Relações públicas e marketing turístico: atuando pela imagem do Brasil
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/118018 |
Resumo: | This study presents an analysis of International Tourism, one of the most growing economic activities in the world. To realize promotion in this area, countries use diverse strategies, among them the touristic marketing. It consists on an instrument used to attract foreign tourists and build the image of the country as a touristic destination, transforming it into a global emergent leader. Due to the big sports events which will happen in Brazil, the World Cup and the Olympic Games, respectively, it is expected a growth on touristic activities. This is an opportunity to promote the country and build its image, the reason why the Federal Government made Plano Aquarela 2020, formed by a strategic plan which aims the international promotion of the country through a marketing program focused on the international tourist. What this image is and how to promote it are issues that the public relations professionals are capable to solve, with their abilities to develop instruments and their important actions to build a good touristic destination image of the country. This study aims to analyze the collaboration of public relations to improve the country's image from the actions developed by Plano Aquarela 2020. For this, a literature search was performed to expose the concepts of communication involved, the analysis of the plan and their actions, use the interview as an exploratory study to clarify information and stimulate new ideas |
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Relações públicas e marketing turístico: atuando pela imagem do BrasilTurismoRelações publicasMarketing de serviços (Turismo)TourismThis study presents an analysis of International Tourism, one of the most growing economic activities in the world. To realize promotion in this area, countries use diverse strategies, among them the touristic marketing. It consists on an instrument used to attract foreign tourists and build the image of the country as a touristic destination, transforming it into a global emergent leader. Due to the big sports events which will happen in Brazil, the World Cup and the Olympic Games, respectively, it is expected a growth on touristic activities. This is an opportunity to promote the country and build its image, the reason why the Federal Government made Plano Aquarela 2020, formed by a strategic plan which aims the international promotion of the country through a marketing program focused on the international tourist. What this image is and how to promote it are issues that the public relations professionals are capable to solve, with their abilities to develop instruments and their important actions to build a good touristic destination image of the country. This study aims to analyze the collaboration of public relations to improve the country's image from the actions developed by Plano Aquarela 2020. For this, a literature search was performed to expose the concepts of communication involved, the analysis of the plan and their actions, use the interview as an exploratory study to clarify information and stimulate new ideasEste trabalho apresenta uma análise sobre o Turismo Internacional, uma das atividades econômicas em grande crescimento no mundo. Para alcançar a promoção na área, os países utilizam diversas estratégias, entre elas o marketing turístico. Trata-se de uma ferramenta utilizada para atrair o turista estrangeiro e construir a imagem do país como destino turístico, tornando-o um líder emergente global. Com os megaeventos esportivos que vão ocorrer no Brasil, a Copa do mundo e os Jogos Olímpicos, espera-se o crescimento da atividade turística. Essa é uma oportunidade para promover o país e construir sua imagem, por isso o Governo Federal elaborou o Plano Aquarela 2020, formado por um planejamento estratégico que visa à promoção internacional do país por meio de um marketing direcionado ao turista internacional. Qual é essa imagem e como promovê-la são questões que o relações públicas, devido às suas habilidades para desenvolver ferramentas e suas importantes ações para construir uma imagem do país como um bom destino turístico, é capaz de solucionar. Desta forma, o presente trabalho tem como objetivo analisar a colaboração do profissional de relações públicas para melhorar a imagem do país a partir das ações desenvolvidas pelo Plano Aquarela 2020. Para isso, foi realizada uma pesquisa bibliográfica a fim de expor os conceitos de comunicação envolvidos, a análise do plano e suas ações, utilização de entrevista como um estudo exploratório para esclarecer informações e estimular novas ideiasUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Andrelo, Roseane [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Alves, Mariana Carareto [UNESP]2015-03-23T15:05:10Z2015-03-23T15:05:10Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfALVES, Mariana Carareto. Relações públicas e marketing turístico: atuando pela imagem do Brasil. 2012. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado em Comunicação Social – Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2012.http://hdl.handle.net/11449/118018000726437000726437.pdfAlephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-19T19:15:41Zoai:repositorio.unesp.br:11449/118018Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T18:30:29.250605Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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