TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Maurici Tadeu Ferreira
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Oliveira, Lavinia Santos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8286
Resumo: This essay investigates the learning method that professors and tutors are developing in the Indigenous Health Specialization Course offered by the Federal University of São Paulo. We pursued lines of work in the light of Phenomenology, in the contexture of theory and method, considering the sensitive acts of those subjects and their objects in the context of distance learning. We succeeded, at best, to reflect about certain elements affected in the significance of intent, of intuition and imagination in the disciplinary and pedagogical sphere of the course.
id UNISUL-4_8a9c19dcb33fd67529138c7730aa34fe
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/8286
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAYDOCENCIA Y TUTORIA EN LA ENSEÑANZA A DISTANCIA EN SALUD INDIGENA: UN ENSAYO FENOMENOLOGICODOCÊNCIA E TUTORIA NO ENSINO À DISTÂNCIA EM SAÚDE INDÍGENA: UM ENSAIO FENOMENOLÓGICOIndigenous Health. Teacher. Tutoring. Distance Education. Phenomenology.Salud Indígena. Enseñanza a Distancia. Docente. Tutor. Fenomenología.Saúde Indígena. Docente. Tutoria. Educação a Distância. Fenomenologia.This essay investigates the learning method that professors and tutors are developing in the Indigenous Health Specialization Course offered by the Federal University of São Paulo. We pursued lines of work in the light of Phenomenology, in the contexture of theory and method, considering the sensitive acts of those subjects and their objects in the context of distance learning. We succeeded, at best, to reflect about certain elements affected in the significance of intent, of intuition and imagination in the disciplinary and pedagogical sphere of the course.Este ensayo tiene el objetivo de enfocarse en el modo de aprehensión de conocimientos que docentes y tutores experimentan en los papeles que desarrollan en el curso de especialización de salud indígena de la Universidad Federal de São Paulo. Recorremos algunos caminos iluminados por la fenomenología, mientras teoría y método, considerando ciertas características de los actos sensibles de sujetos y sus objetos en el contexto de la enseñanza a distancia. Logramos, al menos, reflexionar y desvelar algunos elementos implicados en la significación de la intencionalidad, de la intuición y de la imaginación en el ámbito disciplinario y pedagógico del curso.Este ensaio tem como objetivo investigar o modo de apreensão de conhecimentos que docentes e tutores desenvolvem no curso de especialização em saúde indígena da Universidade Federal de São Paulo. Tomamos alguns caminhos iluminados pela fenomenologia, enquanto teoria e método, considerando os atos sensíveis daqueles sujeitos e seus objetos no contexto do ensino a distância. Logramos, ao menos, refletir sobre determinados elementos implicados na significação da intencionalidade, da intuição e da imaginação no âmbito disciplinar e pedagógico do curso. Universidade do Sul de Santa Catarina2019-12-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionEnsaio fenomenológicoapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/828610.19177/prppge.v13e242019428-445Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 13 n. 24 (2019); 428-4452179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8286/4634Copyright (c) 2019 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Maurici Tadeu FerreiraOliveira, Lavinia Santos2019-12-13T20:48:45Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/8286Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2019-12-13T20:48:45Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY
DOCENCIA Y TUTORIA EN LA ENSEÑANZA A DISTANCIA EN SALUD INDIGENA: UN ENSAYO FENOMENOLOGICO
DOCÊNCIA E TUTORIA NO ENSINO À DISTÂNCIA EM SAÚDE INDÍGENA: UM ENSAIO FENOMENOLÓGICO
title TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY
spellingShingle TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY
Santos, Maurici Tadeu Ferreira
Indigenous Health. Teacher. Tutoring. Distance Education. Phenomenology.
Salud Indígena. Enseñanza a Distancia. Docente. Tutor. Fenomenología.
Saúde Indígena. Docente. Tutoria. Educação a Distância. Fenomenologia.
title_short TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY
title_full TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY
title_fullStr TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY
title_full_unstemmed TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY
title_sort TEACHING AND TUTORING IN DISTANCE LEARNING IN INDIGENOUS HEALTH: A PHENOMENOLOGICAL ESSAY
author Santos, Maurici Tadeu Ferreira
author_facet Santos, Maurici Tadeu Ferreira
Oliveira, Lavinia Santos
author_role author
author2 Oliveira, Lavinia Santos
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos, Maurici Tadeu Ferreira
Oliveira, Lavinia Santos
dc.subject.por.fl_str_mv Indigenous Health. Teacher. Tutoring. Distance Education. Phenomenology.
Salud Indígena. Enseñanza a Distancia. Docente. Tutor. Fenomenología.
Saúde Indígena. Docente. Tutoria. Educação a Distância. Fenomenologia.
topic Indigenous Health. Teacher. Tutoring. Distance Education. Phenomenology.
Salud Indígena. Enseñanza a Distancia. Docente. Tutor. Fenomenología.
Saúde Indígena. Docente. Tutoria. Educação a Distância. Fenomenologia.
description This essay investigates the learning method that professors and tutors are developing in the Indigenous Health Specialization Course offered by the Federal University of São Paulo. We pursued lines of work in the light of Phenomenology, in the contexture of theory and method, considering the sensitive acts of those subjects and their objects in the context of distance learning. We succeeded, at best, to reflect about certain elements affected in the significance of intent, of intuition and imagination in the disciplinary and pedagogical sphere of the course.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Ensaio fenomenológico
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8286
10.19177/prppge.v13e242019428-445
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8286
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v13e242019428-445
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/8286/4634
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 13 n. 24 (2019); 428-445
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218748985016320