Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Wachholz, Kymberli Stela
Data de Publicação: 2021
Idioma: por
Título da fonte: Manancial - Repositório Digital da UFSM
dARK ID: ark:/26339/0013000016tb6
Texto Completo: http://repositorio.ufsm.br/handle/1/24197
Resumo: This experimental project presents a study and strategic planning on endomarketing in healthcare companies, and endomarketing strategies that can contribute to the daily life of DIX - Diagnostic Imaging. The research starts from the importance of using strategies aimed at the internal public of organizations in order to retain the internal customer. Its main objective is the elaboration of a strategic endomarketing planning for the company DIX - Diagnostic by Image. Through the theoretical review, informal conversations and data collection at the study site, it was possible to draw an overview of the current situation in the health area in relation to its daily life and the pandemic situation of Covid-19. Internal marketing, which is increasingly present in companies, becomes essential in all administrative processes, through the use of tools and the realization of strategic actions that retain the internal public and consequently achieve greater performance and engagement.
id UFSM_e19e50cf28789d4df75f1dab829e2094
oai_identifier_str oai:repositorio.ufsm.br:1/24197
network_acronym_str UFSM
network_name_str Manancial - Repositório Digital da UFSM
repository_id_str
spelling Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa MariaStrategic plan for endomarketing for the Dix company - imaging diagnosis in Santa MariaEndomarketingComunicação internaCovid-19Estratégias de endomarketingInternal communicationEndomarketing strategiesCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOThis experimental project presents a study and strategic planning on endomarketing in healthcare companies, and endomarketing strategies that can contribute to the daily life of DIX - Diagnostic Imaging. The research starts from the importance of using strategies aimed at the internal public of organizations in order to retain the internal customer. Its main objective is the elaboration of a strategic endomarketing planning for the company DIX - Diagnostic by Image. Through the theoretical review, informal conversations and data collection at the study site, it was possible to draw an overview of the current situation in the health area in relation to its daily life and the pandemic situation of Covid-19. Internal marketing, which is increasingly present in companies, becomes essential in all administrative processes, through the use of tools and the realization of strategic actions that retain the internal public and consequently achieve greater performance and engagement.Este projeto experimental apresenta um estudo e planejamento estratégico sobre o endomarketing em empresas da área da saúde, e estratégias de endomarketing que poderão contribuir com o dia a dia da empresa DIX – Diagnóstico por Imagem. A pesquisa parte da importância da utilização de estratégias voltadas para o público interno das organizações com o objetivo de fidelizar o cliente interno. O seu objetivo principal é a elaboração de um planejamento estratégico de endomarketing para a empresa DIX – Diagnóstico por Imagem. Por meio da revisão teórica, de conversas informais e coletas de dados no local de estudo, foi possível traças um panorama da situação atual da área da saúde com relação ao seu dia a dia e situação de pandemia da Covid-19. O endomarketing, cada vez mais presente nas empresas, torna-se essencial em todos os processos administrativos, através da utilização de ferramentas e realização de ações estratégicas que fidelizam o público interno e consequentemente alcançam um maior desempenho e engajamento.Universidade Federal de Santa MariaBrasilUFSMCentro de Ciências Sociais e HumanasMaggioni, FabianoWachholz, Kymberli Stela2022-04-25T17:54:10Z2022-04-25T17:54:10Z20212021Trabalho de Conclusão de Curso de Graduaçãoinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://repositorio.ufsm.br/handle/1/24197ark:/26339/0013000016tb6porAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Manancial - Repositório Digital da UFSMinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSM2022-04-25T17:54:10Zoai:repositorio.ufsm.br:1/24197Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://repositorio.ufsm.br/ONGhttps://repositorio.ufsm.br/oai/requestatendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.comopendoar:2022-04-25T17:54:10Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria
Strategic plan for endomarketing for the Dix company - imaging diagnosis in Santa Maria
title Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria
spellingShingle Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria
Wachholz, Kymberli Stela
Endomarketing
Comunicação interna
Covid-19
Estratégias de endomarketing
Internal communication
Endomarketing strategies
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO
title_short Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria
title_full Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria
title_fullStr Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria
title_full_unstemmed Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria
title_sort Plano estratégico de endomarketing para a empresa Dix - diagnóstico por imagem em Santa Maria
author Wachholz, Kymberli Stela
author_facet Wachholz, Kymberli Stela
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Maggioni, Fabiano
dc.contributor.author.fl_str_mv Wachholz, Kymberli Stela
dc.subject.por.fl_str_mv Endomarketing
Comunicação interna
Covid-19
Estratégias de endomarketing
Internal communication
Endomarketing strategies
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO
topic Endomarketing
Comunicação interna
Covid-19
Estratégias de endomarketing
Internal communication
Endomarketing strategies
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO
description This experimental project presents a study and strategic planning on endomarketing in healthcare companies, and endomarketing strategies that can contribute to the daily life of DIX - Diagnostic Imaging. The research starts from the importance of using strategies aimed at the internal public of organizations in order to retain the internal customer. Its main objective is the elaboration of a strategic endomarketing planning for the company DIX - Diagnostic by Image. Through the theoretical review, informal conversations and data collection at the study site, it was possible to draw an overview of the current situation in the health area in relation to its daily life and the pandemic situation of Covid-19. Internal marketing, which is increasingly present in companies, becomes essential in all administrative processes, through the use of tools and the realization of strategic actions that retain the internal public and consequently achieve greater performance and engagement.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021
2021
2022-04-25T17:54:10Z
2022-04-25T17:54:10Z
dc.type.driver.fl_str_mv Trabalho de Conclusão de Curso de Graduação
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://repositorio.ufsm.br/handle/1/24197
dc.identifier.dark.fl_str_mv ark:/26339/0013000016tb6
url http://repositorio.ufsm.br/handle/1/24197
identifier_str_mv ark:/26339/0013000016tb6
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
Brasil
UFSM
Centro de Ciências Sociais e Humanas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
Brasil
UFSM
Centro de Ciências Sociais e Humanas
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Manancial - Repositório Digital da UFSM
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Manancial - Repositório Digital da UFSM
collection Manancial - Repositório Digital da UFSM
repository.name.fl_str_mv Manancial - Repositório Digital da UFSM - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv atendimento.sib@ufsm.br||tedebc@gmail.com
_version_ 1815172462698037248