Concepções da equipe escolar sobre a gestão escolar e a escola inclusiva
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hotsite.bauru.sp.gov.br/rpe/Atual.aspx http://hdl.handle.net/11449/125171 |
Resumo: | Inclusive education is a proposal in which all people are accepted and recognized by their individual characteristics. Thus, this study aimed to investigate the concept of inclusive education and its relation within the democratic management on the early childhood education. Participated in these study educators of two schools in a municipal system school, the data were collected by means of interviews and were analyzed using qualitative approach. Educators participated in the study of two schools in a municipal school, and the data collected by means of interviews and organizes collective actions designed. The survey results suggest that is necessary that the management team is informed and understands the importance of articulating different social segments that can assist special needs of students with disabilities in their needs, promoting thus its development. |
id |
UNSP_a91da964c796e28e7dd7772234472369 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/125171 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Concepções da equipe escolar sobre a gestão escolar e a escola inclusivaInclusive educationDemocratic managementSpecial educational needsEarly childhood educationEducação inclusivaGestão democráticaNecessidades educativas especiaisEducação infantilInclusive education is a proposal in which all people are accepted and recognized by their individual characteristics. Thus, this study aimed to investigate the concept of inclusive education and its relation within the democratic management on the early childhood education. Participated in these study educators of two schools in a municipal system school, the data were collected by means of interviews and were analyzed using qualitative approach. Educators participated in the study of two schools in a municipal school, and the data collected by means of interviews and organizes collective actions designed. The survey results suggest that is necessary that the management team is informed and understands the importance of articulating different social segments that can assist special needs of students with disabilities in their needs, promoting thus its development.Educação Inclusiva é uma proposta na qual todas as pessoas são aceitas e reconhecidas por suas características individuais. Assim, este estudo objetivou investigar a concepção de escola inclusiva e sua relação com a gestão democrática na Educação Infantil. Participaram do estudo educadores de duas escolas de uma rede municipal de ensino, sendo os dados coletados por meio de entrevistas. Para o seu tratamento, foi utilizada abordagem qualitativa e, dos resultados, foram extraídas as inferências mediante a técnica de análise de conteúdo. Os resultados sugerem a necessidade de toda a equipe ser informada e compreender a importância da articulação com os diferentes segmentos sociais para apoiar o aluno com deficiência em suas necessidades, favorecendo, dessa forma, seu desenvolvimento.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara - Jaú Km 1, Bairro dos Machados, CEP 14800-901, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara - Jaú Km 1, Bairro dos Machados, CEP 14800-901, SP, BrasilDepartamento de EducaçãoUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Silva, Daniela Violin daCosta, Fernanda Aparecida de Souza CorrêaCapellini, Vera Lúcia Messias Fialho [UNESP]Carneiro, Relma Urel Carbone [UNESP]2015-07-15T18:28:34Z2015-07-15T18:28:34Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article41-55application/pdfhttp://hotsite.bauru.sp.gov.br/rpe/Atual.aspxRevista Paulista de Educação, v. 1, n. 1, p. 41-55, 2012.2238-7153http://hdl.handle.net/11449/125171ISSN2238-7153-2012-01-01-41-55.pdf41077553968977950000-0002-8961-3617Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporRevista Paulista de Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-24T14:40:36Zoai:repositorio.unesp.br:11449/125171Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T21:35:07.468456Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Concepções da equipe escolar sobre a gestão escolar e a escola inclusiva |
title |
Concepções da equipe escolar sobre a gestão escolar e a escola inclusiva |
spellingShingle |
Concepções da equipe escolar sobre a gestão escolar e a escola inclusiva Silva, Daniela Violin da Inclusive education Democratic management Special educational needs Early childhood education Educação inclusiva Gestão democrática Necessidades educativas especiais Educação infantil |
title_short |
Concepções da equipe escolar sobre a gestão escolar e a escola inclusiva |
title_full |
Concepções da equipe escolar sobre a gestão escolar e a escola inclusiva |
title_fullStr |
Concepções da equipe escolar sobre a gestão escolar e a escola inclusiva |
title_full_unstemmed |
Concepções da equipe escolar sobre a gestão escolar e a escola inclusiva |
title_sort |
Concepções da equipe escolar sobre a gestão escolar e a escola inclusiva |
author |
Silva, Daniela Violin da |
author_facet |
Silva, Daniela Violin da Costa, Fernanda Aparecida de Souza Corrêa Capellini, Vera Lúcia Messias Fialho [UNESP] Carneiro, Relma Urel Carbone [UNESP] |
author_role |
author |
author2 |
Costa, Fernanda Aparecida de Souza Corrêa Capellini, Vera Lúcia Messias Fialho [UNESP] Carneiro, Relma Urel Carbone [UNESP] |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Daniela Violin da Costa, Fernanda Aparecida de Souza Corrêa Capellini, Vera Lúcia Messias Fialho [UNESP] Carneiro, Relma Urel Carbone [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inclusive education Democratic management Special educational needs Early childhood education Educação inclusiva Gestão democrática Necessidades educativas especiais Educação infantil |
topic |
Inclusive education Democratic management Special educational needs Early childhood education Educação inclusiva Gestão democrática Necessidades educativas especiais Educação infantil |
description |
Inclusive education is a proposal in which all people are accepted and recognized by their individual characteristics. Thus, this study aimed to investigate the concept of inclusive education and its relation within the democratic management on the early childhood education. Participated in these study educators of two schools in a municipal system school, the data were collected by means of interviews and were analyzed using qualitative approach. Educators participated in the study of two schools in a municipal school, and the data collected by means of interviews and organizes collective actions designed. The survey results suggest that is necessary that the management team is informed and understands the importance of articulating different social segments that can assist special needs of students with disabilities in their needs, promoting thus its development. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012 2015-07-15T18:28:34Z 2015-07-15T18:28:34Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hotsite.bauru.sp.gov.br/rpe/Atual.aspx Revista Paulista de Educação, v. 1, n. 1, p. 41-55, 2012. 2238-7153 http://hdl.handle.net/11449/125171 ISSN2238-7153-2012-01-01-41-55.pdf 4107755396897795 0000-0002-8961-3617 |
url |
http://hotsite.bauru.sp.gov.br/rpe/Atual.aspx http://hdl.handle.net/11449/125171 |
identifier_str_mv |
Revista Paulista de Educação, v. 1, n. 1, p. 41-55, 2012. 2238-7153 ISSN2238-7153-2012-01-01-41-55.pdf 4107755396897795 0000-0002-8961-3617 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Revista Paulista de Educação |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
41-55 application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
Currículo Lattes reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129338632044544 |