PROFESSIONAL MALE IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION: WITH THE WORD, PARENTS AND TEACHERS
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/2819 |
Resumo: | It starts with the assumption that the performance with small children came shaping up as a profession relegated to the woman, based on arguments that show her as the more competent person to exercise this function, staying in the background the understanding which the formation that enables the professional to work in early childhood education. To discuss these issues, we started from a theoretical study, and then questionnaires were applied to parents and teachers of two Municipal Early Childhood Education Centers (CMEI in Portuguese acronym). With the analysis of the responses was possible identify, in a way, the recognition of the competence of both male and female professionals working with children in early childhood education. However, on the other hand, it still exists a strangeness about the possibility of men took this task. |
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PROFESSIONAL MALE IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION: WITH THE WORD, PARENTS AND TEACHERSEL PROFESIONAL DEL GÉNERO MASCULINO EN LA EDUCACIÓN INFANTIL: CON LA PALABRA, PADRES Y PROFESORESO PROFISSIONAL DO GÊNERO MASCULINO NA EDUCAÇÃO INFANTIL: COM A PALAVRA PAIS E PROFESSORESEarly Childhood EducationProfessionalsMale.Educación InfantilProfesionalesGénero Masculino.Educação InfantilProfissionaisGênero MasculinoIt starts with the assumption that the performance with small children came shaping up as a profession relegated to the woman, based on arguments that show her as the more competent person to exercise this function, staying in the background the understanding which the formation that enables the professional to work in early childhood education. To discuss these issues, we started from a theoretical study, and then questionnaires were applied to parents and teachers of two Municipal Early Childhood Education Centers (CMEI in Portuguese acronym). With the analysis of the responses was possible identify, in a way, the recognition of the competence of both male and female professionals working with children in early childhood education. However, on the other hand, it still exists a strangeness about the possibility of men took this task.Se parte de la consideración de que la actuación con niños pequeño he venido configurándose cómo una profesión relegada a la mujer, asentándose en argumentos que la presentan como la persona más competente para ejercer tal función, estando en segundo plan el entendimiento de que es la formación que capacita el profesional para actuar en la Educación Infantil. Para discutir tales cuestiones, se partió de un estudio teórico, posteriormente aplicando cuestionarios para los padres y profesores de dos Centros Municipales de Educación Infantil (CMEI en su acrónimo en portugués). Con el análisis de las respuestas fue posible identificar, por una parte, el reconocimiento de la competencia tanto de profesionales del género masculino como femenino en el trabajo con los niños de la Educación Infantil. No obstante, por otro lado, todavía es duradera una sorpresa cuanto a la posibilidad de hombres asumieren tal tarea.Parte-se da consideração de que a atuação com as crianças pequenas veio configurando-se como uma profissão relegada à mulher, assentando-se em argumentos que a apresentam como a pessoa mais competente para exercer tal função, estando em segundo plano o entendimento de que é a formação que capacita o profissional para atuar na Educação Infantil. Para discutir tais questões, partiu-se de um estudo teórico, sendo posteriormente aplicados questionários a pais e professores de dois Centros Municipais de Educação Infantil (CMEI). Com a análise das respostas foi possível identificar, por um lado, o reconhecimento da competência, tanto de profissionais do gênero masculino quanto feminino, no trabalho com as crianças na Educação Infantil. Contudo, por outro lado, ainda perdura um estranhamento quanto à possibilidade dos homens assumirem tal tarefa.Universidade do Sul de Santa Catarina2015-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/281910.19177/prppge.v9e15201580-97Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 9 n. 15 (2015): Educação e infância: diálogos disciplinares; 80-972179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/2819/2116Mesomo Lira, Aliandra CristinaBernardim, Geovana de Paulainfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-06-30T14:13:25Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2819Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2015-06-30T14:13:25Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
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