THE IMPORTANCE OF COMMUNICATION IN THE TRANSFER OF KNOWLEDGE AND IN THE CREATION OF A SHARED VISION - A CASE STUDY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Angeloni, Maria Terezinha
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Homma, Rafael Zimmermann, Athayde Filho, Luiz Afonso Pereira, Cosentino, Aldo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4127
Resumo: This article aims to present a Communication Plan, to support the transfer of knowledge and the creation of a shared vision among the members of the Research and Development Project. The theoretical framework is based on the areas of Project Management, Knowledge Management and Organizational Communication. Methodologically it is characterized as an interorganizational, interproject research of experimental development. The results are not yet effective, however, based on the actions implemented up to present time, it can be inferred that the communication is an important element in the transfer of knowledge and the creation of a shared vision.
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spelling THE IMPORTANCE OF COMMUNICATION IN THE TRANSFER OF KNOWLEDGE AND IN THE CREATION OF A SHARED VISION - A CASE STUDYLA IMPORTANCIA DE LA COMUNICACIÓN EN LA TRENFERENCIA DEL CONOCIMIENTO Y EN LA CREACIÓN DE UNA VISIÓN COMPARTIDA – UN ESTUDIO DE CASOA IMPORTÂNCIA DA COMUNICAÇÃO NA TRANSFERENCIA DO CONHECIMENTO E NA CRIAÇÃO DE UMA VISÃO COMPARTILHADA – UM ESTUDO DE CASOKnowledge ManagementProject ManagementOrganizational Communication.Gestión del ConocimientoGestión de ProyectosComunicación Organizacional.Gestão do ConhecimentoGestão de ProjetosComunicação Organizacional.This article aims to present a Communication Plan, to support the transfer of knowledge and the creation of a shared vision among the members of the Research and Development Project. The theoretical framework is based on the areas of Project Management, Knowledge Management and Organizational Communication. Methodologically it is characterized as an interorganizational, interproject research of experimental development. The results are not yet effective, however, based on the actions implemented up to present time, it can be inferred that the communication is an important element in the transfer of knowledge and the creation of a shared vision.Este artículo tiene como objetivo presentar el Plan de Comunicación que tiene por objeto apoyar la transferencia de conocimiento y la creación de una visión compartida entre los integrantes de un Proyecto de Investigación y Desarrollo. El referencial teórico se basa en las áreas da Gestión de Proyectos, Gestión del Conocimiento y Comunicación Organizacional. Metodológicamente se caracteriza cómo una investigación experimental, intra-proyecto e inter-organizacional. Los resultados todavía no son efectivos en razón del poco tiempo de implantación del proyecto. Sin embargo, con base en las acciones implantadas se puede inferir que la Comunicación es un elemento importante en la transferencia de conocimiento y en la creación de una visión compartida.Este artigo tem por objetivo apresentar o Plano de Comunicação, que visa a apoiar a transferência de conhecimento e a criação de uma visão compartilhada entre os integrantes de um Projeto de Pesquisa e Desenvolvimento. O referencial teórico baseia-se nas áreas da Gestão de Projetos, Gestão do Conhecimento e Comunicação Organizacional. Metodologicamente caracteriza-se como uma pesquisa experimental, intraprojeto e interorganizacional. Os resultados ainda não são efetivos em razão do pouco tempo de implantação do projeto; contudo, com base nas ações já implantadas, pode-se inferir que a Comunicação é um elemento importante na transferência do conhecimento e na criação de uma visão compartilhada.Universidade do Sul de Santa Catarina2016-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/412710.19177/reen.v9e32016182-198Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 9 n. 3 (2016); 182-1981984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULenghttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/4127/pdfCopyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessAngeloni, Maria TerezinhaHomma, Rafael ZimmermannAthayde Filho, Luiz Afonso PereiraCosentino, Aldo2017-02-02T18:09:45Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4127Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:30.671184Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
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