The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Franco, Izabela Teixeira
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Teixeira, Maísa Gomide, Azevedo, Denise Barros de, Moura-Leite, Rosamaria Cox
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Administração (São Paulo. Online)
Texto Completo: https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/284
Resumo: The integration of sustainability into educational content promotes the formation of citizens responsible for their actions and aware of their role in society. When introduced into the classroom, this subject is also relevant to management students who will directly or indirectly influence organizations’ decision makers who, in turn, are responsible for the development of nations and for many of the problems sustainability theories are trying to solve. This qualitative study has the objective of investigating how this subject is integrated in higher education business courses. Bibliographic review, document analysis and field research are employed, focusing on the role played by teachers in the dissemination of content on sustainability through academic activities. It was found that teachers considered sustainability relevant to the training of future managers and business majors, but there are differing views on its scope.
id ANGRAD-1_f8921a719d404988f5ee8ccd486b1307
oai_identifier_str oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/284
network_acronym_str ANGRAD-1
network_name_str Administração (São Paulo. Online)
repository_id_str
spelling The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject?A INSERÇÃO DA TEMÁTICA DE SUSTENTABILIDADE NA FORMAÇÃO DE FUTUROS GESTORES: COMO OS PROFESSORES SE DEPARAM COM O ASSUNTO?sustainabilitysustainability educationmanagementsustentabilidadeeducação para sustentabilidadeAdministraçãoThe integration of sustainability into educational content promotes the formation of citizens responsible for their actions and aware of their role in society. When introduced into the classroom, this subject is also relevant to management students who will directly or indirectly influence organizations’ decision makers who, in turn, are responsible for the development of nations and for many of the problems sustainability theories are trying to solve. This qualitative study has the objective of investigating how this subject is integrated in higher education business courses. Bibliographic review, document analysis and field research are employed, focusing on the role played by teachers in the dissemination of content on sustainability through academic activities. It was found that teachers considered sustainability relevant to the training of future managers and business majors, but there are differing views on its scope.A integração da temática de sustentabilidade nos conteúdos educativos promove a formação de cidadãos responsáveis por suas ações e com consciência do seu papel na sociedade. Ao ser levado para as salas de aula, esse assunto assume relevância também para formação de administradores, que influenciarão direta ou indiretamente a tomada de decisão dentro das organizações que, por sua vez, são responsáveis pelo desenvolvimento das nações e por grande parte dos problemas os quais a proposta de sustentabilidade combate. O presente estudo de cunho qualitativo possui o objetivo de investigar como ocorre a inserção do tema dentro dos cursos de ensino superior em Administração. Este propósito é abarcado por meio de pesquisa bibliográfica, análise documental e pesquisa de campo, com enfoque no papel representado pelos docentes na veiculação do conteúdo sobre a sustentabilidade por meio das atividades acadêmicas. Verificou-se que os docentes consideram a sustentabilidade relevante para a formação dos futuros gestores, porém há divergência de opiniões quanto a sua abrangência.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2015-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/28410.13058/raep.2015.v16n3.284Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 16 No. 3 (2015): Julho-Setembro; 571-607Administração: Ensino e Pesquisa; v. 16 n. 3 (2015): Julho-Setembro; 571-6072358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/284/189Franco, Izabela TeixeiraTeixeira, Maísa GomideAzevedo, Denise Barros deMoura-Leite, Rosamaria Coxinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:43:35Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/284Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:43:35Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false
dc.title.none.fl_str_mv The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject?
A INSERÇÃO DA TEMÁTICA DE SUSTENTABILIDADE NA FORMAÇÃO DE FUTUROS GESTORES: COMO OS PROFESSORES SE DEPARAM COM O ASSUNTO?
title The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject?
spellingShingle The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject?
Franco, Izabela Teixeira
sustainability
sustainability education
management
sustentabilidade
educação para sustentabilidade
Administração
title_short The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject?
title_full The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject?
title_fullStr The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject?
title_full_unstemmed The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject?
title_sort The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject?
author Franco, Izabela Teixeira
author_facet Franco, Izabela Teixeira
Teixeira, Maísa Gomide
Azevedo, Denise Barros de
Moura-Leite, Rosamaria Cox
author_role author
author2 Teixeira, Maísa Gomide
Azevedo, Denise Barros de
Moura-Leite, Rosamaria Cox
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Franco, Izabela Teixeira
Teixeira, Maísa Gomide
Azevedo, Denise Barros de
Moura-Leite, Rosamaria Cox
dc.subject.por.fl_str_mv sustainability
sustainability education
management
sustentabilidade
educação para sustentabilidade
Administração
topic sustainability
sustainability education
management
sustentabilidade
educação para sustentabilidade
Administração
description The integration of sustainability into educational content promotes the formation of citizens responsible for their actions and aware of their role in society. When introduced into the classroom, this subject is also relevant to management students who will directly or indirectly influence organizations’ decision makers who, in turn, are responsible for the development of nations and for many of the problems sustainability theories are trying to solve. This qualitative study has the objective of investigating how this subject is integrated in higher education business courses. Bibliographic review, document analysis and field research are employed, focusing on the role played by teachers in the dissemination of content on sustainability through academic activities. It was found that teachers considered sustainability relevant to the training of future managers and business majors, but there are differing views on its scope.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-09-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/284
10.13058/raep.2015.v16n3.284
url https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/284
identifier_str_mv 10.13058/raep.2015.v16n3.284
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/284/189
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
dc.source.none.fl_str_mv Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 16 No. 3 (2015): Julho-Setembro; 571-607
Administração: Ensino e Pesquisa; v. 16 n. 3 (2015): Julho-Setembro; 571-607
2358-0917
2177-6083
reponame:Administração (São Paulo. Online)
instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron:ANGRAD
instname_str Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron_str ANGRAD
institution ANGRAD
reponame_str Administração (São Paulo. Online)
collection Administração (São Paulo. Online)
repository.name.fl_str_mv Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
repository.mail.fl_str_mv angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br
_version_ 1754212518829490176