PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sartori, Jerônimo
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Fabris, Marcia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)
Texto Completo: https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5766
Resumo: This article is an overview of the research carried out in the Professional Master’s Degree in Education - UFFS / Campus Erechim, defended in August 2018, and aims to “Understand the relevance of the work of the pedagogical coordinator in conjunction with the actions linked to the continuing education of teachers in the space of the basic education school”. The study sought to reflect on weaknesses and possibilities that emerge from the initial formation of teachers and, therefore, require processes of continuing education. The search to qualify the teaching practice is an effective way to improve the quality of teaching in basic education. When looking at the relationship between theory and practice in school daily life, the study pointed out the importance of strengthening the relationship between coordinator and coordinated, as a way to achieve successes in continuing education, as well as in the pedagogical processes carried out at school.
id UNEMAT-5_2641949321519964b0516f1d438ada73
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5766
network_acronym_str UNEMAT-5
network_name_str Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)
repository_id_str
spelling PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACECOORDINACIÓN PEDAGÓGICA Y FORMACIÓN CONTINUA PARA MAESTRO EM EL ESPACIO ESCOLARA COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA E A FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES NO ESPAÇO ESCOLARcoordenador pedagógicoformação continuadaescolaprofessorespedagogical coordinator continuing educationschoolteacherscoordinador pedagógico formación continuaescuelamaestrosThis article is an overview of the research carried out in the Professional Master’s Degree in Education - UFFS / Campus Erechim, defended in August 2018, and aims to “Understand the relevance of the work of the pedagogical coordinator in conjunction with the actions linked to the continuing education of teachers in the space of the basic education school”. The study sought to reflect on weaknesses and possibilities that emerge from the initial formation of teachers and, therefore, require processes of continuing education. The search to qualify the teaching practice is an effective way to improve the quality of teaching in basic education. When looking at the relationship between theory and practice in school daily life, the study pointed out the importance of strengthening the relationship between coordinator and coordinated, as a way to achieve successes in continuing education, as well as in the pedagogical processes carried out at school.Este artículo es un resumen de la investigación llevada a cabo en el Máster Profesional enEducación - UFFS / Campus Erechim, defendido en agosto de 2018, y tiene como objetivo “Entender la relevancia del trabajo del coordinador pedagógico en conjunto con las acciones vinculadas a la educación continua del profesorado en el espacio de la escuela de educación básica». El estudio buscaba reflexionar sobre las debilidades y posibilidades que surgen de la formación inicial de los profesores y, por lo tanto, requieren procesos de educación continua. La búsqueda de calificar la práctica docente es una manera efectiva de mejorar la calidad de la enseñanza en la educación básica. Al analizar la relación entre la teoría y la práctica en la vida diaria escolar, el estudio señaló la importancia de fortalecer la relación entre coordinador y coordinado, como una forma de lograr éxitos en la educación continua, así como en los procesos pedagógicos realizados en laescuela.Este artigo é um recorte da pesquisa realizada no Mestrado Profissional em Educação – UFFS/Campus Erechim, defendida em agosto de 2018, e tem como objetivo “Compreender a relevância do trabalho do coordenador pedagógico em articulação com as ações vinculadas à formação continuada de professores no espaço da escola de educação básica”. O estudo buscou refletir sobre fragilidades e possibilidades que emergem da formação inicial de docentes e, por isso, demandam processos de formação continuada. A busca por qualificar a atuação docente é uma maneira efetiva para melhorar a qualidade do ensino na educação básica. Ao atentar para a relação entre teoria e prática no cotidiano escolar, o estudo apontou a importância de estreitar a relação entre coordenador e coordenados, como uma forma de obter êxitos na formação continuada, bem como nos processos pedagógicos realizados na escola.UNEMAT Editora2021-08-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5766Revista da Faculdade de Educação; v. 35 n. 1 (2021): (JAN/JUN); 213-2302178-7476reponame:Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)instname:Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)instacron:UNEMATporhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5766/4326Copyright (c) 2021 Jerônimo Sartori, Marcia Fabrishttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSartori, JerônimoFabris, Marcia2023-04-25T15:15:39Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5766Revistahttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgeduPUBhttps://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/oairevistafaed@unemat.br2178-74761679-4273opendoar:2023-04-25T15:15:39Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) - Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)false
dc.title.none.fl_str_mv PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE
COORDINACIÓN PEDAGÓGICA Y FORMACIÓN CONTINUA PARA MAESTRO EM EL ESPACIO ESCOLAR
A COORDENAÇÃO PEDAGÓGICA E A FORMAÇÃO CONTINUADA DE PROFESSORES NO ESPAÇO ESCOLAR
title PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE
spellingShingle PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE
Sartori, Jerônimo
coordenador pedagógico
formação continuada
escola
professores
pedagogical coordinator
continuing education
school
teachers
coordinador pedagógico
formación continua
escuela
maestros
title_short PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE
title_full PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE
title_fullStr PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE
title_full_unstemmed PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE
title_sort PEDAGOGICAL COORDINATION AND CONTINUED TEATCHER TRAINING IN SCHOOL SPACE
author Sartori, Jerônimo
author_facet Sartori, Jerônimo
Fabris, Marcia
author_role author
author2 Fabris, Marcia
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sartori, Jerônimo
Fabris, Marcia
dc.subject.por.fl_str_mv coordenador pedagógico
formação continuada
escola
professores
pedagogical coordinator
continuing education
school
teachers
coordinador pedagógico
formación continua
escuela
maestros
topic coordenador pedagógico
formação continuada
escola
professores
pedagogical coordinator
continuing education
school
teachers
coordinador pedagógico
formación continua
escuela
maestros
description This article is an overview of the research carried out in the Professional Master’s Degree in Education - UFFS / Campus Erechim, defended in August 2018, and aims to “Understand the relevance of the work of the pedagogical coordinator in conjunction with the actions linked to the continuing education of teachers in the space of the basic education school”. The study sought to reflect on weaknesses and possibilities that emerge from the initial formation of teachers and, therefore, require processes of continuing education. The search to qualify the teaching practice is an effective way to improve the quality of teaching in basic education. When looking at the relationship between theory and practice in school daily life, the study pointed out the importance of strengthening the relationship between coordinator and coordinated, as a way to achieve successes in continuing education, as well as in the pedagogical processes carried out at school.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-08-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5766
url https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5766
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unemat.br/index.php/ppgedu/article/view/5766/4326
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Jerônimo Sartori, Marcia Fabris
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Jerônimo Sartori, Marcia Fabris
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UNEMAT Editora
publisher.none.fl_str_mv UNEMAT Editora
dc.source.none.fl_str_mv Revista da Faculdade de Educação; v. 35 n. 1 (2021): (JAN/JUN); 213-230
2178-7476
reponame:Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)
instname:Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)
instacron:UNEMAT
instname_str Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)
instacron_str UNEMAT
institution UNEMAT
reponame_str Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)
collection Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online)
repository.name.fl_str_mv Revista da Faculdade de Educação (Universidade do Estado de Mato Grosso. Online) - Universidade do Estado de Mato Grosso (UNEMAT)
repository.mail.fl_str_mv revistafaed@unemat.br
_version_ 1801217460885520384