Children’s Social Participation in crisis scenarios: a conversation with Maria Letícia Nascimento (interview)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/33253 |
Resumo: | Maria Letícia Barros Pedroso is a livre-docente professor at the School of Education of University of São Paulo (USP) in which she graduated in Pedagogy and did her Master and Doctorate degrees in education. In 2014 she concluded her post-doctorate in the field of Sociology of Childhood at the University of Sussex, UK. Since 2010, she coordinates the Group of Studies and Research on Sociology of Childhood and Early Childhood Education (GEPSI), associated to USP. In this interview, on July 2020, we talked about children’s social participation in a scenario of crisis, thinking about challenges, tensions, and impacts to children and to the childhood field. |
id |
UNB - 28_e5667898b753074cc77feb530eba5f6f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/33253 |
network_acronym_str |
UNB - 28 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Children’s Social Participation in crisis scenarios: a conversation with Maria Letícia Nascimento (interview)La participación social de los niños y niñas delante escenarios de crisis: una conversación con Maria Letícia Nascimento (entrevista)Participação social das crianças diante de cenários de crise: uma conversa com Maria Letícia Nascimento (entrevista)InfânciaParticipação social das criançasProtagonismo infantilCenários de criseInfanciaParticipación social de los niños y niñasProtagonismo infantilEscenarios de crisisChildhoodChildren’s social participationChild protagonismCrisis scenarioMaria Letícia Barros Pedroso is a livre-docente professor at the School of Education of University of São Paulo (USP) in which she graduated in Pedagogy and did her Master and Doctorate degrees in education. In 2014 she concluded her post-doctorate in the field of Sociology of Childhood at the University of Sussex, UK. Since 2010, she coordinates the Group of Studies and Research on Sociology of Childhood and Early Childhood Education (GEPSI), associated to USP. In this interview, on July 2020, we talked about children’s social participation in a scenario of crisis, thinking about challenges, tensions, and impacts to children and to the childhood field.Maria Letícia Barros Pedroso Nascimento es profesora libre docente en la Facultad de Educación de la Universidad de São Paulo (USP), donde se graduó en pedagogía y realizó maestría y doctorado en educación. En 2014 finalizó su posdoctorado en el campo de la sociología de la infancia en la Universidad de Sussex, Reino Unido. Desde 2010 coordina el Grupo de Estudios e Investigaciones en Sociología de la Infancia y Educación Infantil (GEPSI), vinculado a la USP. En esta entrevista, realizada en julio de 2020, abarcamos la participación social de los niños y niñas delante escenarios de crisis, reflexionando sobre los desafíos, tensiones e impactos para los niños y niñas y el campo de la infancia.Maria Letícia Barros Pedroso Nascimento é professora livre docente da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo (USP), pela qual se graduou em pedagogia e fez mestrado e doutorado em educação. Em 2014 concluiu seu pós-doutorado no campo da sociologia da infância na University of Sussex, UK. Desde 2010 coordena o Grupo de Estudos e Pesquisa em Sociologia da Infância e Educação Infantil (GEPSI), vinculado à USP. Nesta entrevista, ocorrida em julho de 2020, tratamos da participação social das crianças diante deste cenário de crise, refletindo sobre os desafios, as tensões e os impactos para as crianças e o campo da infância.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2020-09-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3325310.26512/lc.v26.2020.33253Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e33253Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e33253Linhas Críticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e332531981-04311516-489610.26512/lc.v26i0reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/33253/27532https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/33253/32482Copyright (c) 2020 Monique Aparecida Voltarelli, Lisandra Ogg Gomeshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessVoltarelli, Monique AparecidaGomes, Lisandra Ogg 2022-02-09T11:04:21Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/33253Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-02-09T11:04:21Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Children’s Social Participation in crisis scenarios: a conversation with Maria Letícia Nascimento (interview) La participación social de los niños y niñas delante escenarios de crisis: una conversación con Maria Letícia Nascimento (entrevista) Participação social das crianças diante de cenários de crise: uma conversa com Maria Letícia Nascimento (entrevista) |
title |
Children’s Social Participation in crisis scenarios: a conversation with Maria Letícia Nascimento (interview) |
spellingShingle |
Children’s Social Participation in crisis scenarios: a conversation with Maria Letícia Nascimento (interview) Voltarelli, Monique Aparecida Infância Participação social das crianças Protagonismo infantil Cenários de crise Infancia Participación social de los niños y niñas Protagonismo infantil Escenarios de crisis Childhood Children’s social participation Child protagonism Crisis scenario |
title_short |
Children’s Social Participation in crisis scenarios: a conversation with Maria Letícia Nascimento (interview) |
title_full |
Children’s Social Participation in crisis scenarios: a conversation with Maria Letícia Nascimento (interview) |
title_fullStr |
Children’s Social Participation in crisis scenarios: a conversation with Maria Letícia Nascimento (interview) |
title_full_unstemmed |
Children’s Social Participation in crisis scenarios: a conversation with Maria Letícia Nascimento (interview) |
title_sort |
Children’s Social Participation in crisis scenarios: a conversation with Maria Letícia Nascimento (interview) |
author |
Voltarelli, Monique Aparecida |
author_facet |
Voltarelli, Monique Aparecida Gomes, Lisandra Ogg |
author_role |
author |
author2 |
Gomes, Lisandra Ogg |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Voltarelli, Monique Aparecida Gomes, Lisandra Ogg |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Infância Participação social das crianças Protagonismo infantil Cenários de crise Infancia Participación social de los niños y niñas Protagonismo infantil Escenarios de crisis Childhood Children’s social participation Child protagonism Crisis scenario |
topic |
Infância Participação social das crianças Protagonismo infantil Cenários de crise Infancia Participación social de los niños y niñas Protagonismo infantil Escenarios de crisis Childhood Children’s social participation Child protagonism Crisis scenario |
description |
Maria Letícia Barros Pedroso is a livre-docente professor at the School of Education of University of São Paulo (USP) in which she graduated in Pedagogy and did her Master and Doctorate degrees in education. In 2014 she concluded her post-doctorate in the field of Sociology of Childhood at the University of Sussex, UK. Since 2010, she coordinates the Group of Studies and Research on Sociology of Childhood and Early Childhood Education (GEPSI), associated to USP. In this interview, on July 2020, we talked about children’s social participation in a scenario of crisis, thinking about challenges, tensions, and impacts to children and to the childhood field. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-09-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/33253 10.26512/lc.v26.2020.33253 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/33253 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc.v26.2020.33253 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/33253/27532 https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/33253/32482 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Monique Aparecida Voltarelli, Lisandra Ogg Gomes http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Monique Aparecida Voltarelli, Lisandra Ogg Gomes http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e33253 Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e33253 Linhas Críticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e33253 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v26i0 reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br|| |
_version_ |
1797053653476966400 |