A (des) motivação extrínseca no contexto escolar: análise de um estudo de caso
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/4803 http://hdl.handle.net/11449/125122 |
Resumo: | The motivation of the pupils has been pointed as one of the factors that have influenced directly about what and as they learn. The boardings social-cognitivists of the motivation point two orientations: the intrinsic, that it is seen as natural trend of the individual, in which it executes an activity for considering it attractive, and the extrinsical, with the purpose to take care of to requests or pressures of other people, or to demonstrate to aptitudes and abilities. This research investigates the extrinsical motivation and its consequences in the pertaining to school performance of a pupil considered for the professors as having learning difficulties. The results of the research indicate the influence of the pertaining to school and familiar environment in the motivation and, this in the pertaining to school performance of the pupil, pointing the relevance of studies on the thematic one. |
id |
UNSP_66c26f995bf9b793e4d5dc1c675c4d0b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/125122 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
A (des) motivação extrínseca no contexto escolar: análise de um estudo de casoThe extrinsical motivation in the school context: analysis of a case studyMotivationLearningSchool and familiar environmentMotivaçãoAprendizadoAmbiente escolar e familiarThe motivation of the pupils has been pointed as one of the factors that have influenced directly about what and as they learn. The boardings social-cognitivists of the motivation point two orientations: the intrinsic, that it is seen as natural trend of the individual, in which it executes an activity for considering it attractive, and the extrinsical, with the purpose to take care of to requests or pressures of other people, or to demonstrate to aptitudes and abilities. This research investigates the extrinsical motivation and its consequences in the pertaining to school performance of a pupil considered for the professors as having learning difficulties. The results of the research indicate the influence of the pertaining to school and familiar environment in the motivation and, this in the pertaining to school performance of the pupil, pointing the relevance of studies on the thematic one.A motivação dos alunos tem sido apontada como um dos fatores que tem influenciado diretamente o quê e como eles aprendem. As abordagens sócio-cognitivistas da motivação apontam duas orientações: a intrínseca, que é vista como tendência natural do indivíduo, no qual ele executa uma atividade por considerá-la atraente, e a extrínseca, com a finalidade de atender solicitações ou pressões de outras pessoas, ou de demonstrar competências e habilidades. Este trabalho investiga a motivação extrínseca e seus reflexos no desempenho escolar de uma aluna considerada pelos professores como tendo dificuldades de aprendizagem. Os resultados da pesquisa indicam a influência do ambiente escolar e familiar na motivação e, esta no desempenho escolar da aluna, apontando a relevância de estudos sobre a temática.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú km 01, mo, CEP 14800-901, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú km 01, mo, CEP 14800-901, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Leão, Andreza Marques de Castro [UNESP]2015-07-15T18:28:28Z2015-07-15T18:28:28Z2011info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article118-136application/pdfhttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/4803Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 6, n. 1, p. 118-136, 2011.1982-5587http://hdl.handle.net/11449/125122ISSN1982-5587-2011-06-01-01-118-136.pdf6817625850441625Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporRevista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-06-11T14:25:01Zoai:repositorio.unesp.br:11449/125122Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T16:56:25.326415Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A (des) motivação extrínseca no contexto escolar: análise de um estudo de caso The extrinsical motivation in the school context: analysis of a case study |
title |
A (des) motivação extrínseca no contexto escolar: análise de um estudo de caso |
spellingShingle |
A (des) motivação extrínseca no contexto escolar: análise de um estudo de caso Leão, Andreza Marques de Castro [UNESP] Motivation Learning School and familiar environment Motivação Aprendizado Ambiente escolar e familiar |
title_short |
A (des) motivação extrínseca no contexto escolar: análise de um estudo de caso |
title_full |
A (des) motivação extrínseca no contexto escolar: análise de um estudo de caso |
title_fullStr |
A (des) motivação extrínseca no contexto escolar: análise de um estudo de caso |
title_full_unstemmed |
A (des) motivação extrínseca no contexto escolar: análise de um estudo de caso |
title_sort |
A (des) motivação extrínseca no contexto escolar: análise de um estudo de caso |
author |
Leão, Andreza Marques de Castro [UNESP] |
author_facet |
Leão, Andreza Marques de Castro [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Leão, Andreza Marques de Castro [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Motivation Learning School and familiar environment Motivação Aprendizado Ambiente escolar e familiar |
topic |
Motivation Learning School and familiar environment Motivação Aprendizado Ambiente escolar e familiar |
description |
The motivation of the pupils has been pointed as one of the factors that have influenced directly about what and as they learn. The boardings social-cognitivists of the motivation point two orientations: the intrinsic, that it is seen as natural trend of the individual, in which it executes an activity for considering it attractive, and the extrinsical, with the purpose to take care of to requests or pressures of other people, or to demonstrate to aptitudes and abilities. This research investigates the extrinsical motivation and its consequences in the pertaining to school performance of a pupil considered for the professors as having learning difficulties. The results of the research indicate the influence of the pertaining to school and familiar environment in the motivation and, this in the pertaining to school performance of the pupil, pointing the relevance of studies on the thematic one. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011 2015-07-15T18:28:28Z 2015-07-15T18:28:28Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/4803 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 6, n. 1, p. 118-136, 2011. 1982-5587 http://hdl.handle.net/11449/125122 ISSN1982-5587-2011-06-01-01-118-136.pdf 6817625850441625 |
url |
http://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/4803 http://hdl.handle.net/11449/125122 |
identifier_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 6, n. 1, p. 118-136, 2011. 1982-5587 ISSN1982-5587-2011-06-01-01-118-136.pdf 6817625850441625 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
118-136 application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
Currículo Lattes reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808128724080525312 |