ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cunha, Murilo Bastos da
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero-americana de Ciência da Informação
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/29616
Resumo: The editorial comments on the importance of the school library in the Brazilian context. It points out that the poor results obtained by students in ENEM and PISA exams may be correlated with the absence of the library in the school context. In addition, the articles published in the first issue of 2020 of the Ibero-American Journal of Information Science are commented.  
id UNB-7_fd73194f70b52024a6ba135c5da9bc51
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29616
network_acronym_str UNB-7
network_name_str Revista Ibero-americana de Ciência da Informação
repository_id_str
spelling ENEM and PISA scores and absence of school libraries in BrazilPuntajes ENEM y PISA y ausencia de bibliotecas escolares en el BrasilAs notas do ENEM e do PISA e a ausência de bibliotecas escolares no Brasilbiblioteca escolar. hábito de leitura.biblioteca escolar. hábito de lectura.reading habit. school library.The editorial comments on the importance of the school library in the Brazilian context. It points out that the poor results obtained by students in ENEM and PISA exams may be correlated with the absence of the library in the school context. In addition, the articles published in the first issue of 2020 of the Ibero-American Journal of Information Science are commented.  Los comentarios editoriales sobre la importancia de la biblioteca escolar en el contexto brasileño. Señala que los malos resultados obtenidos por los estudiantes en los exámenes ENEM y PISA pueden estar correlacionados con la ausencia de la biblioteca en el contexto escolar. Además, se comentan los artículos publicados en el primero número de 2020 de la Revista Iberoamericana de Ciencias de la Información.  O editorial comenta a importância da existência da biblioteca escolar no contexto brasileiro. Aponta que os fracos resultados obtidos pelos estudantes nos exames do ENEM e do PISA podem estar correlacionados com a ausência da biblioteca no contexto escolar. Além disso, são comentados os  artigos incluídos no primeiro número de 2020 da Revista  Ibero-Americana de Ciência da Informação.Universidade de Brasília, Faculdade de Ciência da Informação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação2020-02-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/2961610.26512/rici.v13.n1.2020.29616Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; Vol. 13 No. 1 (2020): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação; 1-4Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; Vol. 13 Núm. 1 (2020): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação; 1-4Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; v. 13 n. 1 (2020): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação; 1-41983-521310.26512/rici.v13.n1.2020reponame:Revista Ibero-americana de Ciência da Informaçãoinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/29616/25331Copyright (c) 2020 Murilo Bastos da Cunhahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCunha, Murilo Bastos da2023-04-28T19:35:47Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29616Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/RICI/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/RICI/oai||rici@unb.br1983-52131983-5213opendoar:2023-04-28T19:35:47Revista Ibero-americana de Ciência da Informação - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil
Puntajes ENEM y PISA y ausencia de bibliotecas escolares en el Brasil
As notas do ENEM e do PISA e a ausência de bibliotecas escolares no Brasil
title ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil
spellingShingle ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil
Cunha, Murilo Bastos da
biblioteca escolar. hábito de leitura.
biblioteca escolar. hábito de lectura.
reading habit. school library.
title_short ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil
title_full ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil
title_fullStr ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil
title_full_unstemmed ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil
title_sort ENEM and PISA scores and absence of school libraries in Brazil
author Cunha, Murilo Bastos da
author_facet Cunha, Murilo Bastos da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cunha, Murilo Bastos da
dc.subject.por.fl_str_mv biblioteca escolar. hábito de leitura.
biblioteca escolar. hábito de lectura.
reading habit. school library.
topic biblioteca escolar. hábito de leitura.
biblioteca escolar. hábito de lectura.
reading habit. school library.
description The editorial comments on the importance of the school library in the Brazilian context. It points out that the poor results obtained by students in ENEM and PISA exams may be correlated with the absence of the library in the school context. In addition, the articles published in the first issue of 2020 of the Ibero-American Journal of Information Science are commented.  
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-02-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/29616
10.26512/rici.v13.n1.2020.29616
url https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/29616
identifier_str_mv 10.26512/rici.v13.n1.2020.29616
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/29616/25331
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Murilo Bastos da Cunha
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Murilo Bastos da Cunha
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Brasília, Faculdade de Ciência da Informação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Brasília, Faculdade de Ciência da Informação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação
dc.source.none.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; Vol. 13 No. 1 (2020): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação; 1-4
Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; Vol. 13 Núm. 1 (2020): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação; 1-4
Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; v. 13 n. 1 (2020): Revista Ibero-americana de Ciência da Informação; 1-4
1983-5213
10.26512/rici.v13.n1.2020
reponame:Revista Ibero-americana de Ciência da Informação
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Revista Ibero-americana de Ciência da Informação
collection Revista Ibero-americana de Ciência da Informação
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-americana de Ciência da Informação - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv ||rici@unb.br
_version_ 1800210999637180416