Classroom and diversity
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação Especial (UFSM) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3209 |
Resumo: | The text consists of a theoretical essay that aim to discussabout the difference between human beings is a characteristic of the human species and that, by itself, advocated in favor of diversity. To this are treated themes such as diversity, difference and different and how it affects the configuration in classes. We defend the teacher’s reflection as a way to euphemize this problems. |
id |
UFSM-9_6d82b7d0209285aef4cae5e0ddad6e7b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3209 |
network_acronym_str |
UFSM-9 |
network_name_str |
Revista Educação Especial (UFSM) |
repository_id_str |
|
spelling |
Classroom and diversitySala de aula e diversidadeDifferenceInclusionInclusive classroom.The text consists of a theoretical essay that aim to discussabout the difference between human beings is a characteristic of the human species and that, by itself, advocated in favor of diversity. To this are treated themes such as diversity, difference and different and how it affects the configuration in classes. We defend the teacher’s reflection as a way to euphemize this problems.http://dx.doi.org/10.5902/1984686X3209 O texto consiste em um ensaio teórico que tem como objetivo discutir sobre como as diferenças entre os seres humanos caracterizam a espécie humana e que isso, por si só, já advoga em favor da diversidade. Para isso, são tratados temas tais como a diversidade, a diferença e o diferente e de que maneira isso tudo influencia na configuração da sala de aula. Defendemos a reflexão docente como uma maneira de eufemizar os problemas encontrados.Palavras-chave: Diferença; Inclusão; Salas de aulas inclusivas.Universidade Federal de Santa Maria2012-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/320910.5902/1984686X3209Special Education Magazine; Revista Educação Especial, v. 26, n. 45, jan./abr. 2013; 145-159Revista de Educación Especial; Revista Educação Especial, v. 26, n. 45, jan./abr. 2013; 145-159Revista Educação Especial; Revista Educação Especial, v. 26, n. 45, jan./abr. 2013; 145-1591984-686Xreponame:Revista Educação Especial (UFSM)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3209/pdfVilela-Ribeiro, Eveline BorgesBenite, Anna Maria CanavarroVilela, Edda Borgesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-06-02T16:44:32Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3209Revistahttps://periodicos.ufsm.br/educacaoespecialPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/educacaoespecial/oaieducacaoespecial@smail.ufsm.br||clenioberni@gmail.com1984-686X1808-270Xopendoar:2015-06-02T16:44:32Revista Educação Especial (UFSM) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Classroom and diversity Sala de aula e diversidade |
title |
Classroom and diversity |
spellingShingle |
Classroom and diversity Vilela-Ribeiro, Eveline Borges Difference Inclusion Inclusive classroom. |
title_short |
Classroom and diversity |
title_full |
Classroom and diversity |
title_fullStr |
Classroom and diversity |
title_full_unstemmed |
Classroom and diversity |
title_sort |
Classroom and diversity |
author |
Vilela-Ribeiro, Eveline Borges |
author_facet |
Vilela-Ribeiro, Eveline Borges Benite, Anna Maria Canavarro Vilela, Edda Borges |
author_role |
author |
author2 |
Benite, Anna Maria Canavarro Vilela, Edda Borges |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vilela-Ribeiro, Eveline Borges Benite, Anna Maria Canavarro Vilela, Edda Borges |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Difference Inclusion Inclusive classroom. |
topic |
Difference Inclusion Inclusive classroom. |
description |
The text consists of a theoretical essay that aim to discussabout the difference between human beings is a characteristic of the human species and that, by itself, advocated in favor of diversity. To this are treated themes such as diversity, difference and different and how it affects the configuration in classes. We defend the teacher’s reflection as a way to euphemize this problems. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3209 10.5902/1984686X3209 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3209 |
identifier_str_mv |
10.5902/1984686X3209 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3209/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Special Education Magazine; Revista Educação Especial, v. 26, n. 45, jan./abr. 2013; 145-159 Revista de Educación Especial; Revista Educação Especial, v. 26, n. 45, jan./abr. 2013; 145-159 Revista Educação Especial; Revista Educação Especial, v. 26, n. 45, jan./abr. 2013; 145-159 1984-686X reponame:Revista Educação Especial (UFSM) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista Educação Especial (UFSM) |
collection |
Revista Educação Especial (UFSM) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação Especial (UFSM) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
educacaoespecial@smail.ufsm.br||clenioberni@gmail.com |
_version_ |
1799944198317670400 |