Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Manancial - Repositório Digital da UFSM |
dARK ID: | ark:/26339/0013000016tb6 |
Texto Completo: | http://repositorio.ufsm.br/handle/1/24197 |
Resumo: | This experimental project presents a study and strategic planning on endomarketing in healthcare companies, and endomarketing strategies that can contribute to the daily life of DIX - Diagnostic Imaging. The research starts from the importance of using strategies aimed at the internal public of organizations in order to retain the internal customer. Its main objective is the elaboration of a strategic endomarketing planning for the company DIX - Diagnostic by Image. Through the theoretical review, informal conversations and data collection at the study site, it was possible to draw an overview of the current situation in the health area in relation to its daily life and the pandemic situation of Covid-19. Internal marketing, which is increasingly present in companies, becomes essential in all administrative processes, through the use of tools and the realization of strategic actions that retain the internal public and consequently achieve greater performance and engagement. |
id |
UFSM_e19e50cf28789d4df75f1dab829e2094 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufsm.br:1/24197 |
network_acronym_str |
UFSM |
network_name_str |
Manancial - Repositório Digital da UFSM |
repository_id_str |
|
spelling |
Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa MariaStrategic plan for endomarketing for the Dix company - imaging diagnosis in Santa MariaEndomarketingComunicação internaCovid-19Estratégias de endomarketingInternal communicationEndomarketing strategiesCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOThis experimental project presents a study and strategic planning on endomarketing in healthcare companies, and endomarketing strategies that can contribute to the daily life of DIX - Diagnostic Imaging. The research starts from the importance of using strategies aimed at the internal public of organizations in order to retain the internal customer. Its main objective is the elaboration of a strategic endomarketing planning for the company DIX - Diagnostic by Image. Through the theoretical review, informal conversations and data collection at the study site, it was possible to draw an overview of the current situation in the health area in relation to its daily life and the pandemic situation of Covid-19. Internal marketing, which is increasingly present in companies, becomes essential in all administrative processes, through the use of tools and the realization of strategic actions that retain the internal public and consequently achieve greater performance and engagement.Este projeto experimental apresenta um estudo e planejamento estratégico sobre o endomarketing em empresas da área da saúde, e estratégias de endomarketing que poderão contribuir com o dia a dia da empresa DIX – Diagnóstico por Imagem. A pesquisa parte da importância da utilização de estratégias voltadas para o público interno das organizações com o objetivo de fidelizar o cliente interno. O seu objetivo principal é a elaboração de um planejamento estratégico de endomarketing para a empresa DIX – Diagnóstico por Imagem. Por meio da revisão teórica, de conversas informais e coletas de dados no local de estudo, foi possível traças um panorama da situação atual da área da saúde com relação ao seu dia a dia e situação de pandemia da Covid-19. O endomarketing, cada vez mais presente nas empresas, torna-se essencial em todos os processos administrativos, através da utilização de ferramentas e realização de ações estratégicas que fidelizam o público interno e consequentemente alcançam um maior desempenho e engajamento.Universidade Federal de Santa MariaBrasilUFSMCentro de Ciências Sociais e HumanasMaggioni, FabianoWachholz, Kymberli Stela2022-04-25T17:54:10Z2022-04-25T17:54:10Z20212021Trabalho de Conclusão de Curso de Graduaçãoinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/24197ark:/26339/0013000016tb6porAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Manancial - Repositório Digital da UFSMinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSM2022-04-25T17:54:10Zoai:repositorio.ufsm.br:1/24197Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufsm.br/ONGhttps://repositorio.ufsm.br/oai/requestatendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.comopendoar:2022-04-25T17:54:10Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria Strategic plan for endomarketing for the Dix company - imaging diagnosis in Santa Maria |
title |
Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria |
spellingShingle |
Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria Wachholz, Kymberli Stela Endomarketing Comunicação interna Covid-19 Estratégias de endomarketing Internal communication Endomarketing strategies CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
title_short |
Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria |
title_full |
Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria |
title_fullStr |
Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria |
title_full_unstemmed |
Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria |
title_sort |
Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria |
author |
Wachholz, Kymberli Stela |
author_facet |
Wachholz, Kymberli Stela |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Maggioni, Fabiano |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Wachholz, Kymberli Stela |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Endomarketing Comunicação interna Covid-19 Estratégias de endomarketing Internal communication Endomarketing strategies CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
topic |
Endomarketing Comunicação interna Covid-19 Estratégias de endomarketing Internal communication Endomarketing strategies CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
description |
This experimental project presents a study and strategic planning on endomarketing in healthcare companies, and endomarketing strategies that can contribute to the daily life of DIX - Diagnostic Imaging. The research starts from the importance of using strategies aimed at the internal public of organizations in order to retain the internal customer. Its main objective is the elaboration of a strategic endomarketing planning for the company DIX - Diagnostic by Image. Through the theoretical review, informal conversations and data collection at the study site, it was possible to draw an overview of the current situation in the health area in relation to its daily life and the pandemic situation of Covid-19. Internal marketing, which is increasingly present in companies, becomes essential in all administrative processes, through the use of tools and the realization of strategic actions that retain the internal public and consequently achieve greater performance and engagement. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021 2021 2022-04-25T17:54:10Z 2022-04-25T17:54:10Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
Trabalho de Conclusão de Curso de Graduação |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://repositorio.ufsm.br/handle/1/24197 |
dc.identifier.dark.fl_str_mv |
ark:/26339/0013000016tb6 |
url |
http://repositorio.ufsm.br/handle/1/24197 |
identifier_str_mv |
ark:/26339/0013000016tb6 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria Brasil UFSM Centro de Ciências Sociais e Humanas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria Brasil UFSM Centro de Ciências Sociais e Humanas |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Manancial - Repositório Digital da UFSM instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Manancial - Repositório Digital da UFSM |
collection |
Manancial - Repositório Digital da UFSM |
repository.name.fl_str_mv |
Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
atendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.com |
_version_ |
1815172462698037248 |