COMPLEXOS DE ESTUDO: LEVANTAMENTO BIBLIOGRÁFICO E ANÁLISE DE PESQUISAS REALIZADAS NO BRASIL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Teoria e Prática da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/54969 |
Resumo: | This paper aims to carry out a bibliographic survey about research conducted in Brazil that addresses the theme of complex method. We conducted a search for dissertations and theses published from 2013 to 2018, which was an analysis of not mutually exclusive themes for understanding the issues involved in such research. In addition, from this selected research, we conducted a survey of the main references of the complex method. The corpus of analysis consisted of 31 dissertations and theses, and 40 references. We saw a concentration of research in the state of Paraná, and most of the publications related to Rural Education. With the references, we noticed an increase in production from 2013 and with dissertations and theses from 2016. |
id |
UEM-11_7c6c6d220e518f4f4e0bdcd51c628bd0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.uem.br/ojs:article/54969 |
network_acronym_str |
UEM-11 |
network_name_str |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
COMPLEXOS DE ESTUDO: LEVANTAMENTO BIBLIOGRÁFICO E ANÁLISE DE PESQUISAS REALIZADAS NO BRASILComplexos de EstudoLevantamento bibliográficoEducação do CampoThis paper aims to carry out a bibliographic survey about research conducted in Brazil that addresses the theme of complex method. We conducted a search for dissertations and theses published from 2013 to 2018, which was an analysis of not mutually exclusive themes for understanding the issues involved in such research. In addition, from this selected research, we conducted a survey of the main references of the complex method. The corpus of analysis consisted of 31 dissertations and theses, and 40 references. We saw a concentration of research in the state of Paraná, and most of the publications related to Rural Education. With the references, we noticed an increase in production from 2013 and with dissertations and theses from 2016.Este artículo tiene como objetivo llevar a cabo una revisión bibliográfica de investigación realizada en Brasil que aborde el tema de los complejos de estudio. Se realizó una búsqueda de disertaciones y tesis publicadas entre 2013 y 2018, en la que se realizó un análisis con categorías temáticas no exclusivas para comprender los temas involucrados en estas investigaciones. Además, a partir de estos trabajos seleccionados, se realizó una encuesta de las principales referencias sobre los complejos de estudio. El corpus de análisis consistió en 31 disertaciones y tesis y 40 referencias. Notamos un aumento en la producción de 2013 y disertaciones y tesis de 2016, una concentración de investigación en el estado de Paraná y la mayoría de las publicaciones relacionadas con la educación rural.Este artigo tem como objetivo realizar um levantamento bibliográfico de pesquisas realizadas no Brasil que abordam o tema dos complexos de estudo. Realizou-se uma busca por dissertações e teses publicadas de 2013 a 2018, sobre as quais foi empreendida uma análise com categorias temáticas não excludentes para compreensão das temáticas envolvidas nessas pesquisas. Adicionalmente, a partir desses trabalhos selecionados, foi feito um levantamento das principais referências sobre os complexos de estudo. O corpus de análise foi constituído por 31 dissertações e teses e 40 referências. Verificamos um aumento da produção a partir do ano de 2013 e de dissertações e teses a partir de 2016, uma concentração das pesquisas no estado do Paraná e grande parte das publicações relacionada à Educação do Campo.Universidade Estadual de Maringá2020-12-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionartículo artigoinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/5496910.4025/tpe.v23i3.54969Teoria e Prática da Educação; v. 23 n. 3 (2020); 171-1872237-87071415-837Xreponame:Teoria e Prática da Educação (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/54969/751375151439Copyright (c) 2020 Teoria e Prática da Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFerreira Frazão , Gabriel Ângelo Rocha Lopes , WandersonSachs, Línlya2021-12-18T03:08:32Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/54969Revistahttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEducPUBhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/oaiteoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com2237-87071415-837xopendoar:2023-01-12T10:59:42.003371Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
COMPLEXOS DE ESTUDO: LEVANTAMENTO BIBLIOGRÁFICO E ANÁLISE DE PESQUISAS REALIZADAS NO BRASIL |
title |
COMPLEXOS DE ESTUDO: LEVANTAMENTO BIBLIOGRÁFICO E ANÁLISE DE PESQUISAS REALIZADAS NO BRASIL |
spellingShingle |
COMPLEXOS DE ESTUDO: LEVANTAMENTO BIBLIOGRÁFICO E ANÁLISE DE PESQUISAS REALIZADAS NO BRASIL Ferreira Frazão , Gabriel Ângelo Complexos de Estudo Levantamento bibliográfico Educação do Campo |
title_short |
COMPLEXOS DE ESTUDO: LEVANTAMENTO BIBLIOGRÁFICO E ANÁLISE DE PESQUISAS REALIZADAS NO BRASIL |
title_full |
COMPLEXOS DE ESTUDO: LEVANTAMENTO BIBLIOGRÁFICO E ANÁLISE DE PESQUISAS REALIZADAS NO BRASIL |
title_fullStr |
COMPLEXOS DE ESTUDO: LEVANTAMENTO BIBLIOGRÁFICO E ANÁLISE DE PESQUISAS REALIZADAS NO BRASIL |
title_full_unstemmed |
COMPLEXOS DE ESTUDO: LEVANTAMENTO BIBLIOGRÁFICO E ANÁLISE DE PESQUISAS REALIZADAS NO BRASIL |
title_sort |
COMPLEXOS DE ESTUDO: LEVANTAMENTO BIBLIOGRÁFICO E ANÁLISE DE PESQUISAS REALIZADAS NO BRASIL |
author |
Ferreira Frazão , Gabriel Ângelo |
author_facet |
Ferreira Frazão , Gabriel Ângelo Rocha Lopes , Wanderson Sachs, Línlya |
author_role |
author |
author2 |
Rocha Lopes , Wanderson Sachs, Línlya |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira Frazão , Gabriel Ângelo Rocha Lopes , Wanderson Sachs, Línlya |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Complexos de Estudo Levantamento bibliográfico Educação do Campo |
topic |
Complexos de Estudo Levantamento bibliográfico Educação do Campo |
description |
This paper aims to carry out a bibliographic survey about research conducted in Brazil that addresses the theme of complex method. We conducted a search for dissertations and theses published from 2013 to 2018, which was an analysis of not mutually exclusive themes for understanding the issues involved in such research. In addition, from this selected research, we conducted a survey of the main references of the complex method. The corpus of analysis consisted of 31 dissertations and theses, and 40 references. We saw a concentration of research in the state of Paraná, and most of the publications related to Rural Education. With the references, we noticed an increase in production from 2013 and with dissertations and theses from 2016. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-16 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion artículo artigo info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/54969 10.4025/tpe.v23i3.54969 |
url |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/54969 |
identifier_str_mv |
10.4025/tpe.v23i3.54969 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/54969/751375151439 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Teoria e Prática da Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Teoria e Prática da Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Maringá |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Maringá |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teoria e Prática da Educação; v. 23 n. 3 (2020); 171-187 2237-8707 1415-837X reponame:Teoria e Prática da Educação (Online) instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM) instacron:UEM |
instname_str |
Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
instacron_str |
UEM |
institution |
UEM |
reponame_str |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
collection |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
repository.mail.fl_str_mv |
teoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com |
_version_ |
1792207158242181120 |