THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Garcia Costa, Elisabeth
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Travessias (Cascavel. Online)
Texto Completo: https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2918
Resumo:  This study investigates the pertinence and viability of the public policies that intend to raise tha quality of Brazilian basic education through curriculum oriented proposals. Focusing the reflection on the Parâmetros Curriculares Nacionais (the National Curriculum Standards), which the Ministry of Education publicized as a quality reference for the basic education of the country. ( solidarity, education, ethics, transversalidade, citizenship)
id Unioeste-1_9711bfe3575852e28c30518346c829bb
oai_identifier_str oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/2918
network_acronym_str Unioeste-1
network_name_str Travessias (Cascavel. Online)
repository_id_str
spelling THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERSO LUGAR DA SOLIDARIEDADE NOS PARÂMETROS CURRICULARES NACIONAIS This study investigates the pertinence and viability of the public policies that intend to raise tha quality of Brazilian basic education through curriculum oriented proposals. Focusing the reflection on the Parâmetros Curriculares Nacionais (the National Curriculum Standards), which the Ministry of Education publicized as a quality reference for the basic education of the country. ( solidarity, education, ethics, transversalidade, citizenship)  Este estudo investiga a pertinência e a viabilidade das políticas públicas que pretendem elevar os padrões de qualidade da educação básica brasileira através de propostas de orientação curricular. Centralizando a reflexão nos Parâmetros Curriculares Nacionais, divulgados pelo Ministério da Educação como referência de qualidade para o ensino fundamental em todo o país. ( solidariedade, educação, ética, transversalidade, cidadania) Unioeste2008-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2918Travessias; Vol. 2 No. 1 (2008)Travessias; Vol. 2 Núm. 1 (2008)Travessias; v. 2 n. 1 (2008)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2918/2080Copyright (c) 2008 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessGarcia Costa, Elisabeth2020-12-08T11:43:23Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/2918Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:43:23Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false
dc.title.none.fl_str_mv THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS
O LUGAR DA SOLIDARIEDADE NOS PARÂMETROS CURRICULARES NACIONAIS
title THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS
spellingShingle THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS
Garcia Costa, Elisabeth
title_short THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS
title_full THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS
title_fullStr THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS
title_full_unstemmed THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS
title_sort THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS
author Garcia Costa, Elisabeth
author_facet Garcia Costa, Elisabeth
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Garcia Costa, Elisabeth
description  This study investigates the pertinence and viability of the public policies that intend to raise tha quality of Brazilian basic education through curriculum oriented proposals. Focusing the reflection on the Parâmetros Curriculares Nacionais (the National Curriculum Standards), which the Ministry of Education publicized as a quality reference for the basic education of the country. ( solidarity, education, ethics, transversalidade, citizenship)
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-04-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2918
url https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2918
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2918/2080
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Unioeste
publisher.none.fl_str_mv Unioeste
dc.source.none.fl_str_mv Travessias; Vol. 2 No. 1 (2008)
Travessias; Vol. 2 Núm. 1 (2008)
Travessias; v. 2 n. 1 (2008)
1982-5935
reponame:Travessias (Cascavel. Online)
instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
instacron:Unioeste
instname_str Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
instacron_str Unioeste
institution Unioeste
reponame_str Travessias (Cascavel. Online)
collection Travessias (Cascavel. Online)
repository.name.fl_str_mv Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
repository.mail.fl_str_mv revista.travessias@unioeste.br
_version_ 1798044913643814912