The school manual as meat-safe, or a vomit process
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/7457 |
Resumo: | The textbook is revealed, no doubt today, a device that performs essential pathways, a kind of quadrangulation, including teachers, students, parents and publishers. As a privileged device education, ME assumes, then, a vitality which gives it a special place among the teachers, but engaging in an intricate supply chain, we can remove the essentiality educational act. Should be the ME an organizer advanced, its construction should not be the basis of instructions or on the view that, if it becomes routine, it would facilitate the acquisition of learning. The construction of ME should consider the legitimacy of the other, the student, and it will only make sense to consider this as consumer, producer, builder, manager and her lover. This review may result in a theoretical and practical approach to the construction of textbooks, even considering the empirical analysis, as a research method adopted, essential basis, so the ME can acquire a dignity consistently high, on the premise that should, also, contribute to the dignity and consistency of the knowledge acquired by students. |
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The school manual as meat-safe, or a vomit processO Manual escolar como guarda-comidas, ou um processo de trofalaxiatextbookdevice educationcontrollearningmanual escolardispositivo de educaçãocontroloaprendizagemManualística escolarThe textbook is revealed, no doubt today, a device that performs essential pathways, a kind of quadrangulation, including teachers, students, parents and publishers. As a privileged device education, ME assumes, then, a vitality which gives it a special place among the teachers, but engaging in an intricate supply chain, we can remove the essentiality educational act. Should be the ME an organizer advanced, its construction should not be the basis of instructions or on the view that, if it becomes routine, it would facilitate the acquisition of learning. The construction of ME should consider the legitimacy of the other, the student, and it will only make sense to consider this as consumer, producer, builder, manager and her lover. This review may result in a theoretical and practical approach to the construction of textbooks, even considering the empirical analysis, as a research method adopted, essential basis, so the ME can acquire a dignity consistently high, on the premise that should, also, contribute to the dignity and consistency of the knowledge acquired by students.O manual escolar revela-se, sem dúvida hoje, um dispositivo que realiza percursos essenciais, numa espécie de quadrangulação, entre professores, alunos, encarregados de educação e editores. Como dispositivo privilegiado de educação, o ME assume, então, uma vitalidade que lhe confere um lugar especial junto dos docentes, mas envolvendo-se num intrincado circuito comercial, que lhe pode retirar essencialidade no ato educativo. Devendo constituir o ME um organizador avançado, a sua construção não deveria ser na base de instruções ou na perspetiva de que, se se tornar rotina, isso facilitaria a aquisição das aprendizagens. A construção do ME deve equacionar a legitimidade do outro, o aluno, e só fará sentido se considerar esse outro como consumidor, produtor, construtor, gestor e seu apreciador. Desta análise, pode resultar uma aproximação teórico-prática à construção de manuais escolares, mesmo considerando-se a análise empírica adoptada como método de investigação, base essencial, de modo, o ME possa adquirir uma dignidade elevada e consistente, na premissa de que deve contribuir, também, para a dignidade e consistência do conhecimento a adquirir pelos alunos.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2013-12-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por ParesPesquisa empíricaapplication/pdfapplication/mswordhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/745710.18675/1981-8106.vol23.n44.p148-161Educação: Teoria e Prática; Vol. 23 No. 44 (2013); 148-161Educação: Teoria e Prática; Vol. 23 Núm. 44 (2013); 148-161Educação: Teoria e Prática; v. 23 n. 44 (2013); 148-1611981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/7457/5729https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/7457/9595Costa, Fernando Joséinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-04-10T19:39:20Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/7457Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2018-04-10T19:39:20EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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