Critical Pedagogy and the Teaching of Literature
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Acta Scientiarum. Human and Social Sciences (Online) |
Texto Completo: | http://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHumanSocSci/article/view/4208 |
Resumo: | Based on a postmodern perspective, this text presents education from the point of view of Giroux’s critical pedagogy. It aims at demonstrating the possibility of a critical view of education and the teaching/learning of literatures, navigating through notions of power and knowledge as discursive constructions in constant movement. |
id |
UEM-3_e04956ef9b96ac4c1ade9f0eb13d3b30 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.uem.br/ojs:article/4208 |
network_acronym_str |
UEM-3 |
network_name_str |
Acta Scientiarum. Human and Social Sciences (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Critical Pedagogy and the Teaching of LiteraturePedagogia crítica e o ensino de literaturaquestionamentopedagogia críticapós-modernoeducaçãoliteraturaBased on a postmodern perspective, this text presents education from the point of view of Giroux’s critical pedagogy. It aims at demonstrating the possibility of a critical view of education and the teaching/learning of literatures, navigating through notions of power and knowledge as discursive constructions in constant movement.Dentro do prisma teórico pós-moderno, este texto apresenta uma visão de educação a partir de conceitos discutidos pela pedagogia crítica de Giroux. O objetivo é demonstrar a possibilidade de uma visão crítica da educação e principalmente da sala de aula de literaturas, explorando noções de conhecimento e poder como construções discursivas em constante movimento.Universidade Estadual De Maringá2008-07-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHumanSocSci/article/view/420810.4025/actascihumansoc.v21i0.4208Acta Scientiarum. Human and Social Sciences; Vol 21 (1999); 9-14Acta Scientiarum. Human and Social Sciences; v. 21 (1999); 9-141807-86561679-7361reponame:Acta Scientiarum. Human and Social Sciences (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttp://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHumanSocSci/article/view/4208/2845Jordão, Clarissa Menezesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-23T17:35:31Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/4208Revistahttp://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHumanSocSci/indexPUBhttp://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHumanSocSci/oai||actahuman@uem.br1807-86561679-7361opendoar:2022-11-23T17:35:31Acta Scientiarum. Human and Social Sciences (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Critical Pedagogy and the Teaching of Literature Pedagogia crítica e o ensino de literatura |
title |
Critical Pedagogy and the Teaching of Literature |
spellingShingle |
Critical Pedagogy and the Teaching of Literature Jordão, Clarissa Menezes questionamento pedagogia crítica pós-moderno educação literatura |
title_short |
Critical Pedagogy and the Teaching of Literature |
title_full |
Critical Pedagogy and the Teaching of Literature |
title_fullStr |
Critical Pedagogy and the Teaching of Literature |
title_full_unstemmed |
Critical Pedagogy and the Teaching of Literature |
title_sort |
Critical Pedagogy and the Teaching of Literature |
author |
Jordão, Clarissa Menezes |
author_facet |
Jordão, Clarissa Menezes |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Jordão, Clarissa Menezes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
questionamento pedagogia crítica pós-moderno educação literatura |
topic |
questionamento pedagogia crítica pós-moderno educação literatura |
description |
Based on a postmodern perspective, this text presents education from the point of view of Giroux’s critical pedagogy. It aims at demonstrating the possibility of a critical view of education and the teaching/learning of literatures, navigating through notions of power and knowledge as discursive constructions in constant movement. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-07-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHumanSocSci/article/view/4208 10.4025/actascihumansoc.v21i0.4208 |
url |
http://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHumanSocSci/article/view/4208 |
identifier_str_mv |
10.4025/actascihumansoc.v21i0.4208 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciHumanSocSci/article/view/4208/2845 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual De Maringá |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual De Maringá |
dc.source.none.fl_str_mv |
Acta Scientiarum. Human and Social Sciences; Vol 21 (1999); 9-14 Acta Scientiarum. Human and Social Sciences; v. 21 (1999); 9-14 1807-8656 1679-7361 reponame:Acta Scientiarum. Human and Social Sciences (Online) instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM) instacron:UEM |
instname_str |
Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
instacron_str |
UEM |
institution |
UEM |
reponame_str |
Acta Scientiarum. Human and Social Sciences (Online) |
collection |
Acta Scientiarum. Human and Social Sciences (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Acta Scientiarum. Human and Social Sciences (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
repository.mail.fl_str_mv |
||actahuman@uem.br |
_version_ |
1799317507760193536 |