Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gonçalves, Liliana
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.21814/diacritica.503
Resumo: In this paper, we describe the various ways of giving feedback to learners, in this case Chinese, after completing a written task, as well as the process we haveadopted to make the correction process more efficient and effective. Thus, in the theoretical part of this study, we address the feedback given by peers (classmates), and feedback that involves the teacher, not only written (direct and indirect), but also teacher-student conferencing. In the practical part of this paper, weanalyze how the adopted ‘method’ of correction and rewriting makes the process more reflective and thoughtful, not only improving the written tasks, but also leading students to retain the aspects understood and corrected, even if this retention is not absolute in the majority of the cases.
id RCAP_f09b644a4cf532e34d0a2ae1530657c5
oai_identifier_str oai:journals.uminho.pt:article/4998
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – RetençãoMultiple feedback for written tasks carried out by Chinese learners – RetentionTarefas escritasFeedbackRetençãoAprendentes chinesesWriting tasksFeedbackRetentionChinese learnersIn this paper, we describe the various ways of giving feedback to learners, in this case Chinese, after completing a written task, as well as the process we haveadopted to make the correction process more efficient and effective. Thus, in the theoretical part of this study, we address the feedback given by peers (classmates), and feedback that involves the teacher, not only written (direct and indirect), but also teacher-student conferencing. In the practical part of this paper, weanalyze how the adopted ‘method’ of correction and rewriting makes the process more reflective and thoughtful, not only improving the written tasks, but also leading students to retain the aspects understood and corrected, even if this retention is not absolute in the majority of the cases.Neste trabalho, descrevemos não só as diversas formas de dar feedback aos aprendentes, neste caso chineses, após a realização de uma tarefa escrita, mas também o processo que adotámos para tornar o trabalho de correção mais eficiente e eficaz. Assim, na parte mais teórica deste estudo, abordamos o feedback dado pelos pares (colegas de turma) e o feedback que envolve o docente, não só escrito (direto e indireto), mas também face a face. Na parte prática deste trabalho, analisáamos como o ‘método’ de correção e de reescrita adotado torna o processo mais reflexivo e ponderado, verificando-se não só o melhoramento dos textos, mas também a retenção de aspetos compreendidos e corrigidos, ainda que essa retenção não seja total na maioria dos casos.CEHUM2020-12-14info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.21814/diacritica.503https://doi.org/10.21814/diacritica.503Diacrítica; Vol. 34 N.º 3 (2020): Estudos Luso-Asiáticos; 2-10Diacrítica; Vol. 34 No. 3 (2020): Asian-Portuguese Studies; 2-102183-91740870-896710.21814/diacritica.34.3reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/4998https://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/4998/5622Direitos de Autor (c) 2023 Liliana Gonçalvesinfo:eu-repo/semantics/openAccessGonçalves, Liliana2023-07-28T07:47:43Zoai:journals.uminho.pt:article/4998Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:34:38.332599Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção
Multiple feedback for written tasks carried out by Chinese learners – Retention
title Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção
spellingShingle Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção
Gonçalves, Liliana
Tarefas escritas
Feedback
Retenção
Aprendentes chineses
Writing tasks
Feedback
Retention
Chinese learners
title_short Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção
title_full Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção
title_fullStr Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção
title_full_unstemmed Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção
title_sort Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção
author Gonçalves, Liliana
author_facet Gonçalves, Liliana
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gonçalves, Liliana
dc.subject.por.fl_str_mv Tarefas escritas
Feedback
Retenção
Aprendentes chineses
Writing tasks
Feedback
Retention
Chinese learners
topic Tarefas escritas
Feedback
Retenção
Aprendentes chineses
Writing tasks
Feedback
Retention
Chinese learners
description In this paper, we describe the various ways of giving feedback to learners, in this case Chinese, after completing a written task, as well as the process we haveadopted to make the correction process more efficient and effective. Thus, in the theoretical part of this study, we address the feedback given by peers (classmates), and feedback that involves the teacher, not only written (direct and indirect), but also teacher-student conferencing. In the practical part of this paper, weanalyze how the adopted ‘method’ of correction and rewriting makes the process more reflective and thoughtful, not only improving the written tasks, but also leading students to retain the aspects understood and corrected, even if this retention is not absolute in the majority of the cases.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-14
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.21814/diacritica.503
https://doi.org/10.21814/diacritica.503
url https://doi.org/10.21814/diacritica.503
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/4998
https://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/4998/5622
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2023 Liliana Gonçalves
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2023 Liliana Gonçalves
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv CEHUM
publisher.none.fl_str_mv CEHUM
dc.source.none.fl_str_mv Diacrítica; Vol. 34 N.º 3 (2020): Estudos Luso-Asiáticos; 2-10
Diacrítica; Vol. 34 No. 3 (2020): Asian-Portuguese Studies; 2-10
2183-9174
0870-8967
10.21814/diacritica.34.3
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799132072735932416