The Media Education contribution to Higher Education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pinheiro, Rose Mara
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692
Resumo: The interest of this paper turns to higher education and over the course of Journalism, where students learn early to deal with the media and new technologies. As a result of my post-doctoral internship at the Faculty Casper Libero, the research intends to reflect on the relationship Communication and Education in their own communication courses, that is, if the appropriation of information technology so criticai and aware citizens of their participation in society. I want to draw attention to the contribution of the Media Education for Higher Education.
id UFT-8_3bdae60b1f5c84e0fb30c18b2f1f75a2
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1692
network_acronym_str UFT-8
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling The Media Education contribution to Higher EducationLa contribución de la Educomunicación para la Educación SuperiorA Contribuição da Educomunicação para o Ensino SuperiorJournalismMedia EducationEducationPeriodismoEducomunicaciónEnsehanzaJornalismoEducomunicaçãoFormaçãoJornalismoEducomunicaçãoFormaçãoThe interest of this paper turns to higher education and over the course of Journalism, where students learn early to deal with the media and new technologies. As a result of my post-doctoral internship at the Faculty Casper Libero, the research intends to reflect on the relationship Communication and Education in their own communication courses, that is, if the appropriation of information technology so criticai and aware citizens of their participation in society. I want to draw attention to the contribution of the Media Education for Higher Education. El interés de este trabajo se convierte en la educación superior y en el curso de Periodismo, donde los estudiantes aprenden temprano para hacer frente a los médios de comunicación y las nuevas tecnologias. Como resultado de mi pasantía post-doctoral en la Facultad Cásper Libero, la investigación tiene la intención de reflexionar sobre la relación de Comunicación y Educación en sus propios cursos de comunicación, es decir, si los ciudadanos la apropiación de la tecnologia de la información de manera crítica y consciente de su participación en la sociedad. Quiero llamar la atención sobre la contribución de la Educomunicación para la Educación Superior. O interesse desse trabalho volta-se para o ensino superior e sobre o curso de Jornalismo, onde os estudantes aprendem desde cedo a lidar com os meios de comunicação e as novas tecnologias. Como fruto do meu estágio de pós-doutoramento na Faculdade Cásper Líbero, a pesquisa pretende refletir sobre a relação Comunicação e Educação nos próprios cursos de comunicação, ou seja, se a apropriação das tecnologias da informação forma cidadãos críticos e conscientes de sua participação na sociedade. Quero chamar a atenção para a contribuição da Educomunicação para o Ensino Superior.  Universidade Federal do Tocantins - UFT2016-05-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/169210.20873/uft.2447-4266.2016v2especial1p327Observatory Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 327-344Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 327-344Observatoire Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 327-344Revista Observatório ; v. 2 n. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 327-3442447-426610.20873/uft.2447-4266.2016v2n2reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/8717https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10839https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10840https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10841https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10842https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10843Século XX/XXICopyright (c) 2016 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessPinheiro, Rose Mara2022-03-04T13:26:00Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/1692Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:26Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv The Media Education contribution to Higher Education
La contribución de la Educomunicación para la Educación Superior
A Contribuição da Educomunicação para o Ensino Superior
title The Media Education contribution to Higher Education
spellingShingle The Media Education contribution to Higher Education
Pinheiro, Rose Mara
Journalism
Media Education
Education
Periodismo
Educomunicación
Ensehanza
Jornalismo
Educomunicação
Formação
Jornalismo
Educomunicação
Formação
title_short The Media Education contribution to Higher Education
title_full The Media Education contribution to Higher Education
title_fullStr The Media Education contribution to Higher Education
title_full_unstemmed The Media Education contribution to Higher Education
title_sort The Media Education contribution to Higher Education
author Pinheiro, Rose Mara
author_facet Pinheiro, Rose Mara
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pinheiro, Rose Mara
dc.subject.por.fl_str_mv Journalism
Media Education
Education
Periodismo
Educomunicación
Ensehanza
Jornalismo
Educomunicação
Formação
Jornalismo
Educomunicação
Formação
topic Journalism
Media Education
Education
Periodismo
Educomunicación
Ensehanza
Jornalismo
Educomunicação
Formação
Jornalismo
Educomunicação
Formação
description The interest of this paper turns to higher education and over the course of Journalism, where students learn early to deal with the media and new technologies. As a result of my post-doctoral internship at the Faculty Casper Libero, the research intends to reflect on the relationship Communication and Education in their own communication courses, that is, if the appropriation of information technology so criticai and aware citizens of their participation in society. I want to draw attention to the contribution of the Media Education for Higher Education.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-05-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692
10.20873/uft.2447-4266.2016v2especial1p327
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2016v2especial1p327
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/8717
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10839
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10840
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10841
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10842
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1692/10843
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 327-344
Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 327-344
Observatoire Journal; Vol. 2 No. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 327-344
Revista Observatório ; v. 2 n. 2 (2016): V. 2 N. 2 (2016) Comunicação, História Oral e Tempo Presente 2 (Edição Especial 1 2016) Maio 2016; 327-344
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2016v2n2
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||
_version_ 1797174751498600448