THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Momento (Rio Grande. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.furg.br/momento/article/view/14396 |
Resumo: | Abstract: Sport, together with other interventions, has proven to be a very important tool, helping and showing young people in social vulnerability a perspective of the future with countless possibilities. (CASTRO; SOUZA, 2011). This study aimed to identify the importance of the Play Aurora Social Sports Project for children and families after their participation in the project. The qualitative approach research used a narrative interview, in which 6 children who attended the Joga Aurora Project and their respective families, selected for convenience, participated in the study. From the analysis categories “Children's experiences with the project”, “Family members' perceptions about the project” we can identify the importance that the social sports project had for them, positively impacting their lives and exerting influence beyond their participation. |
id |
FURG-2_9807f8c47f63e3398254c2df87931f6b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.furg.br:article/14396 |
network_acronym_str |
FURG-2 |
network_name_str |
Momento (Rio Grande. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIESEL PROYECTO SOCIAL DEPORTIVO JOGA AURORA DESDE LA PERSPECTIVA DE NIÑOS GRADUADOS Y FAMILIASO PROJETO ESPORTIVO SOCIAL JOGA AURORA NA PERSPECTIVA DAS CRIANÇAS EGRESSAS E FAMÍLIASPalavras-chave: Esporte. Projeto Social. Vulnerabilidade.Keywords: Sport. Social Project. Vulnerability.Palabras clave: Deporte. Proyecto social. Vulnerabilidad.Abstract: Sport, together with other interventions, has proven to be a very important tool, helping and showing young people in social vulnerability a perspective of the future with countless possibilities. (CASTRO; SOUZA, 2011). This study aimed to identify the importance of the Play Aurora Social Sports Project for children and families after their participation in the project. The qualitative approach research used a narrative interview, in which 6 children who attended the Joga Aurora Project and their respective families, selected for convenience, participated in the study. From the analysis categories “Children's experiences with the project”, “Family members' perceptions about the project” we can identify the importance that the social sports project had for them, positively impacting their lives and exerting influence beyond their participation.Resumen: El deporte, combinado con otras intervenciones, ha sido una herramienta muy importante, ayudando y mostrando a jóvenes en vulnerabilidad social una perspectiva de futuro con innumerables posibilidades (CASTRO; SOUZA, 2011). Este estudio tuvo como objetivo identificar la importancia del Proyecto Joga Aurora para los niños después de su participación en él proyecto y sus famílias. La investigación, con enfoque cualitativo, utilizó la entrevista narrativa, en la que participaron seis niños que asistieron al Proyecto Joga Aurora y sus respectivas familias, seleccionados por conveniencia. A partir de las categorías de análisis “Experiencias de los niños con el proyecto” y “Percepciones de los familiares sobre el proyecto” podemos identificar la importancia que tuvo el proyecto sociodeportivo para los niños y sus familias, impactando positivamente en sus vidas y ejerciendo influencia más allá de su participación.Resumo: O esporte, aliado a outras intervenções, tem se apresentado uma ferramenta de grande importância, auxiliando e mostrando para os jovens em vulnerabilidade social uma perspectiva de futuro com inúmeras possibilidades (CASTRO; SOUZA, 2011). Este estudo teve por objetivo identificar a importância do Projeto Joga Aurora para as crianças e suas famílias finda a participação. A pesquisa, de abordagem qualitativa, utilizou a entrevista narrativa, da qual participaram seis crianças que frequentaram o Projeto Joga Aurora e seus respectivos familiares, selecionados por conveniência. A partir das categorias de análise “Experiências das crianças com o projeto” e “Percepções dos familiares sobre o projeto” podemos identificar a importância que o projeto esportivo social teve para as crianças e suas famílias, impactando positivamente em suas vidas e exercendo influência para além de sua participação.Universidade Federal do Rio Grande2024-01-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/1439610.14295/momento.v32i03.14396Momento - Diálogos em Educação; Vol. 32 No. 03 (2023): Dossiê: Educação, migrações internacionais e o contexto brasileiro; 336-352Momento - Diálogos em Educação; v. 32 n. 03 (2023): Dossiê: Educação, migrações internacionais e o contexto brasileiro; 336-3522316-3100reponame:Momento (Rio Grande. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/14396/10555Copyright (c) 2023 Momento - Diálogos em Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Lucas Ressler dos Schaab, Diego MatheusBerlese, Denise BolzanKonrath, Magale2024-02-22T18:22:09Zoai:ojs.periodicos.furg.br:article/14396Revistahttps://periodicos.furg.br/momentoPUBhttps://periodicos.furg.br/momento/oai||momento.educacao@furg.br2316-31000102-2717opendoar:2024-02-22T18:22:09Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES EL PROYECTO SOCIAL DEPORTIVO JOGA AURORA DESDE LA PERSPECTIVA DE NIÑOS GRADUADOS Y FAMILIAS O PROJETO ESPORTIVO SOCIAL JOGA AURORA NA PERSPECTIVA DAS CRIANÇAS EGRESSAS E FAMÍLIAS |
title |
THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES |
spellingShingle |
THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES Santos, Lucas Ressler dos Palavras-chave: Esporte. Projeto Social. Vulnerabilidade. Keywords: Sport. Social Project. Vulnerability. Palabras clave: Deporte. Proyecto social. Vulnerabilidad. |
title_short |
THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES |
title_full |
THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES |
title_fullStr |
THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES |
title_full_unstemmed |
THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES |
title_sort |
THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES |
author |
Santos, Lucas Ressler dos |
author_facet |
Santos, Lucas Ressler dos Schaab, Diego Matheus Berlese, Denise Bolzan Konrath, Magale |
author_role |
author |
author2 |
Schaab, Diego Matheus Berlese, Denise Bolzan Konrath, Magale |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Lucas Ressler dos Schaab, Diego Matheus Berlese, Denise Bolzan Konrath, Magale |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Palavras-chave: Esporte. Projeto Social. Vulnerabilidade. Keywords: Sport. Social Project. Vulnerability. Palabras clave: Deporte. Proyecto social. Vulnerabilidad. |
topic |
Palavras-chave: Esporte. Projeto Social. Vulnerabilidade. Keywords: Sport. Social Project. Vulnerability. Palabras clave: Deporte. Proyecto social. Vulnerabilidad. |
description |
Abstract: Sport, together with other interventions, has proven to be a very important tool, helping and showing young people in social vulnerability a perspective of the future with countless possibilities. (CASTRO; SOUZA, 2011). This study aimed to identify the importance of the Play Aurora Social Sports Project for children and families after their participation in the project. The qualitative approach research used a narrative interview, in which 6 children who attended the Joga Aurora Project and their respective families, selected for convenience, participated in the study. From the analysis categories “Children's experiences with the project”, “Family members' perceptions about the project” we can identify the importance that the social sports project had for them, positively impacting their lives and exerting influence beyond their participation. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-01-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/14396 10.14295/momento.v32i03.14396 |
url |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/14396 |
identifier_str_mv |
10.14295/momento.v32i03.14396 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/momento/article/view/14396/10555 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Momento - Diálogos em Educação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Momento - Diálogos em Educação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande |
dc.source.none.fl_str_mv |
Momento - Diálogos em Educação; Vol. 32 No. 03 (2023): Dossiê: Educação, migrações internacionais e o contexto brasileiro; 336-352 Momento - Diálogos em Educação; v. 32 n. 03 (2023): Dossiê: Educação, migrações internacionais e o contexto brasileiro; 336-352 2316-3100 reponame:Momento (Rio Grande. Online) instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Momento (Rio Grande. Online) |
collection |
Momento (Rio Grande. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||momento.educacao@furg.br |
_version_ |
1798944873070460928 |