PIBID: Uma contribuição à política de formação docente
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://periodicos.incubadora.ufsc.br/index.php/EntreVer/article/view/2581/3081 http://hdl.handle.net/11449/114892 |
Resumo: | This article aims to present a discussion on the impact of the Institutional Program of Initiation to Teaching (Pibid) on teacher formation policy from the experience of the Universidade Estadual Paulista (Unesp). The Pibid contributes effectively to the relationship between university and basic education school constituting a great advance in the politics of initial and continuing training of teachers. The challenges and the possibilities are many, requiring from its direct participants ongoing dialogue and commitment with public school. |
id |
UNSP_91b30b5baf21aadbff7344cc9784810d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/114892 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
PIBID: Uma contribuição à política de formação docentePIBID: A contribution to the policy of teacher educationformação de professoreslicenciaturaPibidThis article aims to present a discussion on the impact of the Institutional Program of Initiation to Teaching (Pibid) on teacher formation policy from the experience of the Universidade Estadual Paulista (Unesp). The Pibid contributes effectively to the relationship between university and basic education school constituting a great advance in the politics of initial and continuing training of teachers. The challenges and the possibilities are many, requiring from its direct participants ongoing dialogue and commitment with public school.O presente artigo tem como objetivo apresentar uma discussão sobre o impacto do Programa Institucional de Iniciação à Docência (Pibid) na política de formação de professores a partir da experiência da Universidade Estadual Paulista (Unesp). O Pibid contribui, efetivamente, com a relação entre universidade e escola da Educação Básica se constituindo em forte avanço na política de formação inicial e continuada de professores. São muitos os desafios e possibilidades, exigindo de seus participantes diretos diálogo contínuo e compromisso com a escola pública.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Rua Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitaário, CEP 17525-900, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Rua Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitaário, CEP 17525-900, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Fernandes, Maria José da Silva [UNESP]Mendonça, Sueli Guadelupe de Lima [UNESP]2015-02-24T13:57:34Z2015-02-24T13:57:34Z2013info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article220-236application/pdfhttp://periodicos.incubadora.ufsc.br/index.php/EntreVer/article/view/2581/3081EntreVer - Revista das Licenciaturas, v. 3, n. 4, p. 220-236, 2013.2237-6674http://hdl.handle.net/11449/114892ISSN22376674-2013-03-04-220-236.pdf51083025314838092394025583164116Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporEntreVer - Revista das Licenciaturasinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-08-08T19:47:57Zoai:repositorio.unesp.br:11449/114892Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-08T19:47:57Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
PIBID: Uma contribuição à política de formação docente PIBID: A contribution to the policy of teacher education |
title |
PIBID: Uma contribuição à política de formação docente |
spellingShingle |
PIBID: Uma contribuição à política de formação docente Fernandes, Maria José da Silva [UNESP] formação de professores licenciatura Pibid |
title_short |
PIBID: Uma contribuição à política de formação docente |
title_full |
PIBID: Uma contribuição à política de formação docente |
title_fullStr |
PIBID: Uma contribuição à política de formação docente |
title_full_unstemmed |
PIBID: Uma contribuição à política de formação docente |
title_sort |
PIBID: Uma contribuição à política de formação docente |
author |
Fernandes, Maria José da Silva [UNESP] |
author_facet |
Fernandes, Maria José da Silva [UNESP] Mendonça, Sueli Guadelupe de Lima [UNESP] |
author_role |
author |
author2 |
Mendonça, Sueli Guadelupe de Lima [UNESP] |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fernandes, Maria José da Silva [UNESP] Mendonça, Sueli Guadelupe de Lima [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
formação de professores licenciatura Pibid |
topic |
formação de professores licenciatura Pibid |
description |
This article aims to present a discussion on the impact of the Institutional Program of Initiation to Teaching (Pibid) on teacher formation policy from the experience of the Universidade Estadual Paulista (Unesp). The Pibid contributes effectively to the relationship between university and basic education school constituting a great advance in the politics of initial and continuing training of teachers. The challenges and the possibilities are many, requiring from its direct participants ongoing dialogue and commitment with public school. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013 2015-02-24T13:57:34Z 2015-02-24T13:57:34Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.incubadora.ufsc.br/index.php/EntreVer/article/view/2581/3081 EntreVer - Revista das Licenciaturas, v. 3, n. 4, p. 220-236, 2013. 2237-6674 http://hdl.handle.net/11449/114892 ISSN22376674-2013-03-04-220-236.pdf 5108302531483809 2394025583164116 |
url |
http://periodicos.incubadora.ufsc.br/index.php/EntreVer/article/view/2581/3081 http://hdl.handle.net/11449/114892 |
identifier_str_mv |
EntreVer - Revista das Licenciaturas, v. 3, n. 4, p. 220-236, 2013. 2237-6674 ISSN22376674-2013-03-04-220-236.pdf 5108302531483809 2394025583164116 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
EntreVer - Revista das Licenciaturas |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
220-236 application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
Currículo Lattes reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808128212313571328 |