Critical Pedagogy and the Teaching of Literature

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Jordão, Clarissa Menezes
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Acta Scientiarum. Human and Social Sciences (Online)
Texto Completo: http://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHumanSocSci/article/view/4208
Resumo: Based on a postmodern perspective, this text presents education from the point of view of Giroux’s critical pedagogy. It aims at demonstrating the possibility of a critical view of education and the teaching/learning of literatures, navigating through notions of power and knowledge as discursive constructions in constant movement.
id UEM-3_e04956ef9b96ac4c1ade9f0eb13d3b30
oai_identifier_str oai:periodicos.uem.br/ojs:article/4208
network_acronym_str UEM-3
network_name_str Acta Scientiarum. Human and Social Sciences (Online)
repository_id_str
spelling Critical Pedagogy and the Teaching of LiteraturePedagogia crítica e o ensino de literaturaquestionamentopedagogia críticapós-modernoeducaçãoliteraturaBased on a postmodern perspective, this text presents education from the point of view of Giroux’s critical pedagogy. It aims at demonstrating the possibility of a critical view of education and the teaching/learning of literatures, navigating through notions of power and knowledge as discursive constructions in constant movement.Dentro do prisma teórico pós-moderno, este texto apresenta uma visão de educação a partir de conceitos discutidos pela pedagogia crítica de Giroux. O objetivo é demonstrar a possibilidade de uma visão crítica da educação e principalmente da sala de aula de literaturas, explorando noções de conhecimento e poder como construções discursivas em constante movimento.Universidade Estadual De Maringá2008-07-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHumanSocSci/article/view/420810.4025/actascihumansoc.v21i0.4208Acta Scientiarum. Human and Social Sciences; Vol 21 (1999); 9-14Acta Scientiarum. Human and Social Sciences; v. 21 (1999); 9-141807-86561679-7361reponame:Acta Scientiarum. Human and Social Sciences (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttp://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHumanSocSci/article/view/4208/2845Jordão, Clarissa Menezesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-23T17:35:31Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/4208Revistahttp://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHumanSocSci/indexPUBhttp://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHumanSocSci/oai||actahuman@uem.br1807-86561679-7361opendoar:2022-11-23T17:35:31Acta Scientiarum. Human and Social Sciences (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)false
dc.title.none.fl_str_mv Critical Pedagogy and the Teaching of Literature
Pedagogia crítica e o ensino de literatura
title Critical Pedagogy and the Teaching of Literature
spellingShingle Critical Pedagogy and the Teaching of Literature
Jordão, Clarissa Menezes
questionamento
pedagogia crítica
pós-moderno
educação
literatura
title_short Critical Pedagogy and the Teaching of Literature
title_full Critical Pedagogy and the Teaching of Literature
title_fullStr Critical Pedagogy and the Teaching of Literature
title_full_unstemmed Critical Pedagogy and the Teaching of Literature
title_sort Critical Pedagogy and the Teaching of Literature
author Jordão, Clarissa Menezes
author_facet Jordão, Clarissa Menezes
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Jordão, Clarissa Menezes
dc.subject.por.fl_str_mv questionamento
pedagogia crítica
pós-moderno
educação
literatura
topic questionamento
pedagogia crítica
pós-moderno
educação
literatura
description Based on a postmodern perspective, this text presents education from the point of view of Giroux’s critical pedagogy. It aims at demonstrating the possibility of a critical view of education and the teaching/learning of literatures, navigating through notions of power and knowledge as discursive constructions in constant movement.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-07-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHumanSocSci/article/view/4208
10.4025/actascihumansoc.v21i0.4208
url http://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHumanSocSci/article/view/4208
identifier_str_mv 10.4025/actascihumansoc.v21i0.4208
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHumanSocSci/article/view/4208/2845
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual De Maringá
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual De Maringá
dc.source.none.fl_str_mv Acta Scientiarum. Human and Social Sciences; Vol 21 (1999); 9-14
Acta Scientiarum. Human and Social Sciences; v. 21 (1999); 9-14
1807-8656
1679-7361
reponame:Acta Scientiarum. Human and Social Sciences (Online)
instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron:UEM
instname_str Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron_str UEM
institution UEM
reponame_str Acta Scientiarum. Human and Social Sciences (Online)
collection Acta Scientiarum. Human and Social Sciences (Online)
repository.name.fl_str_mv Acta Scientiarum. Human and Social Sciences (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)
repository.mail.fl_str_mv ||actahuman@uem.br
_version_ 1799317507760193536