Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
DOI: | 10.21814/diacritica.4998 |
Texto Completo: | https://doi.org/10.21814/diacritica.4998 |
Resumo: | In this paper, we describe the various ways of giving feedback to learners, in this case Chinese, after completing a written task, as well as the process we haveadopted to make the correction process more efficient and effective. Thus, in the theoretical part of this study, we address the feedback given by peers (classmates), and feedback that involves the teacher, not only written (direct and indirect), but also teacher-student conferencing. In the practical part of this paper, weanalyze how the adopted ‘method’ of correction and rewriting makes the process more reflective and thoughtful, not only improving the written tasks, but also leading students to retain the aspects understood and corrected, even if this retention is not absolute in the majority of the cases. |
id |
RCAP_f09b644a4cf532e34d0a2ae1530657c5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:journals.uminho.pt:article/4998 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – RetençãoMultiple feedback for written tasks carried out by Chinese learners – RetentionTarefas escritasFeedbackRetençãoAprendentes chinesesWriting tasksFeedbackRetentionChinese learnersIn this paper, we describe the various ways of giving feedback to learners, in this case Chinese, after completing a written task, as well as the process we haveadopted to make the correction process more efficient and effective. Thus, in the theoretical part of this study, we address the feedback given by peers (classmates), and feedback that involves the teacher, not only written (direct and indirect), but also teacher-student conferencing. In the practical part of this paper, weanalyze how the adopted ‘method’ of correction and rewriting makes the process more reflective and thoughtful, not only improving the written tasks, but also leading students to retain the aspects understood and corrected, even if this retention is not absolute in the majority of the cases.Neste trabalho, descrevemos não só as diversas formas de dar feedback aos aprendentes, neste caso chineses, após a realização de uma tarefa escrita, mas também o processo que adotámos para tornar o trabalho de correção mais eficiente e eficaz. Assim, na parte mais teórica deste estudo, abordamos o feedback dado pelos pares (colegas de turma) e o feedback que envolve o docente, não só escrito (direto e indireto), mas também face a face. Na parte prática deste trabalho, analisáamos como o ‘método’ de correção e de reescrita adotado torna o processo mais reflexivo e ponderado, verificando-se não só o melhoramento dos textos, mas também a retenção de aspetos compreendidos e corrigidos, ainda que essa retenção não seja total na maioria dos casos.CEHUM2020-12-14info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.21814/diacritica.4998https://doi.org/10.21814/diacritica.4998Diacrítica; Vol. 34 N.º 3 (2020): Estudos Luso-Asiáticos; 2-10Diacrítica; Vol. 34 No. 3 (2020): Asian-Portuguese Studies; 2-102183-91740870-896710.21814/diacritica.34.3reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/4998https://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/4998/5622Direitos de Autor (c) 2023 Liliana Gonçalvesinfo:eu-repo/semantics/openAccessGonçalves, Liliana2024-10-25T07:50:43Zoai:journals.uminho.pt:article/4998Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openairemluisa.alvim@gmail.comopendoar:71602024-10-25T07:50:43Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção Multiple feedback for written tasks carried out by Chinese learners – Retention |
title |
Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção |
spellingShingle |
Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção Gonçalves, Liliana Tarefas escritas Feedback Retenção Aprendentes chineses Writing tasks Feedback Retention Chinese learners Gonçalves, Liliana Tarefas escritas Feedback Retenção Aprendentes chineses Writing tasks Feedback Retention Chinese learners |
title_short |
Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção |
title_full |
Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção |
title_fullStr |
Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção |
title_full_unstemmed |
Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção |
title_sort |
Feedback múltiplo em tarefas escritas realizadas por aprendentes chineses – Retenção |
author |
Gonçalves, Liliana |
author_facet |
Gonçalves, Liliana Gonçalves, Liliana |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gonçalves, Liliana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Tarefas escritas Feedback Retenção Aprendentes chineses Writing tasks Feedback Retention Chinese learners |
topic |
Tarefas escritas Feedback Retenção Aprendentes chineses Writing tasks Feedback Retention Chinese learners |
description |
In this paper, we describe the various ways of giving feedback to learners, in this case Chinese, after completing a written task, as well as the process we haveadopted to make the correction process more efficient and effective. Thus, in the theoretical part of this study, we address the feedback given by peers (classmates), and feedback that involves the teacher, not only written (direct and indirect), but also teacher-student conferencing. In the practical part of this paper, weanalyze how the adopted ‘method’ of correction and rewriting makes the process more reflective and thoughtful, not only improving the written tasks, but also leading students to retain the aspects understood and corrected, even if this retention is not absolute in the majority of the cases. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-14 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.21814/diacritica.4998 https://doi.org/10.21814/diacritica.4998 |
url |
https://doi.org/10.21814/diacritica.4998 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/4998 https://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/4998/5622 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2023 Liliana Gonçalves info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2023 Liliana Gonçalves |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
CEHUM |
publisher.none.fl_str_mv |
CEHUM |
dc.source.none.fl_str_mv |
Diacrítica; Vol. 34 N.º 3 (2020): Estudos Luso-Asiáticos; 2-10 Diacrítica; Vol. 34 No. 3 (2020): Asian-Portuguese Studies; 2-10 2183-9174 0870-8967 10.21814/diacritica.34.3 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
mluisa.alvim@gmail.com |
_version_ |
1822183252521123841 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.21814/diacritica.4998 |