The Media Education contribution to Higher Education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692 |
Resumo: | The interest of this paper turns to higher education and over the course of Journalism, where students learn early to deal with the media and new technologies. As a result of my post-doctoral internship at the Faculty Casper Libero, the research intends to reflect on the relationship Communication and Education in their own communication courses, that is, if the appropriation of information technology so criticai and aware citizens of their participation in society. I want to draw attention to the contribution of the Media Education for Higher Education. |
id |
UFT-7_3bdae60b1f5c84e0fb30c18b2f1f75a2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1692 |
network_acronym_str |
UFT-7 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
The Media Education contribution to Higher EducationLa contribución de la Educomunicación para la Educación SuperiorA Contribuição da Educomunicação para o Ensino SuperiorJournalismMedia EducationEducationPeriodismoEducomunicaciónEnsehanzaJornalismoEducomunicaçãoFormaçãoJornalismoEducomunicaçãoFormaçãoThe interest of this paper turns to higher education and over the course of Journalism, where students learn early to deal with the media and new technologies. As a result of my post-doctoral internship at the Faculty Casper Libero, the research intends to reflect on the relationship Communication and Education in their own communication courses, that is, if the appropriation of information technology so criticai and aware citizens of their participation in society. I want to draw attention to the contribution of the Media Education for Higher Education. El interés de este trabajo se convierte en la educación superior y en el curso de Periodismo, donde los estudiantes aprenden temprano para hacer frente a los médios de comunicación y las nuevas tecnologias. Como resultado de mi pasantía post-doctoral en la Facultad Cásper Libero, la investigación tiene la intención de reflexionar sobre la relación de Comunicación y Educación en sus propios cursos de comunicación, es decir, si los ciudadanos la apropiación de la tecnologia de la información de manera crítica y consciente de su participación en la sociedad. Quiero llamar la atención sobre la contribución de la Educomunicación para la Educación Superior. O interesse desse trabalho volta-se para o ensino superior e sobre o curso de Jornalismo, onde os estudantes aprendem desde cedo a lidar com os meios de comunicação e as novas tecnologias. Como fruto do meu estágio de pós-doutoramento na Faculdade Cásper Líbero, a pesquisa pretende refletir sobre a relação Comunicação e Educação nos próprios cursos de comunicação, ou seja, se a apropriação das tecnologias da informação forma cidadãos críticos e conscientes de sua participação na sociedade. Quero chamar a atenção para a contribuição da Educomunicação para o Ensino Superior. Universidade Federal do Tocantins - UFT2016-05-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/169210.20873/uft.2447-4266.2016v2especial1p327Observatory Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 327-344Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 327-344Observatoire Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 327-344Revista Observatório ; v. 2 n. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 327-3442447-426610.20873/uft.2447-4266.2016v2n2reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/8717https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10839https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10840https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10841https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10842https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10843Século XX/XXICopyright (c) 2016 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessPinheiro, Rose Mara2022-03-04T13:26:00Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1692Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:26Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Media Education contribution to Higher Education La contribución de la Educomunicación para la Educación Superior A Contribuição da Educomunicação para o Ensino Superior |
title |
The Media Education contribution to Higher Education |
spellingShingle |
The Media Education contribution to Higher Education Pinheiro, Rose Mara Journalism Media Education Education Periodismo Educomunicación Ensehanza Jornalismo Educomunicação Formação Jornalismo Educomunicação Formação |
title_short |
The Media Education contribution to Higher Education |
title_full |
The Media Education contribution to Higher Education |
title_fullStr |
The Media Education contribution to Higher Education |
title_full_unstemmed |
The Media Education contribution to Higher Education |
title_sort |
The Media Education contribution to Higher Education |
author |
Pinheiro, Rose Mara |
author_facet |
Pinheiro, Rose Mara |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pinheiro, Rose Mara |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Journalism Media Education Education Periodismo Educomunicación Ensehanza Jornalismo Educomunicação Formação Jornalismo Educomunicação Formação |
topic |
Journalism Media Education Education Periodismo Educomunicación Ensehanza Jornalismo Educomunicação Formação Jornalismo Educomunicação Formação |
description |
The interest of this paper turns to higher education and over the course of Journalism, where students learn early to deal with the media and new technologies. As a result of my post-doctoral internship at the Faculty Casper Libero, the research intends to reflect on the relationship Communication and Education in their own communication courses, that is, if the appropriation of information technology so criticai and aware citizens of their participation in society. I want to draw attention to the contribution of the Media Education for Higher Education. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-05-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692 10.20873/uft.2447-4266.2016v2especial1p327 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2016v2especial1p327 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/8717 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10839 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10840 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10841 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10842 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10843 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Século XX/XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 327-344 Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 327-344 Observatoire Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 327-344 Revista Observatório ; v. 2 n. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 327-344 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2016v2n2 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313242867531776 |