Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Rodrigo Manoel Dias da
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Moraes, Márcia Amélia Cletes de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7451
Resumo: This article aims to understand the relationship between heritage education and cultural diversity in Brazilian educational politics, with emphasis on analysis of ministerial documents that belong to heritage education as a theme in Programa Mais Educação. The authors analyze two shifts in the production of sense historically attributed to heritage education and its relationship with contemporary schooling processes.
id UNESP-15_af99c6034037ebdda6b2a50065c8338d
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7451
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritagePatrimônio, diversidade cultural e educação escolar: a educação patrimonial no programa mais educaçãoHeritage educationCultural diversityEducational policyEducação patrimonialDiversidade culturalPolítica educacionalThis article aims to understand the relationship between heritage education and cultural diversity in Brazilian educational politics, with emphasis on analysis of ministerial documents that belong to heritage education as a theme in Programa Mais Educação. The authors analyze two shifts in the production of sense historically attributed to heritage education and its relationship with contemporary schooling processes.O presente artigo visa compreender as relações entre educação patrimonial e diversidade cultural nas políticas educacionais brasileiras, com ênfase na análise de documentos ministeriais que inserem a educação patrimonial como temática no Programa Mais Educação. Os autores analisam dois deslocamentos na produção dos sentidos atribuídos historicamente à educação patrimonial e suas relações com os processos de escolarização contemporâneos.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2016-04-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/745110.21723/riaee.2016.v11.n1.p22Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n.1, jan-mar (2016); 22-35Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n.1, jan-mar (2016); 22-351982-55872446-860610.21723/RIAEE.v11.n1reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7451/5695Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Rodrigo Manoel Dias daMoraes, Márcia Amélia Cletes de2017-11-08T19:19:52Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7451Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2017-11-08T19:19:52Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage
Patrimônio, diversidade cultural e educação escolar: a educação patrimonial no programa mais educação
title Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage
spellingShingle Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage
Silva, Rodrigo Manoel Dias da
Heritage education
Cultural diversity
Educational policy
Educação patrimonial
Diversidade cultural
Política educacional
title_short Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage
title_full Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage
title_fullStr Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage
title_full_unstemmed Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage
title_sort Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage
author Silva, Rodrigo Manoel Dias da
author_facet Silva, Rodrigo Manoel Dias da
Moraes, Márcia Amélia Cletes de
author_role author
author2 Moraes, Márcia Amélia Cletes de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Rodrigo Manoel Dias da
Moraes, Márcia Amélia Cletes de
dc.subject.por.fl_str_mv Heritage education
Cultural diversity
Educational policy
Educação patrimonial
Diversidade cultural
Política educacional
topic Heritage education
Cultural diversity
Educational policy
Educação patrimonial
Diversidade cultural
Política educacional
description This article aims to understand the relationship between heritage education and cultural diversity in Brazilian educational politics, with emphasis on analysis of ministerial documents that belong to heritage education as a theme in Programa Mais Educação. The authors analyze two shifts in the production of sense historically attributed to heritage education and its relationship with contemporary schooling processes.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-04-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7451
10.21723/riaee.2016.v11.n1.p22
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7451
identifier_str_mv 10.21723/riaee.2016.v11.n1.p22
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7451/5695
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n.1, jan-mar (2016); 22-35
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n.1, jan-mar (2016); 22-35
1982-5587
2446-8606
10.21723/RIAEE.v11.n1
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215853912817664