A atuação das Relações Públicas no Marketing Político
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/121186 |
Resumo: | This paper discusses the performance of pubic relations professional in the field of political marketing, using its tools and strategies in accordance with the established goals. The study presents a general approach to marketing, its origin, tools, strategies, starting for the main types of marketing. In the end, we discuss the relationship between political marketing and public relations. Public relations trace a new path and a new opportunity for performance across the political marketing, and the chances for working at election time, at an earlier stage and later, the politician should think about maintaining their image as well as a way to generates credibility in an upcoming campaign |
id |
UNSP_1c1b40376c3ad51899acfd7faa68ccb3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/121186 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
A atuação das Relações Públicas no Marketing PolíticoRelações publicasMarketingMarketing políticoPropagandaCampanha eleitoralPublic relationsMarketingPolitical marketingThis paper discusses the performance of pubic relations professional in the field of political marketing, using its tools and strategies in accordance with the established goals. The study presents a general approach to marketing, its origin, tools, strategies, starting for the main types of marketing. In the end, we discuss the relationship between political marketing and public relations. Public relations trace a new path and a new opportunity for performance across the political marketing, and the chances for working at election time, at an earlier stage and later, the politician should think about maintaining their image as well as a way to generates credibility in an upcoming campaignEste trabalho debate a atuação do profissional de relações púbicas na área de marketing político, utilizando suas ferramentas e estratégias de acordo com os objetivos estabelecidos. O trabalho apresenta uma abordagem sobre marketing geral, sua origem, ferramentas, estratégias, partindo para as principais tipologias de marketing. Ao final, é discutida as relações entre marketing político e as relações públicas. As relações públicas traçam um novo caminho e uma nova oportunidade de atuação através do marketing político, pois além das chances de trabalho na época eleitoral, na fase anterior e posterior, o político deve pensar na manutenção de sua imagem também, como forma de gerar credibilidade para uma próxima campanhaUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Dias, Dalva Aleixo [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Silva, Diuliane Mayara da [UNESP]2015-03-23T15:28:52Z2015-03-23T15:28:52Z2010info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfSILVA, Diuliane Mayara da. A atuação das Relações Públicas no Marketing Político. 2010. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2010.http://hdl.handle.net/11449/121186000650257silva_dm_tcc_bauru.pdf9007762784859972Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-19T19:18:16Zoai:repositorio.unesp.br:11449/121186Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T20:30:20.773476Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A atuação das Relações Públicas no Marketing Político |
title |
A atuação das Relações Públicas no Marketing Político |
spellingShingle |
A atuação das Relações Públicas no Marketing Político Silva, Diuliane Mayara da [UNESP] Relações publicas Marketing Marketing político Propaganda Campanha eleitoral Public relations Marketing Political marketing |
title_short |
A atuação das Relações Públicas no Marketing Político |
title_full |
A atuação das Relações Públicas no Marketing Político |
title_fullStr |
A atuação das Relações Públicas no Marketing Político |
title_full_unstemmed |
A atuação das Relações Públicas no Marketing Político |
title_sort |
A atuação das Relações Públicas no Marketing Político |
author |
Silva, Diuliane Mayara da [UNESP] |
author_facet |
Silva, Diuliane Mayara da [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Dias, Dalva Aleixo [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Diuliane Mayara da [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Relações publicas Marketing Marketing político Propaganda Campanha eleitoral Public relations Marketing Political marketing |
topic |
Relações publicas Marketing Marketing político Propaganda Campanha eleitoral Public relations Marketing Political marketing |
description |
This paper discusses the performance of pubic relations professional in the field of political marketing, using its tools and strategies in accordance with the established goals. The study presents a general approach to marketing, its origin, tools, strategies, starting for the main types of marketing. In the end, we discuss the relationship between political marketing and public relations. Public relations trace a new path and a new opportunity for performance across the political marketing, and the chances for working at election time, at an earlier stage and later, the politician should think about maintaining their image as well as a way to generates credibility in an upcoming campaign |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010 2015-03-23T15:28:52Z 2015-03-23T15:28:52Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
SILVA, Diuliane Mayara da. A atuação das Relações Públicas no Marketing Político. 2010. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2010. http://hdl.handle.net/11449/121186 000650257 silva_dm_tcc_bauru.pdf 9007762784859972 |
identifier_str_mv |
SILVA, Diuliane Mayara da. A atuação das Relações Públicas no Marketing Político. 2010. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2010. 000650257 silva_dm_tcc_bauru.pdf 9007762784859972 |
url |
http://hdl.handle.net/11449/121186 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aleph reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129211153514496 |