Effect of the visiting in destination image: a mixed methodological approach
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Turismo em Análise |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14269 |
Resumo: | Nowadays, Tourism is one of the most important sectors of the Portuguese economy, representing 13% of GDP and generating 12% of the employability. In this sense, manage tourist destinations from a marketing approach requires a careful analysis of brand image. In this context, the main objective of this work is to use the mixed approach proposed by Echtner and Ritchie (1991, 1993), to assess the extent to which visiting / not visiting a tourist destination influences the image formed. The results obtained shows that there are not considerable differences between the image formed by the tourists who have visited Portugal and those who never did. Consequently, the authors suggest for future studies to study the effect of proximity between the place of residence of tourists and destination. |
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Effect of the visiting in destination image: a mixed methodological approach El efecto de la visita/no-visita en la imagen de un destino turístico: una aproximación metodológica mixta Efeito da visita/não-visita na imagem de um destino turístico: uma aproximação metodológica mista marketing turísticogestão turísticaimagem de destinos turísticosmetodologia mistaefeito da visita na imagemMarketing TurísticoGestión turísticaImagen de destinos turísticosMetodología mixtaEfecto de la visita en la Imagentourism marketingtourism managementdestination imagemixed methodologythe effect of visit in image Nowadays, Tourism is one of the most important sectors of the Portuguese economy, representing 13% of GDP and generating 12% of the employability. In this sense, manage tourist destinations from a marketing approach requires a careful analysis of brand image. In this context, the main objective of this work is to use the mixed approach proposed by Echtner and Ritchie (1991, 1993), to assess the extent to which visiting / not visiting a tourist destination influences the image formed. The results obtained shows that there are not considerable differences between the image formed by the tourists who have visited Portugal and those who never did. Consequently, the authors suggest for future studies to study the effect of proximity between the place of residence of tourists and destination. El turismo es hoy uno de los sectores más importantes de la economía de Portugal, representando el 13% del PIB y generando el 12% de la empleabilidad generada. En este sentido, para gestionar los destinos turísticos desde un enfoque de marketing es necesario analizar con detalle la imagen de marca. En este contexto, el principal objetivo de este trabajo es utilizar la metodología mixta propuesta por Echtner y Ritchie (1991, 1993), para evaluar hasta qué punto los visitar o no visitar un destino influye en la imagen que se desarrolla de ello. En consecuencia, los resultados obtenidos sugieren la ausencia de diferencias considerables entre la imagen formada por los turistas que han visitado Portugal y los que nunca lo hicieron. En consecuencia, se sugiere que en futuros estudios se estudie el posible efecto de proximidad entre el lugar de residencia de los turistas y de destino. O turismo é atualmente um dos setores mais preponderantes da economia de Portugal, representando 13% do PIB e 12% da empregabilidade gerada. Neste sentido, orientar a gestão de destinos turísticos desde um enfoque de Marketing pressupõe uma análise cuidada da imagem de marca. Neste contexto, o principal objetivo do presente trabalho consiste em recorrer ao enfoque misto proposto por Echtner e Ritchie (1991, 1993), para avaliar em que medida a visita/não-visita a um destino turístico influencia a imagem que estes desenvolvem sobre destinos turísticos. Os resultados obtidos permitem constatar que não existem diferenças consideráveis entre a imagem formada pelos turistas que já visitaram Portugal e aqueles que nunca visitaram. Em consequência, sugere-se que, em futuros estudos, se analise o efeito da proximidade entre o local de residência dos turistas e o destino. Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2011-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Pares Peer-reviewedRevisado por paresapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/1426910.11606/issn.1984-4867.v22i3p681-699Revista Turismo em Análise; Vol. 22 No. 3 (2011); 681-699Revista Turismo em Análise; Vol. 22 Núm. 3 (2011); 681-699Revista Turismo em Análise; v. 22 n. 3 (2011); 681-6991984-48670103-5541reponame:Revista Turismo em Análiseinstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rta/article/view/14269/16087Copyright (c) 2016 Revista Turismo em Análiseinfo:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, Sérgio Dominique2015-11-13T15:56:27Zoai:revistas.usp.br:article/14269Revistahttps://www.revistas.usp.br/rtaPUBhttps://www.revistas.usp.br/rta/oaitanalise@usp.br || bragadc@usp.br1984-48670103-5541opendoar:2015-11-13T15:56:27Revista Turismo em Análise - Universidade de São Paulo (USP)false |
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