The writing as an aesthetic activity of teachers in continuing education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação e Filosofia |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/EducacaoFilosofia/article/view/39398 |
Resumo: | A escrita como atividade estética de professoras em formação continuada O presente artigo discute, com base na teoria estética de Mikhail Bakhtin, a produção escrita de professoras da educação infantil, em um contexto de formação continuada em serviço. Nosso objetivo é discutir como a perspectiva estética da linguagem auxilia a pensar o papel da escrita criativa nos percursos de uma formação docente, do ponto de vista da autoria e da relação com a alteridade. Palavras-chave: Formação de professores; Autoria; Estética. The writing as an aesthetic activity of teachers in continuing education Abstract: Based on the aesthetic theory of Mikhail Bakhtin, the present article discusses the written production from teachers of early childhood education, in the context of an on going formation project. Our goal is to discuss how the aesthetic assists in thinking about writing on the path of a teacher formation, according with authorship and the relation with otherness. Keywords: Teacher education; Authorship; Aesthetic. L'écriture comme activité esthétique des enseignants en formation continue Résumé: Cet article traite, basé sur la théorie esthétique de Mikhail Bakhtin, la production écrite des enseignants de l'éducation infantile dans un contexte de formation continue en service. Notre objectif est discuter comment la perspective esthétique du langage aide à penser le rôle des cours de création littéraire dans une formation des enseignants du point de vue de l'auteur et la relation avec l'altérité. Mots-clés: Formation des enseignants; Auteur; Esthétique. Data de registro: 15/08/2017 Data de aceite: 21/02/2018 |
id |
UFU-2_4a34c5c0a21cb27fe6977c6ab8d4333a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/39398 |
network_acronym_str |
UFU-2 |
network_name_str |
Educação e Filosofia |
repository_id_str |
|
spelling |
The writing as an aesthetic activity of teachers in continuing educationL'écriture comme activité esthétique des enseignants en formation continueA escrita como atividade estética de professoras em formação continuadaFormação de professoresAutoriaEstéticaA escrita como atividade estética de professoras em formação continuada O presente artigo discute, com base na teoria estética de Mikhail Bakhtin, a produção escrita de professoras da educação infantil, em um contexto de formação continuada em serviço. Nosso objetivo é discutir como a perspectiva estética da linguagem auxilia a pensar o papel da escrita criativa nos percursos de uma formação docente, do ponto de vista da autoria e da relação com a alteridade. Palavras-chave: Formação de professores; Autoria; Estética. The writing as an aesthetic activity of teachers in continuing education Abstract: Based on the aesthetic theory of Mikhail Bakhtin, the present article discusses the written production from teachers of early childhood education, in the context of an on going formation project. Our goal is to discuss how the aesthetic assists in thinking about writing on the path of a teacher formation, according with authorship and the relation with otherness. Keywords: Teacher education; Authorship; Aesthetic. L'écriture comme activité esthétique des enseignants en formation continue Résumé: Cet article traite, basé sur la théorie esthétique de Mikhail Bakhtin, la production écrite des enseignants de l'éducation infantile dans un contexte de formation continue en service. Notre objectif est discuter comment la perspective esthétique du langage aide à penser le rôle des cours de création littéraire dans une formation des enseignants du point de vue de l'auteur et la relation avec l'altérité. Mots-clés: Formation des enseignants; Auteur; Esthétique. Data de registro: 15/08/2017 Data de aceite: 21/02/2018EDUFU - Editora da Universidade Federal de Uberlândia2018-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por ParesTextoapplication/pdftext/xmlhttps://seer.ufu.br/index.php/EducacaoFilosofia/article/view/3939810.14393/REVEDFIL.issn.0102-6801.v32n66a2018-04Educação e Filosofia; v. 32 n. 66 (2018): v.32 n.66 set./dez. 2018; 1027-10501982-596X0102-6801reponame:Educação e Filosofiainstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/EducacaoFilosofia/article/view/39398/38083https://seer.ufu.br/index.php/EducacaoFilosofia/article/view/39398/38084Copyright (c) 2018 Paloma Dias Silveira, Margarete Axthttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilveira, Paloma DiasAxt, Margarete2024-02-19T18:36:21Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/39398Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/EducacaoFilosofiaPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/EducacaoFilosofia/oai||revedfil@ufu.br1982-596X0102-6801opendoar:2024-02-19T18:36:21Educação e Filosofia - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The writing as an aesthetic activity of teachers in continuing education L'écriture comme activité esthétique des enseignants en formation continue A escrita como atividade estética de professoras em formação continuada |
title |
The writing as an aesthetic activity of teachers in continuing education |
spellingShingle |
The writing as an aesthetic activity of teachers in continuing education Silveira, Paloma Dias Formação de professores Autoria Estética |
title_short |
The writing as an aesthetic activity of teachers in continuing education |
title_full |
The writing as an aesthetic activity of teachers in continuing education |
title_fullStr |
The writing as an aesthetic activity of teachers in continuing education |
title_full_unstemmed |
The writing as an aesthetic activity of teachers in continuing education |
title_sort |
The writing as an aesthetic activity of teachers in continuing education |
author |
Silveira, Paloma Dias |
author_facet |
Silveira, Paloma Dias Axt, Margarete |
author_role |
author |
author2 |
Axt, Margarete |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silveira, Paloma Dias Axt, Margarete |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Formação de professores Autoria Estética |
topic |
Formação de professores Autoria Estética |
description |
A escrita como atividade estética de professoras em formação continuada O presente artigo discute, com base na teoria estética de Mikhail Bakhtin, a produção escrita de professoras da educação infantil, em um contexto de formação continuada em serviço. Nosso objetivo é discutir como a perspectiva estética da linguagem auxilia a pensar o papel da escrita criativa nos percursos de uma formação docente, do ponto de vista da autoria e da relação com a alteridade. Palavras-chave: Formação de professores; Autoria; Estética. The writing as an aesthetic activity of teachers in continuing education Abstract: Based on the aesthetic theory of Mikhail Bakhtin, the present article discusses the written production from teachers of early childhood education, in the context of an on going formation project. Our goal is to discuss how the aesthetic assists in thinking about writing on the path of a teacher formation, according with authorship and the relation with otherness. Keywords: Teacher education; Authorship; Aesthetic. L'écriture comme activité esthétique des enseignants en formation continue Résumé: Cet article traite, basé sur la théorie esthétique de Mikhail Bakhtin, la production écrite des enseignants de l'éducation infantile dans un contexte de formation continue en service. Notre objectif est discuter comment la perspective esthétique du langage aide à penser le rôle des cours de création littéraire dans une formation des enseignants du point de vue de l'auteur et la relation avec l'altérité. Mots-clés: Formation des enseignants; Auteur; Esthétique. Data de registro: 15/08/2017 Data de aceite: 21/02/2018 |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/EducacaoFilosofia/article/view/39398 10.14393/REVEDFIL.issn.0102-6801.v32n66a2018-04 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/EducacaoFilosofia/article/view/39398 |
identifier_str_mv |
10.14393/REVEDFIL.issn.0102-6801.v32n66a2018-04 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/EducacaoFilosofia/article/view/39398/38083 https://seer.ufu.br/index.php/EducacaoFilosofia/article/view/39398/38084 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Paloma Dias Silveira, Margarete Axt http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Paloma Dias Silveira, Margarete Axt http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDUFU - Editora da Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
EDUFU - Editora da Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação e Filosofia; v. 32 n. 66 (2018): v.32 n.66 set./dez. 2018; 1027-1050 1982-596X 0102-6801 reponame:Educação e Filosofia instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Educação e Filosofia |
collection |
Educação e Filosofia |
repository.name.fl_str_mv |
Educação e Filosofia - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revedfil@ufu.br |
_version_ |
1800211166123786240 |