Dance: knowledge to be treated scholastic Physical Education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ehrenberg, Mônica Caldas
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: Gallardo, Jorge Sergio Pérez
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motriz (Online)
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/170
Resumo: This review of literature paper discusses the role of the Dance as a body of knowledge that needs to be addressed at Physical Education classes. It is through a cultural approach that Dance is here valued as especially favored for the classes concerned. Because this is a relatively new approach and it still has being discussed on questionable assertions, we felt moved to write this paper, based upon the old assumptions of the Physical Education field. In which human body is here regarded not in exclusively biological terms, but also in its cultural implications. As we recognize the practical difficulties implied on this matter, we finish our analysis proposing a possibility of activities on the Dance in scholastic Physical Education situations with a cultural approach.
id UNESP-17_4136d4b64d512f595524b4fe3749deb7
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/170
network_acronym_str UNESP-17
network_name_str Motriz (Online)
repository_id_str
spelling Dance: knowledge to be treated scholastic Physical EducationDança: conhecimento a ser tratado nas aulas de Educação Física EscolarEducação Física Escolar. Cultura. Dança.This review of literature paper discusses the role of the Dance as a body of knowledge that needs to be addressed at Physical Education classes. It is through a cultural approach that Dance is here valued as especially favored for the classes concerned. Because this is a relatively new approach and it still has being discussed on questionable assertions, we felt moved to write this paper, based upon the old assumptions of the Physical Education field. In which human body is here regarded not in exclusively biological terms, but also in its cultural implications. As we recognize the practical difficulties implied on this matter, we finish our analysis proposing a possibility of activities on the Dance in scholastic Physical Education situations with a cultural approach.Este estudo de cunho bibliográfico visa refletir sobre a Dança como um dos conhecimentos a ser tratado nas aulas de Educação Física escolar, com um olhar estabelecido pelo conceito de cultura como categoria principal para essas aulas. Sendo esta uma abordagem relativamente nova para a área e ainda discutida de maneira equivocada, é que nos sentimos motivados a escrever este texto, partindo dos pressupostos mais antigos da Educação Física, cuja associação sempre foi de um corpo exclusivamente biológico, e buscando alcançar a relação cultural para área. Reconhecendo a dificuldade de um olhar prático para o conceito estabelecido, é que sugerimos, ao final do texto, uma possibilidade de trabalho para a Dança nas aulas de Educação Física escolar, com um enfoque cultural.Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro2007-02-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/17010.5016/170Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 11, N. 2 (2005); 111-116Motriz Revista de Educação Física; V. 11, N. 2 (2005); 111-1161980-6574reponame:Motriz (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/170/141Ehrenberg, Mônica CaldasGallardo, Jorge Sergio Pérezinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-04-19T17:39:49Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/170Revistahttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motrizPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpmotriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br1980-65741415-9805opendoar:2013-04-19T17:39:49Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Dance: knowledge to be treated scholastic Physical Education
Dança: conhecimento a ser tratado nas aulas de Educação Física Escolar
title Dance: knowledge to be treated scholastic Physical Education
spellingShingle Dance: knowledge to be treated scholastic Physical Education
Ehrenberg, Mônica Caldas
Educação Física Escolar. Cultura. Dança.
title_short Dance: knowledge to be treated scholastic Physical Education
title_full Dance: knowledge to be treated scholastic Physical Education
title_fullStr Dance: knowledge to be treated scholastic Physical Education
title_full_unstemmed Dance: knowledge to be treated scholastic Physical Education
title_sort Dance: knowledge to be treated scholastic Physical Education
author Ehrenberg, Mônica Caldas
author_facet Ehrenberg, Mônica Caldas
Gallardo, Jorge Sergio Pérez
author_role author
author2 Gallardo, Jorge Sergio Pérez
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ehrenberg, Mônica Caldas
Gallardo, Jorge Sergio Pérez
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Física Escolar. Cultura. Dança.
topic Educação Física Escolar. Cultura. Dança.
description This review of literature paper discusses the role of the Dance as a body of knowledge that needs to be addressed at Physical Education classes. It is through a cultural approach that Dance is here valued as especially favored for the classes concerned. Because this is a relatively new approach and it still has being discussed on questionable assertions, we felt moved to write this paper, based upon the old assumptions of the Physical Education field. In which human body is here regarded not in exclusively biological terms, but also in its cultural implications. As we recognize the practical difficulties implied on this matter, we finish our analysis proposing a possibility of activities on the Dance in scholastic Physical Education situations with a cultural approach.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-02-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Documento Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/170
10.5016/170
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/170
identifier_str_mv 10.5016/170
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/170/141
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista - Câmpus de Rio Claro
dc.source.none.fl_str_mv Motriz. Journal of Physical Education. UNESP; V. 11, N. 2 (2005); 111-116
Motriz Revista de Educação Física; V. 11, N. 2 (2005); 111-116
1980-6574
reponame:Motriz (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Motriz (Online)
collection Motriz (Online)
repository.name.fl_str_mv Motriz (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv motriz@rc.unesp.br||mauerber@rc.unesp.br||azanesco@rc.unesp.br
_version_ 1800215768431853568