A STUDY ON THE TEACHING METHODS USED IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES IN ELEMENTARY SCHOOL BEGINNING LEVELS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Brandl Neto, Inácio
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Brandl, Carmem Elisa Henn
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Caderno de Educação Física e Esporte
Texto Completo: https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/2232
Resumo: This text was elaborated from a survey-action of and had as its aim to investigate the Physical Education teachers attitude of Elementary School beginning levels, as well to guide them towards a Relational Pedagogy. The field survey consisted of two phases: in the first it was verified the teachers attitude without the guide interference, and, in a second phase, after being guided to sharing pedagogies. The survey results were rewarding, for all the study participants had significant changes in favor of the sharing pedagogies.
id UNIOESTE-3_6ee17844ade5307e5ba8e6e1316d1f5c
oai_identifier_str oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/2232
network_acronym_str UNIOESTE-3
network_name_str Caderno de Educação Física e Esporte
repository_id_str
spelling A STUDY ON THE TEACHING METHODS USED IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES IN ELEMENTARY SCHOOL BEGINNING LEVELSUM ESTUDO DOS MÉTODOS DE ENSINO UTILIZADOS NAS AULAS DE EDUCAÇÃO FÍSICA NAS SÉRIES INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTALCriançaMétodos de EnsinoEducação Física.This text was elaborated from a survey-action of and had as its aim to investigate the Physical Education teachers attitude of Elementary School beginning levels, as well to guide them towards a Relational Pedagogy. The field survey consisted of two phases: in the first it was verified the teachers attitude without the guide interference, and, in a second phase, after being guided to sharing pedagogies. The survey results were rewarding, for all the study participants had significant changes in favor of the sharing pedagogies.Este texto foi elaborado a partir de uma pesquisa-ação e teve por objetivo investigar os métodos de ensino utilizados por professores de Educação Física das séries iniciais do Ensino Fundamental, bem como orientá-los para pedagogias participativas. A pesquisa de campo teve duas fases: na primeira constataram-se as atitudes dos docentes sem intervenção do orientador, e, numa segunda fase, após terem sido orientados para pedagogias participativas. Os resultados da pesquisa foram gratificantes, pois todos os participantes do estudo tiveram mudanças significativas em favor da prática pedagógica participativa.Universidade Estadual do Oeste do Paraná2009-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/2232Caderno de Educação Física e Esporte; V. 8, N. 14, 2009 | Caderno de Educação Física; 19-262318-50902318-5104reponame:Caderno de Educação Física e Esporteinstname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)instacron:UNIOESTEporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/2232/2056Brandl Neto, InácioBrandl, Carmem Elisa Henninfo:eu-repo/semantics/openAccess2010-02-16T22:45:36Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/2232Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/indexPUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/intexto/oairevista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br2318-50902318-5090opendoar:2010-02-16T22:45:36Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)false
dc.title.none.fl_str_mv A STUDY ON THE TEACHING METHODS USED IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES IN ELEMENTARY SCHOOL BEGINNING LEVELS
UM ESTUDO DOS MÉTODOS DE ENSINO UTILIZADOS NAS AULAS DE EDUCAÇÃO FÍSICA NAS SÉRIES INICIAIS DO ENSINO FUNDAMENTAL
title A STUDY ON THE TEACHING METHODS USED IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES IN ELEMENTARY SCHOOL BEGINNING LEVELS
spellingShingle A STUDY ON THE TEACHING METHODS USED IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES IN ELEMENTARY SCHOOL BEGINNING LEVELS
Brandl Neto, Inácio
Criança
Métodos de Ensino
Educação Física.
title_short A STUDY ON THE TEACHING METHODS USED IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES IN ELEMENTARY SCHOOL BEGINNING LEVELS
title_full A STUDY ON THE TEACHING METHODS USED IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES IN ELEMENTARY SCHOOL BEGINNING LEVELS
title_fullStr A STUDY ON THE TEACHING METHODS USED IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES IN ELEMENTARY SCHOOL BEGINNING LEVELS
title_full_unstemmed A STUDY ON THE TEACHING METHODS USED IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES IN ELEMENTARY SCHOOL BEGINNING LEVELS
title_sort A STUDY ON THE TEACHING METHODS USED IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES IN ELEMENTARY SCHOOL BEGINNING LEVELS
author Brandl Neto, Inácio
author_facet Brandl Neto, Inácio
Brandl, Carmem Elisa Henn
author_role author
author2 Brandl, Carmem Elisa Henn
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Brandl Neto, Inácio
Brandl, Carmem Elisa Henn
dc.subject.por.fl_str_mv Criança
Métodos de Ensino
Educação Física.
topic Criança
Métodos de Ensino
Educação Física.
description This text was elaborated from a survey-action of and had as its aim to investigate the Physical Education teachers attitude of Elementary School beginning levels, as well to guide them towards a Relational Pedagogy. The field survey consisted of two phases: in the first it was verified the teachers attitude without the guide interference, and, in a second phase, after being guided to sharing pedagogies. The survey results were rewarding, for all the study participants had significant changes in favor of the sharing pedagogies.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-12-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/2232
url https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/2232
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/cadernoedfisica/article/view/2232/2056
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual do Oeste do Paraná
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual do Oeste do Paraná
dc.source.none.fl_str_mv Caderno de Educação Física e Esporte; V. 8, N. 14, 2009 | Caderno de Educação Física; 19-26
2318-5090
2318-5104
reponame:Caderno de Educação Física e Esporte
instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
instacron:UNIOESTE
instname_str Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
instacron_str UNIOESTE
institution UNIOESTE
reponame_str Caderno de Educação Física e Esporte
collection Caderno de Educação Física e Esporte
repository.name.fl_str_mv Caderno de Educação Física e Esporte - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)
repository.mail.fl_str_mv revista.cefe@unioeste.br || projeto.saber@unioeste.br
_version_ 1798313413066096641