livro Eu ainda sou criança: educação infantil e resistência (2018), publicado pela editora EdUFSCAR, organizado por Maria Walburga dos Santos, Cleonice Maria Tomazzetti e Suely Amaral Mello, apresenta ao leitor uma amostra das discussões realizadas durante o VII Congresso Paulista de Educação Infantil (COPEDI) e o III Seminário Internacional de Educação Infantil, que ocorreram em 2015 na Universidade Federal de São Carlos. As discussões pautadas nesses encontros resultaram na produção deste livro, que trata de temáticas relevantes para a ampliação das discussões sobre concepções de crianças, infâncias e educação infantil. A obra abrange os aspectos mais atuais do campo, com textos que vão desde as demandas da educação infantil brasileira, até ao direito das crianças à vivência plena da infância com qualidade em ambientes educacionais que respeitem suas especificidades e diferenças.Universidade Federal de Santa Catarina2022-03-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/zeroseis/article/view/8465610.5007/1518-2924.2022.e84656Zero-a-Seis; v. 24 n. 45 (2022): Dossiê: História da educação da infância em Santa Catarina; 456-4671980-4512reponame:Zero-a-seisinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/zeroseis/article/view/84656/48553Copyright (c) 2022 Anelise Nascimento, Amanda Figueiredo, Welton da Conceição Linoinfo:eu-repo/semantics/openAccessNascimento, Anelise Monteiro doFigueiredo, Amanda Lino, Welton da Conceição 2022-03-21T20:17:51Zoai:periodicos.ufsc.br:article/84656Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/zeroseis/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/zeroseis/oaijoao.josue@ufsc.br1980-45121980-4512opendoar:2022-03-21T20:17:51Zero-a-seis - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv I am still a child: childhood education and resistance
Eu ainda sou criança: Educação Infantil e Resistência
title I am still a child: childhood education and resistance
spellingShingle I am still a child: childhood education and resistance
Nascimento, Anelise Monteiro do
title_short I am still a child: childhood education and resistance
title_full I am still a child: childhood education and resistance
title_fullStr I am still a child: childhood education and resistance
title_full_unstemmed I am still a child: childhood education and resistance
title_sort I am still a child: childhood education and resistance
author Nascimento, Anelise Monteiro do
author_facet Nascimento, Anelise Monteiro do
Figueiredo, Amanda
Lino, Welton da Conceição
author_role author
author2 Figueiredo, Amanda
Lino, Welton da Conceição
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Nascimento, Anelise Monteiro do
Figueiredo, Amanda
Lino, Welton da Conceição
description The book Eu ainda sou criança: educação infantil e resistência (2018), edited and published by EdUFSCAR, organized by Maria Walburga dos Santos, Cleonice Maria Tomazzetti and Suely Amaral Mello, presents a brief sample of the discussions held during the VII Congresso Paulista de Educação Infantil (COPEDI) and the III Seminário Internacional de Educação Infantil, which took place in 2015 at the Federal University of São Carlos. The discussions based on these meetings resulted in the production of this book. It deals with relevant themes for the expansion of discussions on the conceptions of children, childhood and early childhood education. This book also addresses the most current aspects of the area, with texts that range from the demands of Brazilian child of preschool education, to the right of children to fully experience childhood, with quality in educational environments and that respect their specificities and differences.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-03-21
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/zeroseis/article/view/84656
10.5007/1518-2924.2022.e84656
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/zeroseis/article/view/84656
identifier_str_mv 10.5007/1518-2924.2022.e84656
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/zeroseis/article/view/84656/48553
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Anelise Nascimento, Amanda Figueiredo, Welton da Conceição Lino
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Anelise Nascimento, Amanda Figueiredo, Welton da Conceição Lino
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Zero-a-Seis; v. 24 n. 45 (2022): Dossiê: História da educação da infância em Santa Catarina; 456-467
1980-4512
reponame:Zero-a-seis
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Zero-a-seis
collection Zero-a-seis
repository.name.fl_str_mv Zero-a-seis - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv joao.josue@ufsc.br
_version_ 1789435151220998144