ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero-americana de Ciência da Informação |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/29616 |
Resumo: | The editorial comments on the importance of the school library in the Brazilian context. It points out that the poor results obtained by students in ENEM and PISA exams may be correlated with the absence of the library in the school context. In addition, the articles published in the first issue of 2020 of the Ibero-American Journal of Information Science are commented. |
id |
UNB-7_fd73194f70b52024a6ba135c5da9bc51 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29616 |
network_acronym_str |
UNB-7 |
network_name_str |
Revista Ibero-americana de Ciência da Informação |
repository_id_str |
|
spelling |
ENEM and PISA scores and absence of school libraries in BrazilPuntajes ENEM y PISA y ausencia de bibliotecas escolares en el BrasilAs notas do ENEM e do PISA e a ausência de bibliotecas escolares no Brasilbiblioteca escolar. hábito de leitura.biblioteca escolar. hábito de lectura.reading habit. school library.The editorial comments on the importance of the school library in the Brazilian context. It points out that the poor results obtained by students in ENEM and PISA exams may be correlated with the absence of the library in the school context. In addition, the articles published in the first issue of 2020 of the Ibero-American Journal of Information Science are commented. Los comentarios editoriales sobre la importancia de la biblioteca escolar en el contexto brasileño. Señala que los malos resultados obtenidos por los estudiantes en los exámenes ENEM y PISA pueden estar correlacionados con la ausencia de la biblioteca en el contexto escolar. Además, se comentan los artículos publicados en el primero número de 2020 de la Revista Iberoamericana de Ciencias de la Información. O editorial comenta a importância da existência da biblioteca escolar no contexto brasileiro. Aponta que os fracos resultados obtidos pelos estudantes nos exames do ENEM e do PISA podem estar correlacionados com a ausência da biblioteca no contexto escolar. Além disso, são comentados os artigos incluídos no primeiro número de 2020 da Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação.Universidade de Brasília, Faculdade de Ciência da Informação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação2020-02-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/2961610.26512/rici.v13.n1.2020.29616Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; Vol. 13 No. 1 (2020): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação; 1-4Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; Vol. 13 Núm. 1 (2020): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação; 1-4Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; v. 13 n. 1 (2020): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação; 1-41983-521310.26512/rici.v13.n1.2020reponame:Revista Ibero-americana de Ciência da Informaçãoinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/29616/25331Copyright (c) 2020 Murilo Bastos da Cunhahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCunha, Murilo Bastos da2023-04-28T19:35:47Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29616Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/RICI/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/RICI/oai||rici@unb.br1983-52131983-5213opendoar:2023-04-28T19:35:47Revista Ibero-americana de Ciência da Informação - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil Puntajes ENEM y PISA y ausencia de bibliotecas escolares en el Brasil As notas do ENEM e do PISA e a ausência de bibliotecas escolares no Brasil |
title |
ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil |
spellingShingle |
ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil Cunha, Murilo Bastos da biblioteca escolar. hábito de leitura. biblioteca escolar. hábito de lectura. reading habit. school library. |
title_short |
ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil |
title_full |
ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil |
title_fullStr |
ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil |
title_full_unstemmed |
ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil |
title_sort |
ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil |
author |
Cunha, Murilo Bastos da |
author_facet |
Cunha, Murilo Bastos da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cunha, Murilo Bastos da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
biblioteca escolar. hábito de leitura. biblioteca escolar. hábito de lectura. reading habit. school library. |
topic |
biblioteca escolar. hábito de leitura. biblioteca escolar. hábito de lectura. reading habit. school library. |
description |
The editorial comments on the importance of the school library in the Brazilian context. It points out that the poor results obtained by students in ENEM and PISA exams may be correlated with the absence of the library in the school context. In addition, the articles published in the first issue of 2020 of the Ibero-American Journal of Information Science are commented. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-02-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/29616 10.26512/rici.v13.n1.2020.29616 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/29616 |
identifier_str_mv |
10.26512/rici.v13.n1.2020.29616 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/29616/25331 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Murilo Bastos da Cunha https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Murilo Bastos da Cunha https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Brasília, Faculdade de Ciência da Informação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Brasília, Faculdade de Ciência da Informação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; Vol. 13 No. 1 (2020): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação; 1-4 Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; Vol. 13 Núm. 1 (2020): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação; 1-4 Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; v. 13 n. 1 (2020): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação; 1-4 1983-5213 10.26512/rici.v13.n1.2020 reponame:Revista Ibero-americana de Ciência da Informação instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UNB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UNB |
institution |
UNB |
reponame_str |
Revista Ibero-americana de Ciência da Informação |
collection |
Revista Ibero-americana de Ciência da Informação |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-americana de Ciência da Informação - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rici@unb.br |
_version_ |
1800210999637180416 |