TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8286 |
Resumo: | This essay investigates the learning method that professors and tutors are developing in the Indigenous Health Specialization Course offered by the Federal University of São Paulo. We pursued lines of work in the light of Phenomenology, in the contexture of theory and method, considering the sensitive acts of those subjects and their objects in the context of distance learning. We succeeded, at best, to reflect about certain elements affected in the significance of intent, of intuition and imagination in the disciplinary and pedagogical sphere of the course. |
id |
UNISUL-4_8a9c19dcb33fd67529138c7730aa34fe |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/8286 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAYDOCENCIA Y TUTORIA EN LA ENSEÑANZA A DISTANCIA EN SALUD INDIGENA: UN ENSAYO FENOMENOLOGICODOCÊNCIA E TUTORIA NO ENSINO À DISTÂNCIA EM SAÚDE INDÍGENA: UM ENSAIO FENOMENOLÓGICOIndigenous Health. Teacher. Tutoring. Distance Education. Phenomenology.Salud Indígena. Enseñanza a Distancia. Docente. Tutor. Fenomenología.Saúde Indígena. Docente. Tutoria. Educação a Distância. Fenomenologia.This essay investigates the learning method that professors and tutors are developing in the Indigenous Health Specialization Course offered by the Federal University of São Paulo. We pursued lines of work in the light of Phenomenology, in the contexture of theory and method, considering the sensitive acts of those subjects and their objects in the context of distance learning. We succeeded, at best, to reflect about certain elements affected in the significance of intent, of intuition and imagination in the disciplinary and pedagogical sphere of the course.Este ensayo tiene el objetivo de enfocarse en el modo de aprehensión de conocimientos que docentes y tutores experimentan en los papeles que desarrollan en el curso de especialización de salud indígena de la Universidad Federal de São Paulo. Recorremos algunos caminos iluminados por la fenomenología, mientras teoría y método, considerando ciertas características de los actos sensibles de sujetos y sus objetos en el contexto de la enseñanza a distancia. Logramos, al menos, reflexionar y desvelar algunos elementos implicados en la significación de la intencionalidad, de la intuición y de la imaginación en el ámbito disciplinario y pedagógico del curso.Este ensaio tem como objetivo investigar o modo de apreensão de conhecimentos que docentes e tutores desenvolvem no curso de especialização em saúde indígena da Universidade Federal de São Paulo. Tomamos alguns caminhos iluminados pela fenomenologia, enquanto teoria e método, considerando os atos sensíveis daqueles sujeitos e seus objetos no contexto do ensino a distância. Logramos, ao menos, refletir sobre determinados elementos implicados na significação da intencionalidade, da intuição e da imaginação no âmbito disciplinar e pedagógico do curso. Universidade do Sul de Santa Catarina2019-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionEnsaio fenomenológicoapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/828610.19177/prppge.v13e242019428-445Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 13 n. 24 (2019); 428-4452179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8286/4634Copyright (c) 2019 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Maurici Tadeu FerreiraOliveira, Lavinia Santos2019-12-13T20:48:45Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/8286Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2019-12-13T20:48:45Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY DOCENCIA Y TUTORIA EN LA ENSEÑANZA A DISTANCIA EN SALUD INDIGENA: UN ENSAYO FENOMENOLOGICO DOCÊNCIA E TUTORIA NO ENSINO À DISTÂNCIA EM SAÚDE INDÍGENA: UM ENSAIO FENOMENOLÓGICO |
title |
TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY |
spellingShingle |
TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY Santos, Maurici Tadeu Ferreira Indigenous Health. Teacher. Tutoring. Distance Education. Phenomenology. Salud Indígena. Enseñanza a Distancia. Docente. Tutor. Fenomenología. Saúde Indígena. Docente. Tutoria. Educação a Distância. Fenomenologia. |
title_short |
TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY |
title_full |
TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY |
title_fullStr |
TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY |
title_full_unstemmed |
TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY |
title_sort |
TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY |
author |
Santos, Maurici Tadeu Ferreira |
author_facet |
Santos, Maurici Tadeu Ferreira Oliveira, Lavinia Santos |
author_role |
author |
author2 |
Oliveira, Lavinia Santos |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Maurici Tadeu Ferreira Oliveira, Lavinia Santos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Indigenous Health. Teacher. Tutoring. Distance Education. Phenomenology. Salud Indígena. Enseñanza a Distancia. Docente. Tutor. Fenomenología. Saúde Indígena. Docente. Tutoria. Educação a Distância. Fenomenologia. |
topic |
Indigenous Health. Teacher. Tutoring. Distance Education. Phenomenology. Salud Indígena. Enseñanza a Distancia. Docente. Tutor. Fenomenología. Saúde Indígena. Docente. Tutoria. Educação a Distância. Fenomenologia. |
description |
This essay investigates the learning method that professors and tutors are developing in the Indigenous Health Specialization Course offered by the Federal University of São Paulo. We pursued lines of work in the light of Phenomenology, in the contexture of theory and method, considering the sensitive acts of those subjects and their objects in the context of distance learning. We succeeded, at best, to reflect about certain elements affected in the significance of intent, of intuition and imagination in the disciplinary and pedagogical sphere of the course. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Ensaio fenomenológico |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8286 10.19177/prppge.v13e242019428-445 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8286 |
identifier_str_mv |
10.19177/prppge.v13e242019428-445 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8286/4634 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 13 n. 24 (2019); 428-445 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1800218748985016320 |