Voices and memory in/of daily school: the first day of school and of the class of academics physical education in situation of supervised

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Krug, Hugo Norberto
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Krug, Rodrigo de Rosso, Telles, Cassiano, Conceição, Victor Julierme Santos da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7110
Resumo: The study aimed to give voice the academics of degree in Physical Education of the CEFD/UFSM for to relate their experiences lived in the first day of school and of class by occasion of Supervised (ECS). The methodology was characterized by approach qualitative research using the biographical approach with method and working with relation (self) biographical writings, analyzed in light of the identification of meanings. Was participated 20 trainees. We conclude that the process of insertion of academics in school constituted in a important moment for the ECS, due the implications its arising, if the environment and receptions do not suit trend is of potentiation of the difficulties.
id UNESP-15_653a8ee8f852cccc20dcbc040000beab
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7110
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Voices and memory in/of daily school: the first day of school and of the class of academics physical education in situation of supervisedVoces y memoria en el/del cotidiano escolar: el primer día de escuela y de clase de académicos de educación física en situación de práctica currisular supervisadaVozes e memória no/do cotidiano escolar: o primeiro dia de escola e de aula de acadêmicos de educação física em situação de estágio curricular supervisionadoPhysical education. Teacher formation. Supervised dayli school. Narratives.Educación física. Formación de profesores. Práctica curricular supervisada. Cotidiano escolar. Narrativas.Educação física. Formação de professores. Estágio curricular supervisionado. Cotidiano escolar. Narrativas.The study aimed to give voice the academics of degree in Physical Education of the CEFD/UFSM for to relate their experiences lived in the first day of school and of class by occasion of Supervised (ECS). The methodology was characterized by approach qualitative research using the biographical approach with method and working with relation (self) biographical writings, analyzed in light of the identification of meanings. Was participated 20 trainees. We conclude that the process of insertion of academics in school constituted in a important moment for the ECS, due the implications its arising, if the environment and receptions do not suit trend is of potentiation of the difficulties.El estudio tiene el objetivo dar voz a los académicos del Profesorado en Educación Física del CEFD/UFSM, para relatar sus experiencias vividas en el primer día de escuela y de clase en el momento de la Práctica Curricular Supervisada (PCS). La metodologia se caracterizó por el abordaje de investigación cualitativo, por medio del enfoque biográfico como método y centrándose en relatos (auto)biográficos escritos, analizados a la luz de la identificación de significados. Participaron de la investigación 20 alumnos de la Práctica. Concluímos que el proceso de inserción de esos alumnos en la escuela se constituye en un momento importante para su Práctica Curricular Supervisada (PCS), debido a las implicaciones decorrentes de ella, pues si el ambiente y las recepciones no son adecuadas la tendencia es de potenciar las dificultades.O estudo objetivou dar voz aos acadêmicos da licenciatura em Educação Física do CEFD/UFSM para relatar suas experiências vividas no primeiro dia de escola e de aula por ocasião do Estágio Curricular Supervisionado (ECS). A metodologia caracterizou-se pela abordagem qualitativa de pesquisa usando a abordagem biográfica como método e trabalhando com relatos (auto)biográficos escritos, analisados à luz da identificação de significados. Participaram 20 estagiários. Concluímos que o processo de inserção dos estagiários na escola constituiu-se em momento importante para o ECS, devido às implicações dele decorrentes, pois se o ambiente e as recepções não forem adequadas a tendência é de potencialização das dificuldades.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2016-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/711010.21723/riaee.v11.n3.7110Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1539-1556Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1539-15561982-55872446-860610.21723/riaee.v11.n3reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7110/5924Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessKrug, Hugo NorbertoKrug, Rodrigo de RossoTelles, CassianoConceição, Victor Julierme Santos da2017-07-04T18:27:05Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7110Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2017-07-04T18:27:05Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Voices and memory in/of daily school: the first day of school and of the class of academics physical education in situation of supervised
Voces y memoria en el/del cotidiano escolar: el primer día de escuela y de clase de académicos de educación física en situación de práctica currisular supervisada
Vozes e memória no/do cotidiano escolar: o primeiro dia de escola e de aula de acadêmicos de educação física em situação de estágio curricular supervisionado
title Voices and memory in/of daily school: the first day of school and of the class of academics physical education in situation of supervised
spellingShingle Voices and memory in/of daily school: the first day of school and of the class of academics physical education in situation of supervised
Krug, Hugo Norberto
Physical education. Teacher formation. Supervised dayli school. Narratives.
Educación física. Formación de profesores. Práctica curricular supervisada. Cotidiano escolar. Narrativas.
Educação física. Formação de professores. Estágio curricular supervisionado. Cotidiano escolar. Narrativas.
title_short Voices and memory in/of daily school: the first day of school and of the class of academics physical education in situation of supervised
title_full Voices and memory in/of daily school: the first day of school and of the class of academics physical education in situation of supervised
title_fullStr Voices and memory in/of daily school: the first day of school and of the class of academics physical education in situation of supervised
title_full_unstemmed Voices and memory in/of daily school: the first day of school and of the class of academics physical education in situation of supervised
title_sort Voices and memory in/of daily school: the first day of school and of the class of academics physical education in situation of supervised
author Krug, Hugo Norberto
author_facet Krug, Hugo Norberto
Krug, Rodrigo de Rosso
Telles, Cassiano
Conceição, Victor Julierme Santos da
author_role author
author2 Krug, Rodrigo de Rosso
Telles, Cassiano
Conceição, Victor Julierme Santos da
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Krug, Hugo Norberto
Krug, Rodrigo de Rosso
Telles, Cassiano
Conceição, Victor Julierme Santos da
dc.subject.por.fl_str_mv Physical education. Teacher formation. Supervised dayli school. Narratives.
Educación física. Formación de profesores. Práctica curricular supervisada. Cotidiano escolar. Narrativas.
Educação física. Formação de professores. Estágio curricular supervisionado. Cotidiano escolar. Narrativas.
topic Physical education. Teacher formation. Supervised dayli school. Narratives.
Educación física. Formación de profesores. Práctica curricular supervisada. Cotidiano escolar. Narrativas.
Educação física. Formação de professores. Estágio curricular supervisionado. Cotidiano escolar. Narrativas.
description The study aimed to give voice the academics of degree in Physical Education of the CEFD/UFSM for to relate their experiences lived in the first day of school and of class by occasion of Supervised (ECS). The methodology was characterized by approach qualitative research using the biographical approach with method and working with relation (self) biographical writings, analyzed in light of the identification of meanings. Was participated 20 trainees. We conclude that the process of insertion of academics in school constituted in a important moment for the ECS, due the implications its arising, if the environment and receptions do not suit trend is of potentiation of the difficulties.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-10-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7110
10.21723/riaee.v11.n3.7110
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7110
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v11.n3.7110
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7110/5924
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1539-1556
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n. 3, jul-set (2016); 1539-1556
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v11.n3
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215853578321920