Entenda RP: campanha de difusão da profissão de Relações Públicas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/119926 |
Resumo: | The profession of public relations presents itself in Brazil currently as a profession in expansion. However, by it’s time of performance, it should already be instated and legitimatized by society like other areas that even though appeared later, are already known and understood. Therefore, this project intends to seek for answers about the current situation, analyzing since it’s appearance in Brazil until now a days. With this analysis of the whole historic trajectory it is possible to understand the many movements that occur today in the area of public relations that are constantly searching for a legitimating and valued profession. However in this context surfaces a paradox: How to value something that is not known? So this project starts up again a campaign of divulgation of public relations promoted by the ABRP (Brazilian Association of Public Relations), now on the internet using the social networks, seeking to have a wider audience, interaction and reach. By this campaign it is possible to show to different publics the existence and relevance of the profession in the Brazilian context in objective and practice way making it more comprehensible in Brazil |
id |
UNSP_d0b5337315be9ed0cafaac6991bc2d07 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/119926 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Entenda RP: campanha de difusão da profissão de Relações PúblicasRelações publicas - HistóriaRedes sociais on-lineProfissional de relações publicas - BrasilPropagandaPublic relationsHistoryOnline social networksAdvertisingThe profession of public relations presents itself in Brazil currently as a profession in expansion. However, by it’s time of performance, it should already be instated and legitimatized by society like other areas that even though appeared later, are already known and understood. Therefore, this project intends to seek for answers about the current situation, analyzing since it’s appearance in Brazil until now a days. With this analysis of the whole historic trajectory it is possible to understand the many movements that occur today in the area of public relations that are constantly searching for a legitimating and valued profession. However in this context surfaces a paradox: How to value something that is not known? So this project starts up again a campaign of divulgation of public relations promoted by the ABRP (Brazilian Association of Public Relations), now on the internet using the social networks, seeking to have a wider audience, interaction and reach. By this campaign it is possible to show to different publics the existence and relevance of the profession in the Brazilian context in objective and practice way making it more comprehensible in BrazilA profissão de Relações Públicas se apresenta atualmente no Brasil como uma profissão em expansão. No entanto, pelo seu tempo de atuação, ela já deveria estar instaurada e legitimada pela sociedade como outras áreas que mesmo surgindo depois, já são conhecidas e entendidas pela sociedade. Desta forma, este trabalho pretende buscar respostas sobre a atual situação, analisando desde sua inserção no Brasil até os dias atuais. Com um análise de toda a sua trajetória histórica é possível entender vários movimentos que acontecem hoje na área de relações públicas que buscam uma constante legitimação e valorização da área. Porém surge neste contexto um paradoxo: como valorizar algo que não é conhecido? Assim este trabalho retoma uma campanha de divulgação das relações públicas promovida pela ABRP em 1982, agora na internet, por meio das redes sociais, visando dar maior divulgação, interação e alcance. Por meio da campanha é possível mostrar para diferentes públicos a existência e relevância da profissão no contexto brasileiro de forma objetiva e prática, tornando-a mais compreensível no BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Dias, Dalva Aleixo [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Meimaridis, Rebecca [UNESP]2015-03-23T15:22:34Z2015-03-23T15:22:34Z2010info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfMEIMARIDIS, Rebecca. Entenda RP: campanha de difusão da profissão de Relações Públicas. 2010. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2010.http://hdl.handle.net/11449/119926000686428meimaridis_r_tcc_bauru.pdf9007762784859972Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-19T19:15:17Zoai:repositorio.unesp.br:11449/119926Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T17:03:16.613973Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Entenda RP: campanha de difusão da profissão de Relações Públicas |
title |
Entenda RP: campanha de difusão da profissão de Relações Públicas |
spellingShingle |
Entenda RP: campanha de difusão da profissão de Relações Públicas Meimaridis, Rebecca [UNESP] Relações publicas - História Redes sociais on-line Profissional de relações publicas - Brasil Propaganda Public relations History Online social networks Advertising |
title_short |
Entenda RP: campanha de difusão da profissão de Relações Públicas |
title_full |
Entenda RP: campanha de difusão da profissão de Relações Públicas |
title_fullStr |
Entenda RP: campanha de difusão da profissão de Relações Públicas |
title_full_unstemmed |
Entenda RP: campanha de difusão da profissão de Relações Públicas |
title_sort |
Entenda RP: campanha de difusão da profissão de Relações Públicas |
author |
Meimaridis, Rebecca [UNESP] |
author_facet |
Meimaridis, Rebecca [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Dias, Dalva Aleixo [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Meimaridis, Rebecca [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Relações publicas - História Redes sociais on-line Profissional de relações publicas - Brasil Propaganda Public relations History Online social networks Advertising |
topic |
Relações publicas - História Redes sociais on-line Profissional de relações publicas - Brasil Propaganda Public relations History Online social networks Advertising |
description |
The profession of public relations presents itself in Brazil currently as a profession in expansion. However, by it’s time of performance, it should already be instated and legitimatized by society like other areas that even though appeared later, are already known and understood. Therefore, this project intends to seek for answers about the current situation, analyzing since it’s appearance in Brazil until now a days. With this analysis of the whole historic trajectory it is possible to understand the many movements that occur today in the area of public relations that are constantly searching for a legitimating and valued profession. However in this context surfaces a paradox: How to value something that is not known? So this project starts up again a campaign of divulgation of public relations promoted by the ABRP (Brazilian Association of Public Relations), now on the internet using the social networks, seeking to have a wider audience, interaction and reach. By this campaign it is possible to show to different publics the existence and relevance of the profession in the Brazilian context in objective and practice way making it more comprehensible in Brazil |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010 2015-03-23T15:22:34Z 2015-03-23T15:22:34Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
MEIMARIDIS, Rebecca. Entenda RP: campanha de difusão da profissão de Relações Públicas. 2010. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2010. http://hdl.handle.net/11449/119926 000686428 meimaridis_r_tcc_bauru.pdf 9007762784859972 |
identifier_str_mv |
MEIMARIDIS, Rebecca. Entenda RP: campanha de difusão da profissão de Relações Públicas. 2010. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social - Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2010. 000686428 meimaridis_r_tcc_bauru.pdf 9007762784859972 |
url |
http://hdl.handle.net/11449/119926 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aleph reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808128745908731904 |