VIDEOGAME AS A MEDIUM OF HISTORICAL REPRESENTATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bello, Robson Scarassati
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Vasconcelos, José Antonio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3950
Resumo: This essay intends to present, in a theoretical way, the Videogames as a medium of historical representation that creates a discourse over the past through a language of audiovisual content composed by virtual spaces structured by game rules. This format must be understood in its historical essence, in which its representations establish a certain look to the Other, as well in its public circulation of historical contentes constituted inside and through the Culture Industry.
id UFT-7_b9a2b7955ba89d2e359a2c1e439e7c62
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/3950
network_acronym_str UFT-7
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling VIDEOGAME AS A MEDIUM OF HISTORICAL REPRESENTATIONEL VIDEOJUEGO COMO UN MEDIO DE REPRESENTACIÓN HISTÓRICAO VIDEOGAME COMO MÍDIA DE REPRESENTAÇÃO HISTÓRICAHistoryVideogameCulture IndustryRepresentationSimulationHistoryVideogameCulture IndustryRepresentationSimulationHistoriaVideo juegoIndustria CulturalRepresentaciónSimulaciónHistoriaVideo juegoIndustria CulturalRepresentaciónSimulaciónVideogameIndústria CulturalHistóriaRepresentaçãoSimulaçãoVideogameIndústria culturalHistóriaRepresentaçãoSimulaçãoThis essay intends to present, in a theoretical way, the Videogames as a medium of historical representation that creates a discourse over the past through a language of audiovisual content composed by virtual spaces structured by game rules. This format must be understood in its historical essence, in which its representations establish a certain look to the Other, as well in its public circulation of historical contentes constituted inside and through the Culture Industry.Este artículo propone presentar, en un plano teórico, los Videojuegos como un medio de representación histórica que presenta un discurso sobre el pasado a través de un lenguaje de contenido audiovisual compuesto por espacios virtuales estructurados en reglas de juego. Este formato propio debe ser entendido en su carácter histórico, cuya representación establece una determinada mirada sobre el Otro, y en su circulación pública de contenidos históricos constituida dentro y desde la Industria Cultural.Este artigo propõe apresentar, em um plano teórico, os Videogames como uma mídia de representação histórica que apresenta um discurso sobre o passado através de uma linguagem de conteúdo audiovisual composta por espaços virtuais estruturados em regras de jogo. Esse formato próprio deve ser entendido em seu caráter histórico, cuja representação estabelece um determinado olhar sobre o Outro, e em sua circulação pública de conteúdos históricos constituída dentro e a partir da Indústria Cultural.    Universidade Federal do Tocantins - UFT2017-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/395010.20873/uft.2447-4266.2017v3n5p216Observatory Journal; Vol. 3 No. 5 (2017): V. 3 N. 5 (2017) História Digital: Perspectivas, Experiências e Tendências - Edição Especial 2 Agosto 2017; 216-250Observatorio Magazine; Vol. 3 Núm. 5 (2017): V. 3 N. 5 (2017) História Digital: Perspectivas, Experiências e Tendências - Edição Especial 2 Agosto 2017; 216-250Observatoire Journal; Vol. 3 No. 5 (2017): V. 3 N. 5 (2017) História Digital: Perspectivas, Experiências e Tendências - Edição Especial 2 Agosto 2017; 216-250Revista Observatório ; v. 3 n. 5 (2017): V. 3 N. 5 (2017) História Digital: Perspectivas, Experiências e Tendências - Edição Especial 2 Agosto 2017; 216-2502447-426610.20873/uft.2447-4266.2017v3n5reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3950/11441https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3950/12685https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3950/12686https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3950/12687https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3950/12688https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3950/12689Século XX/XXICopyright (c) 2017 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessBello, Robson ScarassatiVasconcelos, José Antonio2022-03-04T13:17:39Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/3950Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:17:39Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv VIDEOGAME AS A MEDIUM OF HISTORICAL REPRESENTATION
EL VIDEOJUEGO COMO UN MEDIO DE REPRESENTACIÓN HISTÓRICA
O VIDEOGAME COMO MÍDIA DE REPRESENTAÇÃO HISTÓRICA
title VIDEOGAME AS A MEDIUM OF HISTORICAL REPRESENTATION
spellingShingle VIDEOGAME AS A MEDIUM OF HISTORICAL REPRESENTATION
Bello, Robson Scarassati
History
Videogame
Culture Industry
Representation
Simulation
History
Videogame
Culture Industry
Representation
Simulation
Historia
Video juego
Industria Cultural
Representación
Simulación
Historia
Video juego
Industria Cultural
Representación
Simulación
Videogame
Indústria Cultural
História
Representação
Simulação
Videogame
Indústria cultural
História
Representação
Simulação
title_short VIDEOGAME AS A MEDIUM OF HISTORICAL REPRESENTATION
title_full VIDEOGAME AS A MEDIUM OF HISTORICAL REPRESENTATION
title_fullStr VIDEOGAME AS A MEDIUM OF HISTORICAL REPRESENTATION
title_full_unstemmed VIDEOGAME AS A MEDIUM OF HISTORICAL REPRESENTATION
title_sort VIDEOGAME AS A MEDIUM OF HISTORICAL REPRESENTATION
author Bello, Robson Scarassati
author_facet Bello, Robson Scarassati
Vasconcelos, José Antonio
author_role author
author2 Vasconcelos, José Antonio
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bello, Robson Scarassati
Vasconcelos, José Antonio
dc.subject.por.fl_str_mv History
Videogame
Culture Industry
Representation
Simulation
History
Videogame
Culture Industry
Representation
Simulation
Historia
Video juego
Industria Cultural
Representación
Simulación
Historia
Video juego
Industria Cultural
Representación
Simulación
Videogame
Indústria Cultural
História
Representação
Simulação
Videogame
Indústria cultural
História
Representação
Simulação
topic History
Videogame
Culture Industry
Representation
Simulation
History
Videogame
Culture Industry
Representation
Simulation
Historia
Video juego
Industria Cultural
Representación
Simulación
Historia
Video juego
Industria Cultural
Representación
Simulación
Videogame
Indústria Cultural
História
Representação
Simulação
Videogame
Indústria cultural
História
Representação
Simulação
description This essay intends to present, in a theoretical way, the Videogames as a medium of historical representation that creates a discourse over the past through a language of audiovisual content composed by virtual spaces structured by game rules. This format must be understood in its historical essence, in which its representations establish a certain look to the Other, as well in its public circulation of historical contentes constituted inside and through the Culture Industry.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-08-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3950
10.20873/uft.2447-4266.2017v3n5p216
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3950
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2017v3n5p216
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3950/11441
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3950/12685
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3950/12686
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3950/12687
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3950/12688
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/3950/12689
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
application/octet-stream
application/zip
application/x-gzip
application/zip
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 3 No. 5 (2017): V. 3 N. 5 (2017) História Digital: Perspectivas, Experiências e Tendências - Edição Especial 2 Agosto 2017; 216-250
Observatorio Magazine; Vol. 3 Núm. 5 (2017): V. 3 N. 5 (2017) História Digital: Perspectivas, Experiências e Tendências - Edição Especial 2 Agosto 2017; 216-250
Observatoire Journal; Vol. 3 No. 5 (2017): V. 3 N. 5 (2017) História Digital: Perspectivas, Experiências e Tendências - Edição Especial 2 Agosto 2017; 216-250
Revista Observatório ; v. 3 n. 5 (2017): V. 3 N. 5 (2017) História Digital: Perspectivas, Experiências e Tendências - Edição Especial 2 Agosto 2017; 216-250
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2017v3n5
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798313246079320064