The learners of English and their use of technology

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Leão, Márcia Magarinos de Souza
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Tecnologia e Sociedade (Online)
Texto Completo: https://periodicos.utfpr.edu.br/rts/article/view/3933
Resumo: The aim of this research is to investigate the technological habits of English language learners considering their study outside the classroom. First, there is a discussion on who the "digital natives" or "Millennials" really are, based on Prensky (2001, 2010, 2011), Pedró (2006), Keeter and Taylor (2009), Hargittai (2010) and Ala-Mutka (2011), as well as a review of classroom practices involving the use of technology. Then, the students’ profile is drawn from a survey research with 254 students aged 18-25 in higher education. The results confirm that young people, although technologically equipped, do not dominate all the resources available to assist them in their learning.
id UTFPR-6_3ad0c6ea5b24ada0982937c2cba8e667
oai_identifier_str oai:periodicos.utfpr:article/3933
network_acronym_str UTFPR-6
network_name_str Revista Tecnologia e Sociedade (Online)
repository_id_str
spelling The learners of English and their use of technologyAprendizes de língua inglesa e seus usos de tecnologiaTecnologia Educacional e Línguas Estrangeiras ModernasGeração Y. Estudo e ensino. Língua estrangeira. TecnologiaThe aim of this research is to investigate the technological habits of English language learners considering their study outside the classroom. First, there is a discussion on who the "digital natives" or "Millennials" really are, based on Prensky (2001, 2010, 2011), Pedró (2006), Keeter and Taylor (2009), Hargittai (2010) and Ala-Mutka (2011), as well as a review of classroom practices involving the use of technology. Then, the students’ profile is drawn from a survey research with 254 students aged 18-25 in higher education. The results confirm that young people, although technologically equipped, do not dominate all the resources available to assist them in their learning.Esta investigação teve por objetivo conhecer os hábitos tecnológicos de aprendizes de língua inglesa em relação ao estudo que fazem fora de sala de aula. Primeiramente, há uma discussão sobre como a geração do milênio realmente é, com base em Prensky (2001, 2010, 2011), Pedró (2006), Keeter e Taylor (2009), Hargittai (2010) e Ala-Mutka (2011), e uma exposição sobre uso de tecnologia no ensino de língua inglesa em sala de aula. Em seguida, o perfil do(a)s aluno(a)s é traçado a partir de uma pesquisa de levantamento com 254 estudantes entre 18 e 25 anos que cursam o ensino superior. Os resultados confirmam que o(a)s jovens, apesar de tecnologicamente equipado(a)s, não dominam todos os recursos disponíveis para auxiliá-lo(a)s.Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)Leão, Márcia Magarinos de Souza2016-08-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.utfpr.edu.br/rts/article/view/393310.3895/rts.v12n26.3933Revista Tecnologia e Sociedade; v. 12, n. 26 (2016)Revista Tecnologia e Sociedade; v. 12, n. 26 (2016)1984-35261809-004410.3895/rts.v12n26reponame:Revista Tecnologia e Sociedade (Online)instname:Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)instacron:UTFPRporhttps://periodicos.utfpr.edu.br/rts/article/view/3933/3041Direitos autorais 2016 CC-BYhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2016-09-23T14:45:29Zoai:periodicos.utfpr:article/3933Revistahttps://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tearPUBhttps://periodicos.utfpr.edu.br/rts/oai||rts-ct@utfpr.edu.br1984-35261809-0044opendoar:2016-09-23T14:45:29Revista Tecnologia e Sociedade (Online) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)false
dc.title.none.fl_str_mv The learners of English and their use of technology
Aprendizes de língua inglesa e seus usos de tecnologia
title The learners of English and their use of technology
spellingShingle The learners of English and their use of technology
Leão, Márcia Magarinos de Souza
Tecnologia Educacional e Línguas Estrangeiras Modernas
Geração Y. Estudo e ensino. Língua estrangeira. Tecnologia
title_short The learners of English and their use of technology
title_full The learners of English and their use of technology
title_fullStr The learners of English and their use of technology
title_full_unstemmed The learners of English and their use of technology
title_sort The learners of English and their use of technology
author Leão, Márcia Magarinos de Souza
author_facet Leão, Márcia Magarinos de Souza
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Leão, Márcia Magarinos de Souza
dc.subject.por.fl_str_mv Tecnologia Educacional e Línguas Estrangeiras Modernas
Geração Y. Estudo e ensino. Língua estrangeira. Tecnologia
topic Tecnologia Educacional e Línguas Estrangeiras Modernas
Geração Y. Estudo e ensino. Língua estrangeira. Tecnologia
description The aim of this research is to investigate the technological habits of English language learners considering their study outside the classroom. First, there is a discussion on who the "digital natives" or "Millennials" really are, based on Prensky (2001, 2010, 2011), Pedró (2006), Keeter and Taylor (2009), Hargittai (2010) and Ala-Mutka (2011), as well as a review of classroom practices involving the use of technology. Then, the students’ profile is drawn from a survey research with 254 students aged 18-25 in higher education. The results confirm that young people, although technologically equipped, do not dominate all the resources available to assist them in their learning.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-08-29
dc.type.none.fl_str_mv

dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.utfpr.edu.br/rts/article/view/3933
10.3895/rts.v12n26.3933
url https://periodicos.utfpr.edu.br/rts/article/view/3933
identifier_str_mv 10.3895/rts.v12n26.3933
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.utfpr.edu.br/rts/article/view/3933/3041
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 CC-BY
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 CC-BY
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)
dc.source.none.fl_str_mv Revista Tecnologia e Sociedade; v. 12, n. 26 (2016)
Revista Tecnologia e Sociedade; v. 12, n. 26 (2016)
1984-3526
1809-0044
10.3895/rts.v12n26
reponame:Revista Tecnologia e Sociedade (Online)
instname:Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)
instacron:UTFPR
instname_str Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)
instacron_str UTFPR
institution UTFPR
reponame_str Revista Tecnologia e Sociedade (Online)
collection Revista Tecnologia e Sociedade (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Tecnologia e Sociedade (Online) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)
repository.mail.fl_str_mv ||rts-ct@utfpr.edu.br
_version_ 1800223876668456960