The Major in Educommunication and the new guidelines for the elementary school
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44860 |
Resumo: | It has just been installed in Brazil a new pedagogical proposal for undergraduate education, with two training centers, one at the University of São Paulo and another at the Federal University of Campina Grande, inaugurating, respectively,a major and a bachelor’s degree in Educommunication. The new programs have come in a moment in which the National Council of Education published the new National Curriculum Guidelinesfor Elementary School, opening a huge field of work for new professionals, in authorizing the school to share the taskof educating and caring with specialists from other areas, including those which regard to the relationships betweenmedia and education. This issue of the journal celebrates such events and offers a series of articles involving concepts suchas communicative production, art, ethics, reception, consumption, education and censorship, a collaboration to understand the phenomenon of communication in itsrelationship with educational practices. |
id |
USP-71_ecbefe14cade2c5c56bea8942f8e8070 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/44860 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The Major in Educommunication and the new guidelines for the elementary schoolA Licenciatura em Educomunicação e as novas diretrizes para o Ensino FundamentalEducomunicaçãoEducomunicadorDiretrizes curricularesPolíticas públicas de educação.EducommunicationEducommunicatorCommunication managementCurriculum GuidelinesPublic Policy Education.It has just been installed in Brazil a new pedagogical proposal for undergraduate education, with two training centers, one at the University of São Paulo and another at the Federal University of Campina Grande, inaugurating, respectively,a major and a bachelor’s degree in Educommunication. The new programs have come in a moment in which the National Council of Education published the new National Curriculum Guidelinesfor Elementary School, opening a huge field of work for new professionals, in authorizing the school to share the taskof educating and caring with specialists from other areas, including those which regard to the relationships betweenmedia and education. This issue of the journal celebrates such events and offers a series of articles involving concepts suchas communicative production, art, ethics, reception, consumption, education and censorship, a collaboration to understand the phenomenon of communication in itsrelationship with educational practices. Acaba de ser instalada no Brasil uma nova proposta pedagógica de graduação, com dois centros formadores, um na Universidade de São Paulo e outro na Universidade Federal de Campina Grande-PB, dando início, respectivamente, a uma licenciatura e a um bacharelado em Educomunicação. Os novos programas surgem no momento em que o Conselho Nacional de Educação publica as novas Diretrizes Curriculares Nacionais para o Ensino Fundamental de Nove Anos, abrindo um imenso campo de trabalho para o novo profissional, ao autorizar a escola a compartilhar a tarefa de educar e de cuidar com especialistas de outras áreas, entre as quais a que contempla as relações entre a mídia e a educação. O presente número celebra tais acontecimentos e oferece uma série de artigos que envolvem conceitos como produção comunicativa, arte, ética, recepção, consumo, ensino e censura, uma colaboração para o entendimento do fenômeno da comunicação em suas imbricações com as práticas educativas.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2011-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/4486010.11606/issn.2316-9125.v16i1p7-15Comunicação & Educação; v. 16 n. 1 (2011): Meios públicos e alternativas para a democracia participativa; 7-15Comunicação & Educação; Vol. 16 No. 1 (2011): Meios públicos e alternativas para a democracia participativa; 7-15Comunicação & Educação; Vol. 16 Núm. 1 (2011): Meios públicos e alternativas para a democracia participativa; 7-152316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44860/48492Soares, Ismar de Oliveirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-07-07T20:36:02Zoai:revistas.usp.br:article/44860Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:08.504311Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Major in Educommunication and the new guidelines for the elementary school A Licenciatura em Educomunicação e as novas diretrizes para o Ensino Fundamental |
title |
The Major in Educommunication and the new guidelines for the elementary school |
spellingShingle |
The Major in Educommunication and the new guidelines for the elementary school Soares, Ismar de Oliveira Educomunicação Educomunicador Diretrizes curriculares Políticas públicas de educação. Educommunication Educommunicator Communication management Curriculum Guidelines Public Policy Education. |
title_short |
The Major in Educommunication and the new guidelines for the elementary school |
title_full |
The Major in Educommunication and the new guidelines for the elementary school |
title_fullStr |
The Major in Educommunication and the new guidelines for the elementary school |
title_full_unstemmed |
The Major in Educommunication and the new guidelines for the elementary school |
title_sort |
The Major in Educommunication and the new guidelines for the elementary school |
author |
Soares, Ismar de Oliveira |
author_facet |
Soares, Ismar de Oliveira |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Soares, Ismar de Oliveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educomunicação Educomunicador Diretrizes curriculares Políticas públicas de educação. Educommunication Educommunicator Communication management Curriculum Guidelines Public Policy Education. |
topic |
Educomunicação Educomunicador Diretrizes curriculares Políticas públicas de educação. Educommunication Educommunicator Communication management Curriculum Guidelines Public Policy Education. |
description |
It has just been installed in Brazil a new pedagogical proposal for undergraduate education, with two training centers, one at the University of São Paulo and another at the Federal University of Campina Grande, inaugurating, respectively,a major and a bachelor’s degree in Educommunication. The new programs have come in a moment in which the National Council of Education published the new National Curriculum Guidelinesfor Elementary School, opening a huge field of work for new professionals, in authorizing the school to share the taskof educating and caring with specialists from other areas, including those which regard to the relationships betweenmedia and education. This issue of the journal celebrates such events and offers a series of articles involving concepts suchas communicative production, art, ethics, reception, consumption, education and censorship, a collaboration to understand the phenomenon of communication in itsrelationship with educational practices. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-06-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44860 10.11606/issn.2316-9125.v16i1p7-15 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44860 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v16i1p7-15 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/44860/48492 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 16 n. 1 (2011): Meios públicos e alternativas para a democracia participativa; 7-15 Comunicação & Educação; Vol. 16 No. 1 (2011): Meios públicos e alternativas para a democracia participativa; 7-15 Comunicação & Educação; Vol. 16 Núm. 1 (2011): Meios públicos e alternativas para a democracia participativa; 7-15 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047091217825792 |