CONSUMER AND COMPANIES DO NOT CLAIM HERE: TRADING, CONFLICT AND COEXISTENCE IN SOCIAL NETWORKS ON THE INTERNET
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/274 |
Resumo: | Putting into practice rules of coexistence, respect and empathy is one of the essential challenges in the consumer / organization binomial with the expansion of the spaces of vocalization of the disappointments and discontentments of the contemporary consumer; this article summarizes some of the meanings in the negotiation discourse of the subject inscribed on the social site Reclame HERE. The theoretical discussions, as well as the discursive analysis that we carry out, present cohabitation and generosity as conditio sine qua non to organize the coexistence between the contradictory points of view in the virtual agora. |
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CONSUMER AND COMPANIES DO NOT CLAIM HERE: TRADING, CONFLICT AND COEXISTENCE IN SOCIAL NETWORKS ON THE INTERNETCONSUMIDOR E EMPRESAS NO RECLAME AQUI: NEGOCIAÇÃO, CONFLITO E CONVIVÊNCIA NAS REDES SOCIAIS DA INTERNETConflitoConvivênciaReclame AQUIConsumidorOrganizaçãoPutting into practice rules of coexistence, respect and empathy is one of the essential challenges in the consumer / organization binomial with the expansion of the spaces of vocalization of the disappointments and discontentments of the contemporary consumer; this article summarizes some of the meanings in the negotiation discourse of the subject inscribed on the social site Reclame HERE. The theoretical discussions, as well as the discursive analysis that we carry out, present cohabitation and generosity as conditio sine qua non to organize the coexistence between the contradictory points of view in the virtual agora.Colocar em prática regras de convivência, respeito e empatia é um dos desafios essenciais no binômio consumidor/organização com a ampliação dos espaços de vocalização das decepções e descontentamentos do consumidor contemporâneo; destarte, este artigo depreende alguns sentidos apensos no discurso da negociação do sujeito inscrito no site social Reclame AQUI. As discussões teóricas, assim como a análise discursiva que levamos a cabo, apresentam a coabitação e a generosidade como conditio sine qua non para organizar a convivência entre os pontos de vista contraditórios na ágora virtual.UFSCar2016-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/274Revista GEMInIS; v. 7 n. 2 (2016): Televisão: Formas Audiovisuais de Ficção e Documentário n.2; 171-188Revista GEMInIS; Vol. 7 No. 2 (2016): Televisão: Formas Audiovisuais de Ficção e Documentário n.2; 171-188Revista GEMInIS; Vol. 7 Núm. 2 (2016): Televisão: Formas Audiovisuais de Ficção e Documentário n.2; 171-1882179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/274/244Copyright (c) 2016 Marcelo da Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccessda Silva, Marcelo2020-08-10T20:10:39Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/274Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:10:39Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
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