The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Administração (São Paulo. Online) |
Texto Completo: | https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/284 |
Resumo: | The integration of sustainability into educational content promotes the formation of citizens responsible for their actions and aware of their role in society. When introduced into the classroom, this subject is also relevant to management students who will directly or indirectly influence organizations’ decision makers who, in turn, are responsible for the development of nations and for many of the problems sustainability theories are trying to solve. This qualitative study has the objective of investigating how this subject is integrated in higher education business courses. Bibliographic review, document analysis and field research are employed, focusing on the role played by teachers in the dissemination of content on sustainability through academic activities. It was found that teachers considered sustainability relevant to the training of future managers and business majors, but there are differing views on its scope. |
id |
ANGRAD-1_f8921a719d404988f5ee8ccd486b1307 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/284 |
network_acronym_str |
ANGRAD-1 |
network_name_str |
Administração (São Paulo. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject?A INSERÇÃO DA TEMÁTICA DE SUSTENTABILIDADE NA FORMAÇÃO DE FUTUROS GESTORES: COMO OS PROFESSORES SE DEPARAM COM O ASSUNTO?sustainabilitysustainability educationmanagementsustentabilidadeeducação para sustentabilidadeAdministraçãoThe integration of sustainability into educational content promotes the formation of citizens responsible for their actions and aware of their role in society. When introduced into the classroom, this subject is also relevant to management students who will directly or indirectly influence organizations’ decision makers who, in turn, are responsible for the development of nations and for many of the problems sustainability theories are trying to solve. This qualitative study has the objective of investigating how this subject is integrated in higher education business courses. Bibliographic review, document analysis and field research are employed, focusing on the role played by teachers in the dissemination of content on sustainability through academic activities. It was found that teachers considered sustainability relevant to the training of future managers and business majors, but there are differing views on its scope.A integração da temática de sustentabilidade nos conteúdos educativos promove a formação de cidadãos responsáveis por suas ações e com consciência do seu papel na sociedade. Ao ser levado para as salas de aula, esse assunto assume relevância também para formação de administradores, que influenciarão direta ou indiretamente a tomada de decisão dentro das organizações que, por sua vez, são responsáveis pelo desenvolvimento das nações e por grande parte dos problemas os quais a proposta de sustentabilidade combate. O presente estudo de cunho qualitativo possui o objetivo de investigar como ocorre a inserção do tema dentro dos cursos de ensino superior em Administração. Este propósito é abarcado por meio de pesquisa bibliográfica, análise documental e pesquisa de campo, com enfoque no papel representado pelos docentes na veiculação do conteúdo sobre a sustentabilidade por meio das atividades acadêmicas. Verificou-se que os docentes consideram a sustentabilidade relevante para a formação dos futuros gestores, porém há divergência de opiniões quanto a sua abrangência.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2015-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/28410.13058/raep.2015.v16n3.284Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 16 No. 3 (2015): Julho-Setembro; 571-607Administração: Ensino e Pesquisa; v. 16 n. 3 (2015): Julho-Setembro; 571-6072358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/284/189Franco, Izabela TeixeiraTeixeira, Maísa GomideAzevedo, Denise Barros deMoura-Leite, Rosamaria Coxinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:43:35Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/284Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:43:35Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject? A INSERÇÃO DA TEMÁTICA DE SUSTENTABILIDADE NA FORMAÇÃO DE FUTUROS GESTORES: COMO OS PROFESSORES SE DEPARAM COM O ASSUNTO? |
title |
The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject? |
spellingShingle |
The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject? Franco, Izabela Teixeira sustainability sustainability education management sustentabilidade educação para sustentabilidade Administração |
title_short |
The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject? |
title_full |
The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject? |
title_fullStr |
The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject? |
title_full_unstemmed |
The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject? |
title_sort |
The integration of Sustainability in management education: how do teachers see the subject? |
author |
Franco, Izabela Teixeira |
author_facet |
Franco, Izabela Teixeira Teixeira, Maísa Gomide Azevedo, Denise Barros de Moura-Leite, Rosamaria Cox |
author_role |
author |
author2 |
Teixeira, Maísa Gomide Azevedo, Denise Barros de Moura-Leite, Rosamaria Cox |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Franco, Izabela Teixeira Teixeira, Maísa Gomide Azevedo, Denise Barros de Moura-Leite, Rosamaria Cox |
dc.subject.por.fl_str_mv |
sustainability sustainability education management sustentabilidade educação para sustentabilidade Administração |
topic |
sustainability sustainability education management sustentabilidade educação para sustentabilidade Administração |
description |
The integration of sustainability into educational content promotes the formation of citizens responsible for their actions and aware of their role in society. When introduced into the classroom, this subject is also relevant to management students who will directly or indirectly influence organizations’ decision makers who, in turn, are responsible for the development of nations and for many of the problems sustainability theories are trying to solve. This qualitative study has the objective of investigating how this subject is integrated in higher education business courses. Bibliographic review, document analysis and field research are employed, focusing on the role played by teachers in the dissemination of content on sustainability through academic activities. It was found that teachers considered sustainability relevant to the training of future managers and business majors, but there are differing views on its scope. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-09-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/284 10.13058/raep.2015.v16n3.284 |
url |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/284 |
identifier_str_mv |
10.13058/raep.2015.v16n3.284 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/284/189 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 16 No. 3 (2015): Julho-Setembro; 571-607 Administração: Ensino e Pesquisa; v. 16 n. 3 (2015): Julho-Setembro; 571-607 2358-0917 2177-6083 reponame:Administração (São Paulo. Online) instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) instacron:ANGRAD |
instname_str |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
instacron_str |
ANGRAD |
institution |
ANGRAD |
reponame_str |
Administração (São Paulo. Online) |
collection |
Administração (São Paulo. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
repository.mail.fl_str_mv |
angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br |
_version_ |
1754212518829490176 |