Literatura e/ou educação
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Via Atlântica (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/viaatlantica/article/view/98649 |
Resumo: | In an article by Milton Hatoum (2013) it is possible to see that literary criticism sometimes denies the experience of readers who are interested in cultural industry works. It may result problematic in educational field. Despite the reinforcement of the importance of education, literary critics avoid a possible formation role, writing superficial reviews of books, which can be transferred to the reader of those books. Therefore, the junction of literature and education reveals indeed an opposition between the terms. Literature is chosen without considering that it is weakened when there is no wilder reading public. |
id |
USP-32_df50b2d7a9a4d8ee38c67d3ff0dfad1f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/98649 |
network_acronym_str |
USP-32 |
network_name_str |
Via Atlântica (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Literatura e/ou educaçãoLiterature and/or educationreaderexperienceeducationliterature teachingliterary Criticismleitorexperiênciaeducaçãoensino de literaturacrítica literáriaIn an article by Milton Hatoum (2013) it is possible to see that literary criticism sometimes denies the experience of readers who are interested in cultural industry works. It may result problematic in educational field. Despite the reinforcement of the importance of education, literary critics avoid a possible formation role, writing superficial reviews of books, which can be transferred to the reader of those books. Therefore, the junction of literature and education reveals indeed an opposition between the terms. Literature is chosen without considering that it is weakened when there is no wilder reading public.Em artigo publicado por Milton Hatoum (2013) veremos que a crítica literária pode negar a experiência de leitores que se interessam por obras da indústria cultural, o que pode trazer consequências para o campo educacional. Apesar de reforçar a importância da educação, a crítica se exime de um possível papel formativo, com avaliações superficiais de livros, que podem ser transferidas ao leitor. Assim, um discurso pautado pela junção de literatura e educação revela, nas entrelinhas, uma oposição entre os termos, em que se opta pela literatura sem reconhecer que ela própria fica fragilizada sem a existência de um público leitor mais amplo.Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas2015-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://www.revistas.usp.br/viaatlantica/article/view/9864910.11606/va.v0i28.98649Via Atlântica; v. 16 n. 2 (2015): Literatura e educação; 89-103Via Atlântica; Vol. 16 No. 2 (2015): Literatura e educação; 89-1032317-80861516-5159reponame:Via Atlântica (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/viaatlantica/article/view/98649/107109https://www.revistas.usp.br/viaatlantica/article/view/98649/196506Copyright (c) 2015 Patricia Trindade Nakagomehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNakagome, Patricia Trindade2023-06-26T13:40:58Zoai:revistas.usp.br:article/98649Revistahttp://www.revistas.usp.br/viaatlanticaPUBhttp://www.revistas.usp.br/viaatlantica/oaiviatlan24@gmail.com2317-80861516-5159opendoar:2023-06-26T13:40:58Via Atlântica (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Literatura e/ou educação Literature and/or education |
title |
Literatura e/ou educação |
spellingShingle |
Literatura e/ou educação Nakagome, Patricia Trindade reader experience education literature teaching literary Criticism leitor experiência educação ensino de literatura crítica literária |
title_short |
Literatura e/ou educação |
title_full |
Literatura e/ou educação |
title_fullStr |
Literatura e/ou educação |
title_full_unstemmed |
Literatura e/ou educação |
title_sort |
Literatura e/ou educação |
author |
Nakagome, Patricia Trindade |
author_facet |
Nakagome, Patricia Trindade |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nakagome, Patricia Trindade |
dc.subject.por.fl_str_mv |
reader experience education literature teaching literary Criticism leitor experiência educação ensino de literatura crítica literária |
topic |
reader experience education literature teaching literary Criticism leitor experiência educação ensino de literatura crítica literária |
description |
In an article by Milton Hatoum (2013) it is possible to see that literary criticism sometimes denies the experience of readers who are interested in cultural industry works. It may result problematic in educational field. Despite the reinforcement of the importance of education, literary critics avoid a possible formation role, writing superficial reviews of books, which can be transferred to the reader of those books. Therefore, the junction of literature and education reveals indeed an opposition between the terms. Literature is chosen without considering that it is weakened when there is no wilder reading public. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/viaatlantica/article/view/98649 10.11606/va.v0i28.98649 |
url |
https://www.revistas.usp.br/viaatlantica/article/view/98649 |
identifier_str_mv |
10.11606/va.v0i28.98649 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/viaatlantica/article/view/98649/107109 https://www.revistas.usp.br/viaatlantica/article/view/98649/196506 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2015 Patricia Trindade Nakagome https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2015 Patricia Trindade Nakagome https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Via Atlântica; v. 16 n. 2 (2015): Literatura e educação; 89-103 Via Atlântica; Vol. 16 No. 2 (2015): Literatura e educação; 89-103 2317-8086 1516-5159 reponame:Via Atlântica (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Via Atlântica (Online) |
collection |
Via Atlântica (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Via Atlântica (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
viatlan24@gmail.com |
_version_ |
1800222041113100288 |