THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Lucas Ressler dos
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Schaab, Diego Matheus, Berlese, Denise Bolzan, Konrath, Magale
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Momento (Rio Grande. Online)
Texto Completo: https://periodicos.furg.br/momento/article/view/14396
Resumo: Abstract: Sport, together with other interventions, has proven to be a very important tool, helping and showing young people in social vulnerability a perspective of the future with countless possibilities. (CASTRO; SOUZA, 2011). This study aimed to identify the importance of the Play Aurora Social Sports Project for children and families after their participation in the project. The qualitative approach research used a narrative interview, in which 6 children who attended the Joga Aurora Project and their respective families, selected for convenience, participated in the study. From the analysis categories “Children's experiences with the project”, “Family members' perceptions about the project” we can identify the importance that the social sports project had for them, positively impacting their lives and exerting influence beyond their participation.
id FURG-2_9807f8c47f63e3398254c2df87931f6b
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.furg.br:article/14396
network_acronym_str FURG-2
network_name_str Momento (Rio Grande. Online)
repository_id_str
spelling THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIESEL PROYECTO SOCIAL DEPORTIVO JOGA AURORA DESDE LA PERSPECTIVA DE NIÑOS GRADUADOS Y FAMILIASO PROJETO ESPORTIVO SOCIAL JOGA AURORA NA PERSPECTIVA DAS CRIANÇAS EGRESSAS E FAMÍLIASPalavras-chave: Esporte. Projeto Social. Vulnerabilidade.Keywords: Sport. Social Project. Vulnerability.Palabras clave: Deporte. Proyecto social. Vulnerabilidad.Abstract: Sport, together with other interventions, has proven to be a very important tool, helping and showing young people in social vulnerability a perspective of the future with countless possibilities. (CASTRO; SOUZA, 2011). This study aimed to identify the importance of the Play Aurora Social Sports Project for children and families after their participation in the project. The qualitative approach research used a narrative interview, in which 6 children who attended the Joga Aurora Project and their respective families, selected for convenience, participated in the study. From the analysis categories “Children's experiences with the project”, “Family members' perceptions about the project” we can identify the importance that the social sports project had for them, positively impacting their lives and exerting influence beyond their participation.Resumen: El deporte, combinado con otras intervenciones, ha sido una herramienta muy importante, ayudando y mostrando a jóvenes en vulnerabilidad social una perspectiva de futuro con innumerables posibilidades (CASTRO; SOUZA, 2011). Este estudio tuvo como objetivo identificar la importancia del Proyecto Joga Aurora para los niños después de su participación en él proyecto y sus famílias. La investigación, con enfoque cualitativo, utilizó la entrevista narrativa, en la que participaron seis niños que asistieron al Proyecto Joga Aurora y sus respectivas familias, seleccionados por conveniencia. A partir de las categorías de análisis “Experiencias de los niños con el proyecto” y “Percepciones de los familiares sobre el proyecto” podemos identificar la importancia que tuvo el proyecto sociodeportivo para los niños y sus familias, impactando positivamente en sus vidas y ejerciendo influencia más allá de su participación.Resumo: O esporte, aliado a outras intervenções, tem se apresentado uma ferramenta de grande importância, auxiliando e mostrando para os jovens em vulnerabilidade social uma perspectiva de futuro com inúmeras possibilidades (CASTRO; SOUZA, 2011). Este estudo teve por objetivo identificar a importância do Projeto Joga Aurora para as crianças e suas famílias finda a participação. A pesquisa, de abordagem qualitativa, utilizou a entrevista narrativa, da qual participaram seis crianças que frequentaram o Projeto Joga Aurora e seus respectivos familiares, selecionados por conveniência. A partir das categorias de análise “Experiências das crianças com o projeto” e “Percepções dos familiares sobre o projeto” podemos identificar a importância que o projeto esportivo social teve para as crianças e suas famílias, impactando positivamente em suas vidas e exercendo influência para além de sua participação.Universidade Federal do Rio Grande2024-01-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/1439610.14295/momento.v32i03.14396Momento - Diálogos em Educação; Vol. 32 No. 03 (2023): Dossiê: Educação, migrações internacionais e o contexto brasileiro; 336-352Momento - Diálogos em Educação; v. 32 n. 03 (2023): Dossiê: Educação, migrações internacionais e o contexto brasileiro; 336-3522316-3100reponame:Momento (Rio Grande. Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/momento/article/view/14396/10555Copyright (c) 2023 Momento - Diálogos em Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Lucas Ressler dos Schaab, Diego MatheusBerlese, Denise BolzanKonrath, Magale2024-02-22T18:22:09Zoai:ojs.periodicos.furg.br:article/14396Revistahttps://periodicos.furg.br/momentoPUBhttps://periodicos.furg.br/momento/oai||momento.educacao@furg.br2316-31000102-2717opendoar:2024-02-22T18:22:09Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false
dc.title.none.fl_str_mv THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES
EL PROYECTO SOCIAL DEPORTIVO JOGA AURORA DESDE LA PERSPECTIVA DE NIÑOS GRADUADOS Y FAMILIAS
O PROJETO ESPORTIVO SOCIAL JOGA AURORA NA PERSPECTIVA DAS CRIANÇAS EGRESSAS E FAMÍLIAS
title THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES
spellingShingle THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES
Santos, Lucas Ressler dos
Palavras-chave: Esporte. Projeto Social. Vulnerabilidade.
Keywords: Sport. Social Project. Vulnerability.
Palabras clave: Deporte. Proyecto social. Vulnerabilidad.
title_short THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES
title_full THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES
title_fullStr THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES
title_full_unstemmed THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES
title_sort THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES
author Santos, Lucas Ressler dos
author_facet Santos, Lucas Ressler dos
Schaab, Diego Matheus
Berlese, Denise Bolzan
Konrath, Magale
author_role author
author2 Schaab, Diego Matheus
Berlese, Denise Bolzan
Konrath, Magale
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos, Lucas Ressler dos
Schaab, Diego Matheus
Berlese, Denise Bolzan
Konrath, Magale
dc.subject.por.fl_str_mv Palavras-chave: Esporte. Projeto Social. Vulnerabilidade.
Keywords: Sport. Social Project. Vulnerability.
Palabras clave: Deporte. Proyecto social. Vulnerabilidad.
topic Palavras-chave: Esporte. Projeto Social. Vulnerabilidade.
Keywords: Sport. Social Project. Vulnerability.
Palabras clave: Deporte. Proyecto social. Vulnerabilidad.
description Abstract: Sport, together with other interventions, has proven to be a very important tool, helping and showing young people in social vulnerability a perspective of the future with countless possibilities. (CASTRO; SOUZA, 2011). This study aimed to identify the importance of the Play Aurora Social Sports Project for children and families after their participation in the project. The qualitative approach research used a narrative interview, in which 6 children who attended the Joga Aurora Project and their respective families, selected for convenience, participated in the study. From the analysis categories “Children's experiences with the project”, “Family members' perceptions about the project” we can identify the importance that the social sports project had for them, positively impacting their lives and exerting influence beyond their participation.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-01-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/momento/article/view/14396
10.14295/momento.v32i03.14396
url https://periodicos.furg.br/momento/article/view/14396
identifier_str_mv 10.14295/momento.v32i03.14396
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.furg.br/momento/article/view/14396/10555
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Momento - Diálogos em Educação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Momento - Diálogos em Educação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande
dc.source.none.fl_str_mv Momento - Diálogos em Educação; Vol. 32 No. 03 (2023): Dossiê: Educação, migrações internacionais e o contexto brasileiro; 336-352
Momento - Diálogos em Educação; v. 32 n. 03 (2023): Dossiê: Educação, migrações internacionais e o contexto brasileiro; 336-352
2316-3100
reponame:Momento (Rio Grande. Online)
instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron:FURG
instname_str Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron_str FURG
institution FURG
reponame_str Momento (Rio Grande. Online)
collection Momento (Rio Grande. Online)
repository.name.fl_str_mv Momento (Rio Grande. Online) - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
repository.mail.fl_str_mv ||momento.educacao@furg.br
_version_ 1798944873070460928