Unpolitical School and the discussions of gender and sexuality: curricular impacts
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/35543 |
Resumo: | The research aims to analyze the impact of the conservatism of the Unpolitical School Movement (MESP) in addressing gender and sexuality issues within the curriculum policy of Brazilian basic education. Anchored in documental analysis, it discusses the historical and educational conjuncture and the shaping of the movement's ideologies in educational policies, especially in the National Common Curricular Base (BNCC). The history of the program, the fight against gender issues in a conservative posture and its relationship with the approval of the BNCC are pointed out. |
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Unpolitical School and the discussions of gender and sexuality: curricular impactsEscuela sin Partido y las discusiones de género y sexualidad: impactos curricularesEscola sem Partido e as discussões de gênero e sexualidade: impactos curricularesSexualidade e GêneroNeoconservadorismoEscola sem PartidoSexualidad y GéneroNeoconservadorEscuela sin PartidoSexuality and GenderNeoconservatismUnpolitical SchoolThe research aims to analyze the impact of the conservatism of the Unpolitical School Movement (MESP) in addressing gender and sexuality issues within the curriculum policy of Brazilian basic education. Anchored in documental analysis, it discusses the historical and educational conjuncture and the shaping of the movement's ideologies in educational policies, especially in the National Common Curricular Base (BNCC). The history of the program, the fight against gender issues in a conservative posture and its relationship with the approval of the BNCC are pointed out.La investigación tiene como objetivo analizar el impacto del conservadurismo del Movimiento Escuela Sin Partido (MESP) en el tratamiento de las cuestiones de género y sexualidad dentro de la política curricular de la educación básica brasileña. Anclado en el análisis documental, discute la coyuntura histórica y educativa y la conformación de las ideologías del movimiento en las políticas educativas, especialmente en la Base Curricular Nacional Común (BNCC). Se señala la historia del programa, así como la lucha contra las cuestiones de género en una postura conservadora y su relación con la aprobación de la BNCC.A investigação objetiva analisar o impacto do conservadorismo do Movimento Escola Sem Partido (MESP) na abordagem das temáticas de gênero e sexualidade dentro da política curricular da educação básica brasileira. Ancorada em análise documental, a pesquisa discute a conjuntura histórica e educacional e a conformação das ideologias do movimento nas políticas educacionais, em especial, na Base Nacional Comum Curricular (BNCC). Assim, o texto discorre sobre a história do programa, bem como aborda o combate às questões de gênero pautado em uma postura conservadora e sua relação com a aprovação da BNCC.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2021-07-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfaudio/mpegtext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3554310.26512/lc27202135543Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e35543Linhas Críticas; Vol. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (ene-dic); e35543Linhas Críticas; v. 27 (2021): Revista Linhas Críticas v. 27 (jan-dez); e355431981-04311516-489610.26512/lc.v27.2021reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/35543/30291https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/35543/30292https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/35543/30293Copyright (c) 2021 Marina Silveira Bonacazata Santos, Maria Carolina Miesse, Fabiana Aparecida de Carvalho, Leonardo Cordeiro de Queiroz, Vânia de Fátima Matias de Souzahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilveira Bonacazata Santos, MarinaMiesse, Maria Carolinade Carvalho, Fabiana Aparecida Cordeiro de Queiroz, LeonardoMatias de Souza, Vânia de Fátima 2022-10-20T17:26:38Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/35543Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-10-20T17:26:38Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
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