Assessment of school performance of preschool children in CEAPE program
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1981 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Saúde Pública |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/23096 |
Resumo: | The scholastic performance of subjects who attended the CEAPE program as compared to a control group belonging the same community which did not attend the program, is assessed. It was demonstrated that performance in 1st and 2nd grades was significantly better for those students involved in the program. Therefore besides differences in socio-psycho-motor development demonstrated in former studies, the CEAPE, although simple and inexpensive, also garantees better scholastic performance to those attending the program. |
id |
USP-23_8674639a28893ce91ff54dd2e08fa935 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/23096 |
network_acronym_str |
USP-23 |
network_name_str |
Revista de Saúde Pública |
repository_id_str |
|
spelling |
Assessment of school performance of preschool children in CEAPE program Avaliação do aproveitamento escolar de pré-escolares do Programa Centro de Educação e Alimentação do Pré-Escolar Pré-escolares^i1^savaliaCriança^i1^sdesenvolvimeAprendizagemCEAPEPreschoolchild^i2^sevaluatChild developmentLearningCEAPE The scholastic performance of subjects who attended the CEAPE program as compared to a control group belonging the same community which did not attend the program, is assessed. It was demonstrated that performance in 1st and 2nd grades was significantly better for those students involved in the program. Therefore besides differences in socio-psycho-motor development demonstrated in former studies, the CEAPE, although simple and inexpensive, also garantees better scholastic performance to those attending the program. Foi avaliado o rendimento escolar dos pré-escolares que freqüentaram o Centro de Educação e Alimentação do Pré-Escolar (CEAPE) em comparação com um grupo controle, da mesma comunidade, mas que não freqüentou o programa. Ficou evidenciado que o aproveitamento escolar nas 1ªs e 2ªs séries do 1° grau foi significantemente maior entre os pré-escolares "Ceapenses" que nos grupos controle "Não-Ceapenses". Portanto, além de diferenças no desenvolvimento sócio-psicomotor mostradas em trabalhos anteriores, o programa CEAPE, apesar de simples e econômico, garante, também, melhor aproveitamento escolar aos que o freqüentaram. Universidade de São Paulo. Faculdade de Saúde Pública1981-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/2309610.1590/S0034-89101981000700016Revista de Saúde Pública; Vol. 15 No. supl. (1981); 148-158 Revista de Saúde Pública; Vol. 15 Núm. supl. (1981); 148-158 Revista de Saúde Pública; v. 15 n. supl. (1981); 148-158 1518-87870034-8910reponame:Revista de Saúde Públicainstname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/23096/25122Copyright (c) 2017 Revista de Saúde Públicainfo:eu-repo/semantics/openAccessPontieri, Maria JoséCavalcanti, Maria Lúcia FerrariGandra, Yaro R.2012-05-28T14:54:08Zoai:revistas.usp.br:article/23096Revistahttps://www.revistas.usp.br/rsp/indexONGhttps://www.revistas.usp.br/rsp/oairevsp@org.usp.br||revsp1@usp.br1518-87870034-8910opendoar:2012-05-28T14:54:08Revista de Saúde Pública - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Assessment of school performance of preschool children in CEAPE program Avaliação do aproveitamento escolar de pré-escolares do Programa Centro de Educação e Alimentação do Pré-Escolar |
title |
Assessment of school performance of preschool children in CEAPE program |
spellingShingle |
Assessment of school performance of preschool children in CEAPE program Pontieri, Maria José Pré-escolares^i1^savalia Criança^i1^sdesenvolvime Aprendizagem CEAPE Preschool child^i2^sevaluat Child development Learning CEAPE |
title_short |
Assessment of school performance of preschool children in CEAPE program |
title_full |
Assessment of school performance of preschool children in CEAPE program |
title_fullStr |
Assessment of school performance of preschool children in CEAPE program |
title_full_unstemmed |
Assessment of school performance of preschool children in CEAPE program |
title_sort |
Assessment of school performance of preschool children in CEAPE program |
author |
Pontieri, Maria José |
author_facet |
Pontieri, Maria José Cavalcanti, Maria Lúcia Ferrari Gandra, Yaro R. |
author_role |
author |
author2 |
Cavalcanti, Maria Lúcia Ferrari Gandra, Yaro R. |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pontieri, Maria José Cavalcanti, Maria Lúcia Ferrari Gandra, Yaro R. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pré-escolares^i1^savalia Criança^i1^sdesenvolvime Aprendizagem CEAPE Preschool child^i2^sevaluat Child development Learning CEAPE |
topic |
Pré-escolares^i1^savalia Criança^i1^sdesenvolvime Aprendizagem CEAPE Preschool child^i2^sevaluat Child development Learning CEAPE |
description |
The scholastic performance of subjects who attended the CEAPE program as compared to a control group belonging the same community which did not attend the program, is assessed. It was demonstrated that performance in 1st and 2nd grades was significantly better for those students involved in the program. Therefore besides differences in socio-psycho-motor development demonstrated in former studies, the CEAPE, although simple and inexpensive, also garantees better scholastic performance to those attending the program. |
publishDate |
1981 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1981-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/23096 10.1590/S0034-89101981000700016 |
url |
https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/23096 |
identifier_str_mv |
10.1590/S0034-89101981000700016 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/rsp/article/view/23096/25122 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista de Saúde Pública info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista de Saúde Pública |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Saúde Pública |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Saúde Pública |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Saúde Pública; Vol. 15 No. supl. (1981); 148-158 Revista de Saúde Pública; Vol. 15 Núm. supl. (1981); 148-158 Revista de Saúde Pública; v. 15 n. supl. (1981); 148-158 1518-8787 0034-8910 reponame:Revista de Saúde Pública instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Revista de Saúde Pública |
collection |
Revista de Saúde Pública |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Saúde Pública - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
revsp@org.usp.br||revsp1@usp.br |
_version_ |
1800221771063885824 |