Chemistry teaching for deaf students: a Sistematic Review
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação Especial (UFSM) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/31242 |
Resumo: | People with disabilities have been the subject of several discussions in the most varied areas, since the Laws that guarantee rights and duties to this public are recent. Thus, there search objetctive was to carry out a systematic review of online databases that allowed to identify, categorize and analyze the Works already done with deaf students at the Chemistry teaching after the creation of Law 10.436 in 2002. The search for the Works was done in database Portal de Periódicos da CAPES from the combination of seven descriptors resulting finally in 8 works pertinente to the theme. After analyzing the studies, it was observed that there are few researches in this area, requiring a greater depth of research in the area of teaching chemistry for deaf, as well as knowledge of Libras by professionals in education area |
id |
UFSM-9_6ed36a6331c3c0dfb0ffd0ce132f9612 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/31242 |
network_acronym_str |
UFSM-9 |
network_name_str |
Revista Educação Especial (UFSM) |
repository_id_str |
|
spelling |
Chemistry teaching for deaf students: a Sistematic ReviewLa enseñanza de Química para alumnos sordos: una Revisión SistemáticaO ensino de química para alunos surdos: uma revisão sistemáticaSpecial EducationDeafnessChemistryTeachingEducación EspecialsorderaEnseñanza de química.People with disabilities have been the subject of several discussions in the most varied areas, since the Laws that guarantee rights and duties to this public are recent. Thus, there search objetctive was to carry out a systematic review of online databases that allowed to identify, categorize and analyze the Works already done with deaf students at the Chemistry teaching after the creation of Law 10.436 in 2002. The search for the Works was done in database Portal de Periódicos da CAPES from the combination of seven descriptors resulting finally in 8 works pertinente to the theme. After analyzing the studies, it was observed that there are few researches in this area, requiring a greater depth of research in the area of teaching chemistry for deaf, as well as knowledge of Libras by professionals in education areaLas personas con discapacidad ha sido tema de diversas discusiones en las más variadas áreas, ya que las Leyes que garantizan derechos y deberes a este público son recientes. Así, el objetivo de esta investigación fue realizar una revisión sistemática en bases de datos online que permitieron identificar, categorizar y analizar los trabajos ya realizados con alumnos sordos en la enseñanza de Química tras la creación de la Ley nº 10.436 en 2002. La búsqueda de los trabajos fue hecha en la base de datos Portal de Periódicos da CAPES a partir de la combinación de siete descriptores resultando finalmente en 8 trabajos pertinentes al tema. Después del análisis de los trabajos encontrados se observó que hay pocas investigaciones en el área, siendo necesario una mayor profundización de investigaciones en el área de enseñanza de química para sordos, así como conocimiento de la Libras por los profesionales del área de la educación.Pessoas com deficiência tem sido tema de diversas discussões nas mais variadas áreas, visto que as Leis que garantem direitos e deveres a este público são recentes. Assim, o objetivo desta pesquisa foi realizar uma revisão sistemática em bases de dados online que permitiram identificar, categorizar e analisar os trabalhos já realizados com alunos surdos no ensino de Química após a criação da Lei nº 10.436 em 2002. A busca dos trabalhos foi feita na base de dados Portal de Periódicos da CAPES a partir da combinação de sete descritores resultando finalmente em 8 trabalhos pertinentes ao tema. Após a análise dos trabalhos encontrados observou-se que há poucas pesquisas na área, sendo necessário um maior aprofundamento de pesquisas na área de ensino de química para surdos, bem como conhecimento da Libras pelos profissionais da área da educação. Universidade Federal de Santa Maria2019-04-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/3124210.5902/1984686X31242Special Education Magazine; Revista Educação Especial, v. 32, 2019 – Publicação Contínua; e44/ 1-20Revista de Educación Especial; Revista Educação Especial, v. 32, 2019 – Publicação Contínua; e44/ 1-20Revista Educação Especial; Revista Educação Especial, v. 32, 2019 – Publicação Contínua; e44/ 1-201984-686Xreponame:Revista Educação Especial (UFSM)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/31242/31242Copyright (c) 2019 Revista Educação Especialinfo:eu-repo/semantics/openAccessde Souza Vertuan, GreiceSantos, Lara Ferreira dos2020-01-28T13:29:54Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/31242Revistahttps://periodicos.ufsm.br/educacaoespecialPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/educacaoespecial/oaieducacaoespecial@smail.ufsm.br||clenioberni@gmail.com1984-686X1808-270Xopendoar:2020-01-28T13:29:54Revista Educação Especial (UFSM) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Chemistry teaching for deaf students: a Sistematic Review La enseñanza de Química para alumnos sordos: una Revisión Sistemática O ensino de química para alunos surdos: uma revisão sistemática |
title |
Chemistry teaching for deaf students: a Sistematic Review |
spellingShingle |
Chemistry teaching for deaf students: a Sistematic Review de Souza Vertuan, Greice Special Education Deafness ChemistryTeaching Educación Especial sordera Enseñanza de química. |
title_short |
Chemistry teaching for deaf students: a Sistematic Review |
title_full |
Chemistry teaching for deaf students: a Sistematic Review |
title_fullStr |
Chemistry teaching for deaf students: a Sistematic Review |
title_full_unstemmed |
Chemistry teaching for deaf students: a Sistematic Review |
title_sort |
Chemistry teaching for deaf students: a Sistematic Review |
author |
de Souza Vertuan, Greice |
author_facet |
de Souza Vertuan, Greice Santos, Lara Ferreira dos |
author_role |
author |
author2 |
Santos, Lara Ferreira dos |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Souza Vertuan, Greice Santos, Lara Ferreira dos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Special Education Deafness ChemistryTeaching Educación Especial sordera Enseñanza de química. |
topic |
Special Education Deafness ChemistryTeaching Educación Especial sordera Enseñanza de química. |
description |
People with disabilities have been the subject of several discussions in the most varied areas, since the Laws that guarantee rights and duties to this public are recent. Thus, there search objetctive was to carry out a systematic review of online databases that allowed to identify, categorize and analyze the Works already done with deaf students at the Chemistry teaching after the creation of Law 10.436 in 2002. The search for the Works was done in database Portal de Periódicos da CAPES from the combination of seven descriptors resulting finally in 8 works pertinente to the theme. After analyzing the studies, it was observed that there are few researches in this area, requiring a greater depth of research in the area of teaching chemistry for deaf, as well as knowledge of Libras by professionals in education area |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-04-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/31242 10.5902/1984686X31242 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/31242 |
identifier_str_mv |
10.5902/1984686X31242 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/31242/31242 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Educação Especial info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Educação Especial |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Special Education Magazine; Revista Educação Especial, v. 32, 2019 – Publicação Contínua; e44/ 1-20 Revista de Educación Especial; Revista Educação Especial, v. 32, 2019 – Publicação Contínua; e44/ 1-20 Revista Educação Especial; Revista Educação Especial, v. 32, 2019 – Publicação Contínua; e44/ 1-20 1984-686X reponame:Revista Educação Especial (UFSM) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista Educação Especial (UFSM) |
collection |
Revista Educação Especial (UFSM) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação Especial (UFSM) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
educacaoespecial@smail.ufsm.br||clenioberni@gmail.com |
_version_ |
1799944201274654720 |