THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Travessias (Cascavel. Online) |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2918 |
Resumo: | This study investigates the pertinence and viability of the public policies that intend to raise tha quality of Brazilian basic education through curriculum oriented proposals. Focusing the reflection on the Parâmetros Curriculares Nacionais (the National Curriculum Standards), which the Ministry of Education publicized as a quality reference for the basic education of the country. ( solidarity, education, ethics, transversalidade, citizenship) |
id |
Unioeste-1_9711bfe3575852e28c30518346c829bb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/2918 |
network_acronym_str |
Unioeste-1 |
network_name_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERSO LUGAR DA SOLIDARIEDADE NOS PARÂMETROS CURRICULARES NACIONAIS This study investigates the pertinence and viability of the public policies that intend to raise tha quality of Brazilian basic education through curriculum oriented proposals. Focusing the reflection on the Parâmetros Curriculares Nacionais (the National Curriculum Standards), which the Ministry of Education publicized as a quality reference for the basic education of the country. ( solidarity, education, ethics, transversalidade, citizenship) Este estudo investiga a pertinência e a viabilidade das políticas públicas que pretendem elevar os padrões de qualidade da educação básica brasileira através de propostas de orientação curricular. Centralizando a reflexão nos Parâmetros Curriculares Nacionais, divulgados pelo Ministério da Educação como referência de qualidade para o ensino fundamental em todo o país. ( solidariedade, educação, ética, transversalidade, cidadania) Unioeste2008-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2918Travessias; Vol. 2 No. 1 (2008)Travessias; Vol. 2 Núm. 1 (2008)Travessias; v. 2 n. 1 (2008)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2918/2080Copyright (c) 2008 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessGarcia Costa, Elisabeth2020-12-08T11:43:23Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/2918Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:43:23Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS O LUGAR DA SOLIDARIEDADE NOS PARÂMETROS CURRICULARES NACIONAIS |
title |
THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS |
spellingShingle |
THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS Garcia Costa, Elisabeth |
title_short |
THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS |
title_full |
THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS |
title_fullStr |
THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS |
title_full_unstemmed |
THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS |
title_sort |
THE POSITION OF SOLIDARITY IN NATIONAL CURRICULUM PARAMETERS |
author |
Garcia Costa, Elisabeth |
author_facet |
Garcia Costa, Elisabeth |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Garcia Costa, Elisabeth |
description |
This study investigates the pertinence and viability of the public policies that intend to raise tha quality of Brazilian basic education through curriculum oriented proposals. Focusing the reflection on the Parâmetros Curriculares Nacionais (the National Curriculum Standards), which the Ministry of Education publicized as a quality reference for the basic education of the country. ( solidarity, education, ethics, transversalidade, citizenship) |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2918 |
url |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2918 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2918/2080 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
dc.source.none.fl_str_mv |
Travessias; Vol. 2 No. 1 (2008) Travessias; Vol. 2 Núm. 1 (2008) Travessias; v. 2 n. 1 (2008) 1982-5935 reponame:Travessias (Cascavel. Online) instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) instacron:Unioeste |
instname_str |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
instacron_str |
Unioeste |
institution |
Unioeste |
reponame_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
collection |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.travessias@unioeste.br |
_version_ |
1798044913643814912 |