Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8563 |
Resumo: | An interpretation of the implementation and development of the Professional Masters in Science and Mathematics Education is displayed. In the survey of the events related to the project is pointed out that they cannot be understood only as fruits of neutral rational choices, but must also be understood as a result of political struggles in the academic field among three groups: the researchers in Science, the researchers in Education and the researchers in Science and Mathematics Teaching. |
id |
UNESP-15_4d1780a433afc646b3a79ce645817c37 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8563 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Professional master in teaching science and mathematics: an interpretationMestrado profissional em ensino de ciência e matemática: uma interpretaçãoTeachers trainingProfessional mastersScience educationMathematics teachingFormação de educadoresMestrado profissionalEnsino de ciênciaEnsino de matemáticaAn interpretation of the implementation and development of the Professional Masters in Science and Mathematics Education is displayed. In the survey of the events related to the project is pointed out that they cannot be understood only as fruits of neutral rational choices, but must also be understood as a result of political struggles in the academic field among three groups: the researchers in Science, the researchers in Education and the researchers in Science and Mathematics Teaching.É apresentada uma interpretação sobre a implantação e desenvolvimento do Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática. No levantamento dos eventos referentes ao projeto, é apontado que eles não podem ser entendidos somente como frutos de escolhas racionais neutras, mas devem ser entendidos também como resultado de lutas políticas no campo acadêmico entre três grupos: o dos pesquisadores em Ciências, o dos pesquisadores em Educação e o dos pesquisadores em Ensino de Ciências e Matemática.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2016-05-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/856310.21723/RIAEE.v11.esp.1.p418Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.11, n. esp. 1 (2016) Dossiê: X Encontro Ibero-Americano de Educação; 418-433Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.11, n. esp. 1 (2016) Dossiê: X Encontro Ibero-Americano de Educação; 418-4331982-55872446-860610.21723/riaee.v11.esp.1reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8563/5744Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessVillani, Alberto2020-12-30T22:22:27Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8563Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2020-12-30T22:22:27Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation Mestrado profissional em ensino de ciência e matemática: uma interpretação |
title |
Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation |
spellingShingle |
Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation Villani, Alberto Teachers training Professional masters Science education Mathematics teaching Formação de educadores Mestrado profissional Ensino de ciência Ensino de matemática |
title_short |
Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation |
title_full |
Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation |
title_fullStr |
Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation |
title_full_unstemmed |
Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation |
title_sort |
Professional master in teaching science and mathematics: an interpretation |
author |
Villani, Alberto |
author_facet |
Villani, Alberto |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Villani, Alberto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teachers training Professional masters Science education Mathematics teaching Formação de educadores Mestrado profissional Ensino de ciência Ensino de matemática |
topic |
Teachers training Professional masters Science education Mathematics teaching Formação de educadores Mestrado profissional Ensino de ciência Ensino de matemática |
description |
An interpretation of the implementation and development of the Professional Masters in Science and Mathematics Education is displayed. In the survey of the events related to the project is pointed out that they cannot be understood only as fruits of neutral rational choices, but must also be understood as a result of political struggles in the academic field among three groups: the researchers in Science, the researchers in Education and the researchers in Science and Mathematics Teaching. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-05-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8563 10.21723/RIAEE.v11.esp.1.p418 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8563 |
identifier_str_mv |
10.21723/RIAEE.v11.esp.1.p418 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8563/5744 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.11, n. esp. 1 (2016) Dossiê: X Encontro Ibero-Americano de Educação; 418-433 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.11, n. esp. 1 (2016) Dossiê: X Encontro Ibero-Americano de Educação; 418-433 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v11.esp.1 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215854862827520 |