Práxis em Educação Ambiental: tecendo saberes e fazeres
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Didática Sistêmica |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1246 |
Resumo: | The approach of the environmental problematic is resulting of a long historic process, which transformations affect all life in the planet, and the XXI century has been marked by a setting off crisis in various spheres. And the environment education is one of the frameworks to set out these problems. Then, this paper has as object to discuss about realized experiences in environmental education in the formal education at ‘Cristalândia’ State School - Tocantins and that have made possible the formation of the ecological subject. Before that, however presents what concepts of education and environmental education have outlined the proposal developed in the school. |
id |
FURG-12_9200b83937a7a2c055bcbb06812beb38 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.furg.br:article/1246 |
network_acronym_str |
FURG-12 |
network_name_str |
Revista Didática Sistêmica |
repository_id_str |
|
spelling |
Práxis em Educação Ambiental: tecendo saberes e fazeresEducação. Educação Ambiental. Práxis.The approach of the environmental problematic is resulting of a long historic process, which transformations affect all life in the planet, and the XXI century has been marked by a setting off crisis in various spheres. And the environment education is one of the frameworks to set out these problems. Then, this paper has as object to discuss about realized experiences in environmental education in the formal education at ‘Cristalândia’ State School - Tocantins and that have made possible the formation of the ecological subject. Before that, however presents what concepts of education and environmental education have outlined the proposal developed in the school.A abordagem da problemática ambiental é decorrente de um longo processo histórico, cujas transformações afetam toda a vida no planeta, e o século XXI tem sido marcado por um cenário de crises em várias esferas. E a educação ambiental é uma das balizadoras para equacionar estes problemas. Assim, este artigo tem como objetivo discorrer sobre experiências realizadas em educação ambiental na educação formal no Colégio Estadual de Cristalândia – Tocantins e que tem possibilitado a formação do sujeito ecológico. Antes, porém apresenta quais conceitos de educação e educação ambiental tem delineado a proposta desenvolvida na escola.Lepidus2010-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1246Revista Didática Sistêmica; v. 6 (2007); 134-1441809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1246/541Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessBispo, Marciléia Oliveirados Reis, Marizélia Alves2018-11-08T19:02:52Zoai:periodicos.furg.br:article/1246Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T19:02:52Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Práxis em Educação Ambiental: tecendo saberes e fazeres |
title |
Práxis em Educação Ambiental: tecendo saberes e fazeres |
spellingShingle |
Práxis em Educação Ambiental: tecendo saberes e fazeres Bispo, Marciléia Oliveira Educação. Educação Ambiental. Práxis. |
title_short |
Práxis em Educação Ambiental: tecendo saberes e fazeres |
title_full |
Práxis em Educação Ambiental: tecendo saberes e fazeres |
title_fullStr |
Práxis em Educação Ambiental: tecendo saberes e fazeres |
title_full_unstemmed |
Práxis em Educação Ambiental: tecendo saberes e fazeres |
title_sort |
Práxis em Educação Ambiental: tecendo saberes e fazeres |
author |
Bispo, Marciléia Oliveira |
author_facet |
Bispo, Marciléia Oliveira dos Reis, Marizélia Alves |
author_role |
author |
author2 |
dos Reis, Marizélia Alves |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bispo, Marciléia Oliveira dos Reis, Marizélia Alves |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação. Educação Ambiental. Práxis. |
topic |
Educação. Educação Ambiental. Práxis. |
description |
The approach of the environmental problematic is resulting of a long historic process, which transformations affect all life in the planet, and the XXI century has been marked by a setting off crisis in various spheres. And the environment education is one of the frameworks to set out these problems. Then, this paper has as object to discuss about realized experiences in environmental education in the formal education at ‘Cristalândia’ State School - Tocantins and that have made possible the formation of the ecological subject. Before that, however presents what concepts of education and environmental education have outlined the proposal developed in the school. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-03-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1246 |
url |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1246 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1246/541 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica; v. 6 (2007); 134-144 1809-3108 reponame:Revista Didática Sistêmica instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Revista Didática Sistêmica |
collection |
Revista Didática Sistêmica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com |
_version_ |
1797041939475857408 |