PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5766 |
Resumo: | This article is an overview of the research carried out in the Professional Master’s Degree in Education - UFFS / Campus Erechim, defended in August 2018, and aims to “Understand the relevance of the work of the pedagogical coordinator in conjunction with the actions linked to the continuing education of teachers in the space of the basic education school”. The study sought to reflect on weaknesses and possibilities that emerge from the initial formation of teachers and, therefore, require processes of continuing education. The search to qualify the teaching practice is an effective way to improve the quality of teaching in basic education. When looking at the relationship between theory and practice in school daily life, the study pointed out the importance of strengthening the relationship between coordinator and coordinated, as a way to achieve successes in continuing education, as well as in the pedagogical processes carried out at school. |
id |
UNEMAT-5_2641949321519964b0516f1d438ada73 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5766 |
network_acronym_str |
UNEMAT-5 |
network_name_str |
Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACECOORDINACIÓN PEDAGÓGICA Y FORMACIÓN CONTINUA PARA MAESTRO EM EL ESPACIO ESCOLARA COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA E A FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES NO ESPAÇO ESCOLARcoordenador pedagógicoformação continuadaescolaprofessorespedagogical coordinator continuing educationschoolteacherscoordinador pedagógico formación continuaescuelamaestrosThis article is an overview of the research carried out in the Professional Master’s Degree in Education - UFFS / Campus Erechim, defended in August 2018, and aims to “Understand the relevance of the work of the pedagogical coordinator in conjunction with the actions linked to the continuing education of teachers in the space of the basic education school”. The study sought to reflect on weaknesses and possibilities that emerge from the initial formation of teachers and, therefore, require processes of continuing education. The search to qualify the teaching practice is an effective way to improve the quality of teaching in basic education. When looking at the relationship between theory and practice in school daily life, the study pointed out the importance of strengthening the relationship between coordinator and coordinated, as a way to achieve successes in continuing education, as well as in the pedagogical processes carried out at school.Este artículo es un resumen de la investigación llevada a cabo en el Máster Profesional enEducación - UFFS / Campus Erechim, defendido en agosto de 2018, y tiene como objetivo “Entender la relevancia del trabajo del coordinador pedagógico en conjunto con las acciones vinculadas a la educación continua del profesorado en el espacio de la escuela de educación básica». El estudio buscaba reflexionar sobre las debilidades y posibilidades que surgen de la formación inicial de los profesores y, por lo tanto, requieren procesos de educación continua. La búsqueda de calificar la práctica docente es una manera efectiva de mejorar la calidad de la enseñanza en la educación básica. Al analizar la relación entre la teoría y la práctica en la vida diaria escolar, el estudio señaló la importancia de fortalecer la relación entre coordinador y coordinado, como una forma de lograr éxitos en la educación continua, así como en los procesos pedagógicos realizados en laescuela.Este artigo é um recorte da pesquisa realizada no Mestrado Profissional em Educação – UFFS/Campus Erechim, defendida em agosto de 2018, e tem como objetivo “Compreender a relevância do trabalho do coordenador pedagógico em articulação com as ações vinculadas à formação continuada de professores no espaço da escola de educação básica”. O estudo buscou refletir sobre fragilidades e possibilidades que emergem da formação inicial de docentes e, por isso, demandam processos de formação continuada. A busca por qualificar a atuação docente é uma maneira efetiva para melhorar a qualidade do ensino na educação básica. Ao atentar para a relação entre teoria e prática no cotidiano escolar, o estudo apontou a importância de estreitar a relação entre coordenador e coordenados, como uma forma de obter êxitos na formação continuada, bem como nos processos pedagógicos realizados na escola.UNEMAT Editora2021-08-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5766Revista da Faculdade de Educação; v. 35 n. 1 (2021): (JAN/JUN); 213-2302178-7476reponame:Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)instname:Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)instacron:UNEMATporhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5766/4326Copyright (c) 2021 Jerônimo Sartori, Marcia Fabrishttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSartori, JerônimoFabris, Marcia2023-04-25T15:15:39Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5766Revistahttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgeduPUBhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/oairevistafaed@unemat.br2178-74761679-4273opendoar:2023-04-25T15:15:39Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) - Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE COORDINACIÓN PEDAGÓGICA Y FORMACIÓN CONTINUA PARA MAESTRO EM EL ESPACIO ESCOLAR A COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA E A FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES NO ESPAÇO ESCOLAR |
title |
PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE |
spellingShingle |
PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE Sartori, Jerônimo coordenador pedagógico formação continuada escola professores pedagogical coordinator continuing education school teachers coordinador pedagógico formación continua escuela maestros |
title_short |
PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE |
title_full |
PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE |
title_fullStr |
PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE |
title_full_unstemmed |
PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE |
title_sort |
PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE |
author |
Sartori, Jerônimo |
author_facet |
Sartori, Jerônimo Fabris, Marcia |
author_role |
author |
author2 |
Fabris, Marcia |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sartori, Jerônimo Fabris, Marcia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
coordenador pedagógico formação continuada escola professores pedagogical coordinator continuing education school teachers coordinador pedagógico formación continua escuela maestros |
topic |
coordenador pedagógico formação continuada escola professores pedagogical coordinator continuing education school teachers coordinador pedagógico formación continua escuela maestros |
description |
This article is an overview of the research carried out in the Professional Master’s Degree in Education - UFFS / Campus Erechim, defended in August 2018, and aims to “Understand the relevance of the work of the pedagogical coordinator in conjunction with the actions linked to the continuing education of teachers in the space of the basic education school”. The study sought to reflect on weaknesses and possibilities that emerge from the initial formation of teachers and, therefore, require processes of continuing education. The search to qualify the teaching practice is an effective way to improve the quality of teaching in basic education. When looking at the relationship between theory and practice in school daily life, the study pointed out the importance of strengthening the relationship between coordinator and coordinated, as a way to achieve successes in continuing education, as well as in the pedagogical processes carried out at school. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-08-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5766 |
url |
https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5766 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5766/4326 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Jerônimo Sartori, Marcia Fabris https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Jerônimo Sartori, Marcia Fabris https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNEMAT Editora |
publisher.none.fl_str_mv |
UNEMAT Editora |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da Faculdade de Educação; v. 35 n. 1 (2021): (JAN/JUN); 213-230 2178-7476 reponame:Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) instname:Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT) instacron:UNEMAT |
instname_str |
Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT) |
instacron_str |
UNEMAT |
institution |
UNEMAT |
reponame_str |
Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) |
collection |
Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) - Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistafaed@unemat.br |
_version_ |
1801217460885520384 |