Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7451 |
Resumo: | This article aims to understand the relationship between heritage education and cultural diversity in Brazilian educational politics, with emphasis on analysis of ministerial documents that belong to heritage education as a theme in Programa Mais Educação. The authors analyze two shifts in the production of sense historically attributed to heritage education and its relationship with contemporary schooling processes. |
id |
UNESP-15_af99c6034037ebdda6b2a50065c8338d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7451 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritagePatrimônio, diversidade cultural e educação escolar: a educação patrimonial no programa mais educaçãoHeritage educationCultural diversityEducational policyEducação patrimonialDiversidade culturalPolítica educacionalThis article aims to understand the relationship between heritage education and cultural diversity in Brazilian educational politics, with emphasis on analysis of ministerial documents that belong to heritage education as a theme in Programa Mais Educação. The authors analyze two shifts in the production of sense historically attributed to heritage education and its relationship with contemporary schooling processes.O presente artigo visa compreender as relações entre educação patrimonial e diversidade cultural nas políticas educacionais brasileiras, com ênfase na análise de documentos ministeriais que inserem a educação patrimonial como temática no Programa Mais Educação. Os autores analisam dois deslocamentos na produção dos sentidos atribuídos historicamente à educação patrimonial e suas relações com os processos de escolarização contemporâneos.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2016-04-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/745110.21723/riaee.2016.v11.n1.p22Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n.1, jan-mar (2016); 22-35Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n.1, jan-mar (2016); 22-351982-55872446-860610.21723/RIAEE.v11.n1reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7451/5695Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Rodrigo Manoel Dias daMoraes, Márcia Amélia Cletes de2017-11-08T19:19:52Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7451Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2017-11-08T19:19:52Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage Patrimônio, diversidade cultural e educação escolar: a educação patrimonial no programa mais educação |
title |
Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage |
spellingShingle |
Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage Silva, Rodrigo Manoel Dias da Heritage education Cultural diversity Educational policy Educação patrimonial Diversidade cultural Política educacional |
title_short |
Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage |
title_full |
Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage |
title_fullStr |
Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage |
title_full_unstemmed |
Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage |
title_sort |
Heritage, cultural diversity and education school: education in Programa Mais Educação on heritage |
author |
Silva, Rodrigo Manoel Dias da |
author_facet |
Silva, Rodrigo Manoel Dias da Moraes, Márcia Amélia Cletes de |
author_role |
author |
author2 |
Moraes, Márcia Amélia Cletes de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Rodrigo Manoel Dias da Moraes, Márcia Amélia Cletes de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Heritage education Cultural diversity Educational policy Educação patrimonial Diversidade cultural Política educacional |
topic |
Heritage education Cultural diversity Educational policy Educação patrimonial Diversidade cultural Política educacional |
description |
This article aims to understand the relationship between heritage education and cultural diversity in Brazilian educational politics, with emphasis on analysis of ministerial documents that belong to heritage education as a theme in Programa Mais Educação. The authors analyze two shifts in the production of sense historically attributed to heritage education and its relationship with contemporary schooling processes. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-04-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7451 10.21723/riaee.2016.v11.n1.p22 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7451 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.2016.v11.n1.p22 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7451/5695 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v. 11, n.1, jan-mar (2016); 22-35 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v. 11, n.1, jan-mar (2016); 22-35 1982-5587 2446-8606 10.21723/RIAEE.v11.n1 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215853912817664 |