Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Villani, Alberto
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8563
Resumo: An interpretation of the implementation and development of the Professional Masters in Science and Mathematics Education is displayed. In the survey of the events related to the project is pointed out that they cannot be understood only as fruits of neutral rational choices, but must also be understood as a result of political struggles in the academic field among three groups: the researchers in Science, the researchers in Education and the researchers in Science and Mathematics Teaching.
id UNESP-15_4d1780a433afc646b3a79ce645817c37
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8563
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Professional master in teaching science and mathematics: an interpretationMestrado profissional em ensino de ciência e matemática: uma interpretaçãoTeachers trainingProfessional mastersScience educationMathematics teachingFormação de educadoresMestrado profissionalEnsino de ciênciaEnsino de matemáticaAn interpretation of the implementation and development of the Professional Masters in Science and Mathematics Education is displayed. In the survey of the events related to the project is pointed out that they cannot be understood only as fruits of neutral rational choices, but must also be understood as a result of political struggles in the academic field among three groups: the researchers in Science, the researchers in Education and the researchers in Science and Mathematics Teaching.É apresentada uma interpretação sobre a implantação e desenvolvimento do Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática. No levantamento dos eventos referentes ao projeto, é apontado que eles não podem ser entendidos somente como frutos de escolhas racionais neutras, mas devem ser entendidos também como resultado de lutas políticas no campo acadêmico entre três grupos: o dos pesquisadores em Ciências, o dos pesquisadores em Educação e o dos pesquisadores em Ensino de Ciências e Matemática.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2016-05-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/856310.21723/RIAEE.v11.esp.1.p418Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.11, n. esp. 1 (2016) Dossiê: X Encontro Ibero-Americano de Educação; 418-433Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.11, n. esp. 1 (2016) Dossiê: X Encontro Ibero-Americano de Educação; 418-4331982-55872446-860610.21723/riaee.v11.esp.1reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8563/5744Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessVillani, Alberto2020-12-30T22:22:27Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8563Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2020-12-30T22:22:27Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation
Mestrado profissional em ensino de ciência e matemática: uma interpretação
title Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation
spellingShingle Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation
Villani, Alberto
Teachers training
Professional masters
Science education
Mathematics teaching
Formação de educadores
Mestrado profissional
Ensino de ciência
Ensino de matemática
title_short Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation
title_full Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation
title_fullStr Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation
title_full_unstemmed Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation
title_sort Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation
author Villani, Alberto
author_facet Villani, Alberto
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Villani, Alberto
dc.subject.por.fl_str_mv Teachers training
Professional masters
Science education
Mathematics teaching
Formação de educadores
Mestrado profissional
Ensino de ciência
Ensino de matemática
topic Teachers training
Professional masters
Science education
Mathematics teaching
Formação de educadores
Mestrado profissional
Ensino de ciência
Ensino de matemática
description An interpretation of the implementation and development of the Professional Masters in Science and Mathematics Education is displayed. In the survey of the events related to the project is pointed out that they cannot be understood only as fruits of neutral rational choices, but must also be understood as a result of political struggles in the academic field among three groups: the researchers in Science, the researchers in Education and the researchers in Science and Mathematics Teaching.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-05-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8563
10.21723/RIAEE.v11.esp.1.p418
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8563
identifier_str_mv 10.21723/RIAEE.v11.esp.1.p418
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8563/5744
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.11, n. esp. 1 (2016) Dossiê: X Encontro Ibero-Americano de Educação; 418-433
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.11, n. esp. 1 (2016) Dossiê: X Encontro Ibero-Americano de Educação; 418-433
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v11.esp.1
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215854862827520