THE PANDEMIC OF COVID-19: The impacts and trends in the process of continuing teacher education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10030 |
Resumo: | This article seeks to situate journalistic practice and news reading in the midst of the concept of postmodernity and mobile platforms. Based on authors such as Kumar (1997), Featherstone (1991), Freire (2000) and Citelli (2016), and the result of a questionnaire about reading habits among higher education students, it proposes reflections about the subject-reader and its relationship with reading news on digital media. Educommunication and its relationship with journalism appear as a proposal to rescue dialogue, critical training and media literacy in a society increasingly mediated by digital devices. |
id |
UFT-7_93c8283af205d0cb8c3029024f6f4855 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/10030 |
network_acronym_str |
UFT-7 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
THE PANDEMIC OF COVID-19: The impacts and trends in the process of continuing teacher educationNOTICIAS PERIODÍSTICAS EN UN ESCENARIO POSMODERNO: reflexiones sobre el acto de leer en nuevas plataformasAS NOTÍCIAS JORNALÍSTICAS EM UM CENÁRIO PÓS-MODERNO: reflexões sobre o ato de ler em novas plataformasleiturapos-modernidadeeducaçãojornalismoeducomunicaçãoJornalismoeducomunicaçãotecnologiasThis article seeks to situate journalistic practice and news reading in the midst of the concept of postmodernity and mobile platforms. Based on authors such as Kumar (1997), Featherstone (1991), Freire (2000) and Citelli (2016), and the result of a questionnaire about reading habits among higher education students, it proposes reflections about the subject-reader and its relationship with reading news on digital media. Educommunication and its relationship with journalism appear as a proposal to rescue dialogue, critical training and media literacy in a society increasingly mediated by digital devices.Este artículo busca situar la práctica periodística y la lectura de noticias en medio del concepto de posmodernidad y plataformas móviles. Basado en autores como Kumar (1997), Featherstone (1991), Freire (2000) y Citelli (2016), y el resultado de un cuestionario sobre hábitos de lectura entre estudiantes de educación superior, propone reflexiones sobre el lector de la asignatura y su relación con la lectura de noticias en medios digitales. La educación y su relación con el periodismo aparecen como una propuesta para rescatar el diálogo, la capacitación crítica y la alfabetización mediática en una sociedad cada vez más mediada por dispositivos digitales.O presente artigo busca situar a prática jornalística e a leitura de notícias em meio ao conceito de pós-modernidade e plataformas móveis. Com base em autores como Kumar (1997), Featherstone (1991), Freire (2000) e Citelli (2016), e o resultado de um questionário sobre o hábito de leitura entre estudantes do ensino superior, propõe reflexões acerca do sujeito-leitor e a sua relação com a leitura de notícias em meios digitais. A educomunicação e sua relação com o jornalismo surgem como uma proposta para resgatar o diálogo, a formação crítica e a alfabetização midiática numa sociedade cada vez mais mediada pelos dispositivos digitais.Universidade Federal do Tocantins - UFT2020-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1003010.20873/uft.2447-4266.2020v6n6a11ptObservatory Journal; Vol. 6 No. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a11ptObservatorio Magazine; Vol. 6 Núm. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a11ptObservatoire Journal; Vol. 6 No. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a11ptRevista Observatório ; v. 6 n. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a11pt2447-426610.20873/uft.2447-4266.2020v6n6reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10030/18215https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10030/18216Copyright (c) 2020 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccessPinheiro, Rose Mara Teruel, Caio2022-03-04T12:58:21Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/10030Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T12:58:21Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE PANDEMIC OF COVID-19: The impacts and trends in the process of continuing teacher education NOTICIAS PERIODÍSTICAS EN UN ESCENARIO POSMODERNO: reflexiones sobre el acto de leer en nuevas plataformas AS NOTÍCIAS JORNALÍSTICAS EM UM CENÁRIO PÓS-MODERNO: reflexões sobre o ato de ler em novas plataformas |
title |
THE PANDEMIC OF COVID-19: The impacts and trends in the process of continuing teacher education |
spellingShingle |
THE PANDEMIC OF COVID-19: The impacts and trends in the process of continuing teacher education Pinheiro, Rose Mara leitura pos-modernidade educação jornalismo educomunicação Jornalismo educomunicação tecnologias |
title_short |
THE PANDEMIC OF COVID-19: The impacts and trends in the process of continuing teacher education |
title_full |
THE PANDEMIC OF COVID-19: The impacts and trends in the process of continuing teacher education |
title_fullStr |
THE PANDEMIC OF COVID-19: The impacts and trends in the process of continuing teacher education |
title_full_unstemmed |
THE PANDEMIC OF COVID-19: The impacts and trends in the process of continuing teacher education |
title_sort |
THE PANDEMIC OF COVID-19: The impacts and trends in the process of continuing teacher education |
author |
Pinheiro, Rose Mara |
author_facet |
Pinheiro, Rose Mara Teruel, Caio |
author_role |
author |
author2 |
Teruel, Caio |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pinheiro, Rose Mara Teruel, Caio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
leitura pos-modernidade educação jornalismo educomunicação Jornalismo educomunicação tecnologias |
topic |
leitura pos-modernidade educação jornalismo educomunicação Jornalismo educomunicação tecnologias |
description |
This article seeks to situate journalistic practice and news reading in the midst of the concept of postmodernity and mobile platforms. Based on authors such as Kumar (1997), Featherstone (1991), Freire (2000) and Citelli (2016), and the result of a questionnaire about reading habits among higher education students, it proposes reflections about the subject-reader and its relationship with reading news on digital media. Educommunication and its relationship with journalism appear as a proposal to rescue dialogue, critical training and media literacy in a society increasingly mediated by digital devices. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10030 10.20873/uft.2447-4266.2020v6n6a11pt |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10030 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2020v6n6a11pt |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10030/18215 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10030/18216 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 6 No. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a11pt Observatorio Magazine; Vol. 6 Núm. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a11pt Observatoire Journal; Vol. 6 No. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a11pt Revista Observatório ; v. 6 n. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a11pt 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2020v6n6 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313249608826880 |