Reflective teachers: reinventing the practice from innovation
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4104 |
Resumo: | The university must find a balance between technical professional education and humanist cultural education. In relation to the concept of academic education, this means an in depth review of academic and personal practice in teacher training. The teacher must choose the roads that lead him or her towards the possibility of being an emancipator in what refers to the construction of one’s personal and work identity; break away from the paradigms of regulation and cling to the concept of innovation during everyday life. |
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Reflective teachers: reinventing the practice from innovationProfesores reflexivos: reinventar la práctica desde la innovaciónProfessores reflexivos: reinventar a práctica a partir da inovaçãoProfessor reflexivoPrática emancipadoraInovaçãoProfesor reflexivoPráctica emancipadoraInnovaciónThoughtful teacherEmancipated practiceInnovationThe university must find a balance between technical professional education and humanist cultural education. In relation to the concept of academic education, this means an in depth review of academic and personal practice in teacher training. The teacher must choose the roads that lead him or her towards the possibility of being an emancipator in what refers to the construction of one’s personal and work identity; break away from the paradigms of regulation and cling to the concept of innovation during everyday life.La universidad debe encontrar un equilibrio entre la formación técnico-profesional y la formación humanista-cultural. En relación con el concepto de formación académica, significa una revisión profunda de la práctica académica y personal en la formación de los profesores. El profesor debe elegir los caminos que lo conduzcan hacia la posibilidad de ser emancipador en cuanto a la construcción de su identidad personal y laboral; romper con los paradigmas de la regulación y atrapar el concepto de innovación en su cotidianeidad.A universidade deve encontrar um equilíbrio entre a formação técnica-profissional e a formação humanista-cultural. Em relação ao conceito de formação acadêmica, significa uma profunda revisão da prática acadêmica e pessoal na formação dos professores. O professor deve escolher os caminhos que o conduzam à possibilidade de ser emancipado na construção da sua identidade pessoal e profissional; romper com os paradigmas da regulação e apropriar-se do conceito de inovação no seu cotidiano. Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2013-05-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/410410.26512/lc.v19i38.4104Linhas Críticas; Vol. 19 No. 38 (2013): Avaliação em educação; 187-205Linhas Críticas; Vol. 19 Núm. 38 (2013): Avaliação em educação; 187-205Linhas Críticas; v. 19 n. 38 (2013): Avaliação em educação; 187-2051981-04311516-489610.26512/lc.v19i38reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBspahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4104/3764Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFávero, Altair AlbertoRoman, Marisa FátimaSantos López, Aristeo2022-01-14T18:58:31Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4104Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-01-14T18:58:31Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
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