The learners of English and their use of technology
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Tecnologia e Sociedade (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.utfpr.edu.br/rts/article/view/3933 |
Resumo: | The aim of this research is to investigate the technological habits of English language learners considering their study outside the classroom. First, there is a discussion on who the "digital natives" or "Millennials" really are, based on Prensky (2001, 2010, 2011), Pedró (2006), Keeter and Taylor (2009), Hargittai (2010) and Ala-Mutka (2011), as well as a review of classroom practices involving the use of technology. Then, the students’ profile is drawn from a survey research with 254 students aged 18-25 in higher education. The results confirm that young people, although technologically equipped, do not dominate all the resources available to assist them in their learning. |
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The learners of English and their use of technologyAprendizes de língua inglesa e seus usos de tecnologiaTecnologia Educacional e Línguas Estrangeiras ModernasGeração Y. Estudo e ensino. Língua estrangeira. TecnologiaThe aim of this research is to investigate the technological habits of English language learners considering their study outside the classroom. First, there is a discussion on who the "digital natives" or "Millennials" really are, based on Prensky (2001, 2010, 2011), Pedró (2006), Keeter and Taylor (2009), Hargittai (2010) and Ala-Mutka (2011), as well as a review of classroom practices involving the use of technology. Then, the students’ profile is drawn from a survey research with 254 students aged 18-25 in higher education. The results confirm that young people, although technologically equipped, do not dominate all the resources available to assist them in their learning.Esta investigação teve por objetivo conhecer os hábitos tecnológicos de aprendizes de língua inglesa em relação ao estudo que fazem fora de sala de aula. Primeiramente, há uma discussão sobre como a geração do milênio realmente é, com base em Prensky (2001, 2010, 2011), Pedró (2006), Keeter e Taylor (2009), Hargittai (2010) e Ala-Mutka (2011), e uma exposição sobre uso de tecnologia no ensino de língua inglesa em sala de aula. Em seguida, o perfil do(a)s aluno(a)s é traçado a partir de uma pesquisa de levantamento com 254 estudantes entre 18 e 25 anos que cursam o ensino superior. Os resultados confirmam que o(a)s jovens, apesar de tecnologicamente equipado(a)s, não dominam todos os recursos disponíveis para auxiliá-lo(a)s.Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)Leão, Márcia Magarinos de Souza2016-08-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.utfpr.edu.br/rts/article/view/393310.3895/rts.v12n26.3933Revista Tecnologia e Sociedade; v. 12, n. 26 (2016)Revista Tecnologia e Sociedade; v. 12, n. 26 (2016)1984-35261809-004410.3895/rts.v12n26reponame:Revista Tecnologia e Sociedade (Online)instname:Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)instacron:UTFPRporhttps://periodicos.utfpr.edu.br/rts/article/view/3933/3041Direitos autorais 2016 CC-BYhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2016-09-23T14:45:29Zoai:periodicos.utfpr:article/3933Revistahttps://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tearPUBhttps://periodicos.utfpr.edu.br/rts/oai||rts-ct@utfpr.edu.br1984-35261809-0044opendoar:2016-09-23T14:45:29Revista Tecnologia e Sociedade (Online) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR)false |
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