History and scenarios of the distance education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Porto, Elza
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Hansen, Adriana de Oliveira, Deffacci, Fabricio Antonio, Rosa, Caroline Petian Pimenta Bonu
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação Ciência e Cultura
Texto Completo: https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1342
Resumo: This article aims to show the evolution and the fundamentals of EAD, as well as to verify the students ' perception and opinion about this way of teaching. To do so, bibliographic searches were carried out in order to know the concepts, fundamentals and evolution of EAD, and later a field research with middle school students from the town of Sud Mennucci, which offers free wireless internet for the citizens, thus enabling access to online courses or semi-attendance. The research showed that the EAD is not so recent and is already a reality that is increasingly gaining space and even reaching small towns like Sud Mennucci.
id UNILASALLE-2_e852b16fd85708228c595cf5154b5088
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/1342
network_acronym_str UNILASALLE-2
network_name_str Revista Educação Ciência e Cultura
repository_id_str
spelling History and scenarios of the distance educationHistória e cenários da educação a distânciaDistance education; Educational Technology; Development of educationEducaçãoEducação a Distância; Tecnologia Educacional; Desenvolvimento da EducaçãoThis article aims to show the evolution and the fundamentals of EAD, as well as to verify the students ' perception and opinion about this way of teaching. To do so, bibliographic searches were carried out in order to know the concepts, fundamentals and evolution of EAD, and later a field research with middle school students from the town of Sud Mennucci, which offers free wireless internet for the citizens, thus enabling access to online courses or semi-attendance. The research showed that the EAD is not so recent and is already a reality that is increasingly gaining space and even reaching small towns like Sud Mennucci.O presente artigo tem como objetivo mostrar a evolução e os fundamentos da EAD, bem como verificar a percepção e a opinião de estudantes sobre essa modalidade de ensino. Para tanto, foram realizadas pesquisas bibliográficas a fim de conhecer os conceitos, fundamentos e evolução da EAD e, posteriormente, uma pesquisa de campo com alunos do ensino médio da cidade de Sud Mennucci, a qual disponibiliza internet sem fio gratuitamente para os munícipes, possibilitando, assim, o acesso a cursos online ou semipresenciais. As pesquisas mostraram que a EAD não é tão recente e já é uma realidade que vem cada vez mais ganhando espaço e chegando até pequenas cidades, como Sud Mennucci.Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasPorto, ElzaHansen, Adriana de OliveiraDeffacci, Fabricio AntonioRosa, Caroline Petian Pimenta Bonu2014-03-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/134210.18316/1342Educação, Ciência e Cultura; v. 18, n. 2 (2013); p. 69-812236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1342/1021info:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-04T19:26:56Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/1342Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2017-08-04T19:26:56Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false
dc.title.none.fl_str_mv History and scenarios of the distance education
História e cenários da educação a distância
title History and scenarios of the distance education
spellingShingle History and scenarios of the distance education
Porto, Elza
Distance education; Educational Technology; Development of education
Educação
Educação a Distância; Tecnologia Educacional; Desenvolvimento da Educação
title_short History and scenarios of the distance education
title_full History and scenarios of the distance education
title_fullStr History and scenarios of the distance education
title_full_unstemmed History and scenarios of the distance education
title_sort History and scenarios of the distance education
author Porto, Elza
author_facet Porto, Elza
Hansen, Adriana de Oliveira
Deffacci, Fabricio Antonio
Rosa, Caroline Petian Pimenta Bonu
author_role author
author2 Hansen, Adriana de Oliveira
Deffacci, Fabricio Antonio
Rosa, Caroline Petian Pimenta Bonu
author2_role author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Porto, Elza
Hansen, Adriana de Oliveira
Deffacci, Fabricio Antonio
Rosa, Caroline Petian Pimenta Bonu
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Distance education; Educational Technology; Development of education
Educação
Educação a Distância; Tecnologia Educacional; Desenvolvimento da Educação
topic Distance education; Educational Technology; Development of education
Educação
Educação a Distância; Tecnologia Educacional; Desenvolvimento da Educação
description This article aims to show the evolution and the fundamentals of EAD, as well as to verify the students ' perception and opinion about this way of teaching. To do so, bibliographic searches were carried out in order to know the concepts, fundamentals and evolution of EAD, and later a field research with middle school students from the town of Sud Mennucci, which offers free wireless internet for the citizens, thus enabling access to online courses or semi-attendance. The research showed that the EAD is not so recent and is already a reality that is increasingly gaining space and even reaching small towns like Sud Mennucci.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-03-07
dc.type.none.fl_str_mv

dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1342
10.18316/1342
url https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1342
identifier_str_mv 10.18316/1342
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1342/1021
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
dc.source.none.fl_str_mv Educação, Ciência e Cultura; v. 18, n. 2 (2013); p. 69-81
2236-6377
reponame:Revista Educação Ciência e Cultura
instname:Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron:UNILASALLE
instname_str Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron_str UNILASALLE
institution UNILASALLE
reponame_str Revista Educação Ciência e Cultura
collection Revista Educação Ciência e Cultura
repository.name.fl_str_mv Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)
repository.mail.fl_str_mv revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br
_version_ 1788165870432813056