History and scenarios of the distance education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação Ciência e Cultura |
Texto Completo: | https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1342 |
Resumo: | This article aims to show the evolution and the fundamentals of EAD, as well as to verify the students ' perception and opinion about this way of teaching. To do so, bibliographic searches were carried out in order to know the concepts, fundamentals and evolution of EAD, and later a field research with middle school students from the town of Sud Mennucci, which offers free wireless internet for the citizens, thus enabling access to online courses or semi-attendance. The research showed that the EAD is not so recent and is already a reality that is increasingly gaining space and even reaching small towns like Sud Mennucci. |
id |
UNILASALLE-2_e852b16fd85708228c595cf5154b5088 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/1342 |
network_acronym_str |
UNILASALLE-2 |
network_name_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository_id_str |
|
spelling |
History and scenarios of the distance educationHistória e cenários da educação a distânciaDistance education; Educational Technology; Development of educationEducaçãoEducação a Distância; Tecnologia Educacional; Desenvolvimento da EducaçãoThis article aims to show the evolution and the fundamentals of EAD, as well as to verify the students ' perception and opinion about this way of teaching. To do so, bibliographic searches were carried out in order to know the concepts, fundamentals and evolution of EAD, and later a field research with middle school students from the town of Sud Mennucci, which offers free wireless internet for the citizens, thus enabling access to online courses or semi-attendance. The research showed that the EAD is not so recent and is already a reality that is increasingly gaining space and even reaching small towns like Sud Mennucci.O presente artigo tem como objetivo mostrar a evolução e os fundamentos da EAD, bem como verificar a percepção e a opinião de estudantes sobre essa modalidade de ensino. Para tanto, foram realizadas pesquisas bibliográficas a fim de conhecer os conceitos, fundamentos e evolução da EAD e, posteriormente, uma pesquisa de campo com alunos do ensino médio da cidade de Sud Mennucci, a qual disponibiliza internet sem fio gratuitamente para os munícipes, possibilitando, assim, o acesso a cursos online ou semipresenciais. As pesquisas mostraram que a EAD não é tão recente e já é uma realidade que vem cada vez mais ganhando espaço e chegando até pequenas cidades, como Sud Mennucci.Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasPorto, ElzaHansen, Adriana de OliveiraDeffacci, Fabricio AntonioRosa, Caroline Petian Pimenta Bonu2014-03-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/134210.18316/1342Educação, Ciência e Cultura; v. 18, n. 2 (2013); p. 69-812236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1342/1021info:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-04T19:26:56Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/1342Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2017-08-04T19:26:56Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
History and scenarios of the distance education História e cenários da educação a distância |
title |
History and scenarios of the distance education |
spellingShingle |
History and scenarios of the distance education Porto, Elza Distance education; Educational Technology; Development of education Educação Educação a Distância; Tecnologia Educacional; Desenvolvimento da Educação |
title_short |
History and scenarios of the distance education |
title_full |
History and scenarios of the distance education |
title_fullStr |
History and scenarios of the distance education |
title_full_unstemmed |
History and scenarios of the distance education |
title_sort |
History and scenarios of the distance education |
author |
Porto, Elza |
author_facet |
Porto, Elza Hansen, Adriana de Oliveira Deffacci, Fabricio Antonio Rosa, Caroline Petian Pimenta Bonu |
author_role |
author |
author2 |
Hansen, Adriana de Oliveira Deffacci, Fabricio Antonio Rosa, Caroline Petian Pimenta Bonu |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Porto, Elza Hansen, Adriana de Oliveira Deffacci, Fabricio Antonio Rosa, Caroline Petian Pimenta Bonu |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Distance education; Educational Technology; Development of education Educação Educação a Distância; Tecnologia Educacional; Desenvolvimento da Educação |
topic |
Distance education; Educational Technology; Development of education Educação Educação a Distância; Tecnologia Educacional; Desenvolvimento da Educação |
description |
This article aims to show the evolution and the fundamentals of EAD, as well as to verify the students ' perception and opinion about this way of teaching. To do so, bibliographic searches were carried out in order to know the concepts, fundamentals and evolution of EAD, and later a field research with middle school students from the town of Sud Mennucci, which offers free wireless internet for the citizens, thus enabling access to online courses or semi-attendance. The research showed that the EAD is not so recent and is already a reality that is increasingly gaining space and even reaching small towns like Sud Mennucci. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-03-07 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1342 10.18316/1342 |
url |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1342 |
identifier_str_mv |
10.18316/1342 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1342/1021 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação, Ciência e Cultura; v. 18, n. 2 (2013); p. 69-81 2236-6377 reponame:Revista Educação Ciência e Cultura instname:Universidade La Salle (UNILASALLE) instacron:UNILASALLE |
instname_str |
Universidade La Salle (UNILASALLE) |
instacron_str |
UNILASALLE |
institution |
UNILASALLE |
reponame_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
collection |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br |
_version_ |
1788165870432813056 |